Motoare de Cautare

Extras din referat Cum descarc?

Un motor de cautare este un program care acceseaza Internetul in mod automat si frecvent si care stocheaza titlul, cuvinte cheie si partial chiar continutul paginilor web intr-o baza de date. In momentul in care un utilizator apeleaza la un motor de cautare pentru a gasi o anumita fraza sau cuvant, motorul de cautare se va uita in aceasta baza de date si in functie de anumite criterii de prioritate va crea si afisa o lista de rezultate (engleza: hit list ).
Problema nu este de loc triviala, deoarece:
- exista deja peste 100 milioane de situri web, sumand in total miliarde de pagini web,
- continutul acestori pagini nu este static ci chiar extrem de dinamic (se schimba foarte frecvent),
- si raspunsul la o comanda de cautare trebuie sa vina inapoi repede, in general in mai putin decat o jumatate de secunda, chiar atunci cand lista de rezultate contine sa zicem zeci de mii de pagini web potrivite la criteriile de cautare folosite.
In cele ce urmeaza am sa analizez 3 motoare de cautare, si anume:GOOGLE, YAHOO si LYCOS.
Google Inc. este o companie americana care administreaza motorul de cautare pe Internet cu acelasi nume. A fost fondata in 1998 de catre doi doctoranzi la Universitatea Stanford, Larry Page si Sergey Brin. Google ofera o metoda simpla si rapida de gasire a informatiilor pe web, avand o baza de date de peste 8 miliarde de situri. La inceputul anului 2004, Google raspundea la mai mult de 200 milioane de consultari zilnice.
Numele 'Google' este un joc de cuvinte de la 'googol', neologism pus in circulatie de catre americanul Milton Sirotta in anul 1938, prin care acesta desemna numarul urias format din 1 urmat de 100 de zerouri (10100).Exista si un motor de cautare pentru imagini, carti, bloguri, grupuri de stiri si director web.
La sfarsitul anului 2007, a fost cotat ca cel mai puternic brand global, dupa criteriul valorii in milioane de dolari (86,057 ml. dolari), dar si dupa modul de perceptie de catre consumatori.
De asemenea, conform unui sondaj realizat de Harris Interactive, Google a fost declarata, la sfarsitul lui 2007, ca fiind compania americana cu cea mai buna reputatie, mai ales datorita modului in care isi trateaza angajatii.
Despre tehnologia Google 
Tehnologia inovatoare de cautare a Google si designul elegant al interfetei separa Google de alte motoare de cautare de prima generatie. In loc sa foloseasca numai tehnologia de cautare cu ajutorul cuvintelor cheie sau a tag-urilor meta, Google se bazeaza pe tehnologia patentata PageRank?, ce asigura faptul ca cele mai importante rezultate sunt intotdeauna afisate primele. 
PageRank masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni. PageRank foloseste structura vasta de legaturi web ca o unealta organizationala. In esenta, Google interpreteaza o legatura de la Pagina A la Pagina B ca un "vot" din partea Paginii A pentru Pagina B. Google evalueaza importanta unei pagini dupa voturile pe care le primeste. Google analizeaza, de asemenea, pagina ce distribuie voturile. 
Metodele complexe, automatizate ale Google contin, in prealabil, interactiune din partea oamenilor. Spre deosebire de alte motoare de cautare, Google este structurat in asa fel incat nimeni nu poate cumpara o pozitie mai inalta in rezultate sau nu altereaza aceste rezultate. O cautare cu Google este o metoda cinstita si obiectiva pentru a gasi usor situri web de inalta calitate. 
Detalii despre modul de cautare :
Pentru a adresa o cerere catre Google, scrie cateva cuvinte descriptive si apasa Enter (sau apasa butonul Cauta) pentru a obtine o lista de rezultate concludente.Google utilizeaza tehnici sofisticate de cautare pentru a gasi paginile care sunt atat importante cat si relevante pentru cautarea dvs. De exemplu, cand Google analizeaza o pagina, urmareste ce relevanta au inclusiv legaturile din acea pagina. De asemenea, Google prefera paginile in care termenii cautarii dvs. sunt unii langa altii. 
Google afiseaza doar paginile care includ toti termenii cautarii. Nu este necesar sa includeti "and" intre termeni. Pentru a rafina cautarea, adaugati doar alti termeni.
Pentru a furniza cel mai bun rezultat, Goolge nu cauta dupa familia de cuvinte si nici nu suporta cautare partiala. Altfel spus, Google cauta exact cuvantul introdus.
Google nu face diferenta intre majuscule si minuscule. Toate literele, indiferent cum sunt acestea introduse, vor fi considerate ca minuscule. De exemplu, cautari dupa "google", "GOOGLE" si "GoOgLe" vor da aceleasi rezultate. 
Cautarile Google sunt de asemenea insensibile la accente si diacritice. Adica, [Muenchen] si [Munchen] vor gasi aceleasi pagini. Daca vreti sa faceti discriminare intre astfel de cuvinte, folositi semnul +, ca in [+Muenchen] fata de [+Munchen].
Totodata aceasta companie este renumita pentru diversitatea functiilor de cautare, si anume: Cautare imagini (BETA). Traducere pagina, Gaseste fisiere PDF, Legaturi memorate, Pagini similare, Restrangere Domeniu, Ma simt norocos.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motoare de Cautare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!