Pentru a face din BPMN un limbaj universal de comunicare a proiectelor de procese imbunatatite, echipa de proiectare trebuie sa asigure ca cel putin angajatii din conducerea intreprinderii au inteles perfect ce urmareste si ce rezultate ofera imbunatatirea proceselor. BPMN reprezinta o abordare care vizeaza imbunatatirea proceselor economice prin gradul ridicat de eficacitate a legaturilor care exista in si intre organizatii. Aceasta face referire la reprezentarea grafica a proceselor economice intr-un flux de lucru, fiind implementat pentru acoperirea multor tipuri de modelari si permitand crearea unor procese cu niveluri de confidentialitate diferite. In viziunea BPMN procesele pot fi definite la oricare nivel din intreprindere, chiar daca sunt executate de catre un singur angajat. Procesele de la nivelurile inferioare pot fi grupate impreuna pentru a realiza scopul afacerii. BPMN defineste termenii de process si business process in sens generic ca pe un set de activitati executate intr-o organizatie sau peste granitele acesteia. Modelarea proceselor economice este folosita pentru furnizarea unei varietati largi de informatii catre diferiti furnizori, promovand eficienta in afaceri. Este implementata de catre persoanele din domeniul afacerilor. Asadar, a fost nevoie de translatarea manuala a modelarilor originale a proceselor de afaceri in modele de executie. Acest tip de translatii sunt supuse erorilor si fac munca mai dificila pentru proprietarii de procese in intelegerea evolutiei si a performantelor proceselor ce au fost dezvoltate. BPMN reprezinta o descriere logica ce infatiseaza felul in care se desfasoara o afacere din perspectivele limbajelor proceselor economice, ce pot fi generate. Pentru a obtine rezultate optime, aceasta abordare trebuie folosita in acelasi timp cu simularea proceselor economice. Obiectivul BPMN este de a contopi faza de proiectare a unui proces economic cu cea de implementare. Pe masura ce organizatiile depun eforturi pentru atingerea obiectivelor lor, managementul procesului de afaceri incearca sa imbunatateasca continuu procesele economice.
Andone, I., Vergara, M., Pavaloaia, V., Modelarea afacerii. Intreprindere-procese-reguli, Editura Tipo Moldova, Iasi, 2009 Laguna, M., Marklund, J., Business Process Modeling, Simulation, and Design, Ed. Pearson/Prentice Hall, 2004 ***, www.bpmn.org
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.