INTRODUCERE 3 CAPITOLUL I CADRU GENERAL 4 OBIECTIVUL 4 DESCRIEREA APLICATIEI 4-7 CAPITOLUL II MODELAREA UNUI SISTEM INFORMATIC PENTRU RELATIONAREA DINTRE UN MAGAZIN VIRTUAL SI CLIENTII SAI PRIN METODA UML 8 DIAGRAMELE CAZURILOR DE UTILIZARE ALE APLICATIEI 8-10 DIAGRAMA CLASELOR CONCEPTUALE ALE APLICATIEI 10-14 SCENARIILE SI FISELE-TIP 14-15 DIAGRAMELE DE SECVENTA SISTEM 16-17 CONCLUZII 18 BIBLIOGRAFIE 19
INTRODUCERE UML (Unified Modelling Language) reprezinta un limbaj vizual de modelare folositor in domeniul software, dedicat construirii sistemelor complexe si realizarii documentelor de specificatii, facand referire in mare parte la vizualizarea, specificarea, construirea si documentarea sistemelor de aplicatii. Scopul unui limbaj de modelare este analiza si proiectarea programelor. UML reprezinta limbajul universal standard pentru dezvoltatorii software de pretutindeni, si de asemenea o combinatie excelenta a celor mai bune trei limbaje de modelare anterioare orientate pe obiecte (Booch, OMT, and OOSE). Limbajul UML reuneste cele mai bune tehnici si practici din domeniul ingineriei programarii, care si-au dovedit eficienta in construirea sistemelor complexe, rezultatul avand o expresivitate foarte buna care ajuta la rezolvarea diverselor probleme de modelare pe care vechile limbaje nu reuseau sa le indeplineasca foarte bine. UML ar putea indeplini pe langa rolul de limbaj vizual de modelare si cel de limbaj vizual de programare, dar momentan nu dispune de intreg sprijinul semantic si vizual pentru a inlocui limbajele de programare. Limbajul de modelare modificat (UML - The Unified Modeling Language) consta in arhitecturi de sisteme ce functioneaza pe analiza si proiectarea obiectelor cu un limbaj corespunzator pentru specificarea, vizualizarea, construirea si documentarea artefactelor sistemelor software si de asemenea pentru modelarea in intreprinderi. UML este un limbaj de modelare care ofera o exprimare grafica a structurii si comportamentului software. Pentru aceasta exprimare grafica se utilizeaza notatiile UML. In dezvoltarea de aplicatii web, principalele contributii sunt: structura hypertext, interactiunea om-calculator, interfata cu utilizatorul, indexarea si regasirea informatiilor si proiectarea grafica compatibila cu diferite navigatoare si sisteme de operare. De aceea dezvoltarea va fi axata pe trei aspecte importante, si anume: continut, structura de navigare si prezentare. Obiectivul este acela de a dezvolta o aplicatie WEB de calitate utilizand modelele sistematice, pentru indeplinirea cerintelelor utilizatorilor si sa fie usor adaptabila la diferitele schimbari. Proiectul este structurat pe doua capitole, in primul capitol este abordata analiza sistemului informatic, iar in al doilea capitol modul de realizare al acestuia. CAPITOLUL I CADRUL DE LUCRU GENERAL Mediul din universul real in care se incadreaza segmentul de modelat, prezentarea detaliata a cerintelor impuse pentru proiect, a limitarilor si conditionarilor (problema de rezolvat) reprezinta cadrul de lucru general. Obiectiv Avand in vedere tendinta din ziua de azi de a face cumparaturi mai mult in mediu on-line cat si lipsa timpului necesar in vederea cautarii celei mai bune oferte si limitarea deplasarilor catre un magazine cu articole sportive de profil, a rezultat un studiu individual avand ca obiectiv realizarea unei aplicatii pentru interactiunea magazin de trotinete - societate comerciala, pe o arhitectura WEB dezvoltata in Java, utilizand diagrama cazurilor de utilizare din cadrul limbajului UML. Aceasta aplicatie isi propune gestionarea unui magazin on-line de trotinete pe un site Web ce are ca obiectiv maximizarea vanzarilor. O societatea comerciala E-trotinete decide sa intre in randul firmelor de vanzari trotinete on-line, deja functionale pe site-uri Web. Obiectivul principal al viitorului site www.E-trotinete.ro este de a permite navigatorilor pe Web de a cauta diferite tipuri de trotinete si accesorii pentru trotinete, de a-si construi un cos virtual propriu si apoi de a-l putea comanda si plati direct pe Web. Puncte de vedere asupra proiectului A. Pozitie Scopul proiectului este de a ocupa o pozitie in fata concurentilor generalisti, introducand rapid elemente de noutate. In acest scop, site-ul va trebui sa fie evolutiv si performant. B. Exigente functionale Site-ul www. E-trotinete.ro va trebui sa regrupeze toate functionalitatile necesare cautarii, descoperirii detaliate de trotinete, selectiei acestora si lansarii de comenzi on-line. Cautarea Prima etapa, pentru persoana care navigheaza, consta in a gasi, cat mai rapid posibil, modelul de trotinete sau anumite accesorii pe care le cauta in catalog. Este de preferat sa se furnizeze mai multe criterii de cautare. Persoana care navigheaza trebuie sa poata alege un criteriu: marime trotinete, sau mai multe criterii simultan. Ar fi de dorit ca rezultatele cautarii sa fie disponibile pe o pagina si sa poata fi usor parcurse si reclasate.
1. Sabin Buraga, (2005), Proiectarea, siturilor web. 2. Nicolae Sfetcu, (2014), Proiectarea, dezvoltarea si intretinerea siturilor web. 3. https://ro.wikipedia.org/wiki/Unified_Modeling_Language#UML_
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).