Kanban

Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
Japonezii sunt foarte buni producatori. Daca intrebi orice producator de automobile, copiatoare sau electrocasnice ce s-a intamplat in 1980, probabil vor povesti cum japonezii au castigat o mare parte din piata globala creand standarde mondiale in design, materiale si management. Ce este adesea trecut cu vederea este incercarea de a intelege cum industria japoneza a reusit in serviciile care sprijina proesul de productie.
Conceptul de management bazat pe timp nu este nou pentru managerii din afara Japoniei si a fost pun in practica pentru mai multi ani. Procesul Kanban include mai mult decat livrari just-in-time si controlul inventarului. 
2. Procesul japonez Kanban - mai mult decat tehnica Just in time
Majoritatea companiilor producatoare japoneze vad fabricarea unui produs ca un proces continuu - de la schita, fabricare, distributie pana la vanzari si serviciului de relatii cu clientii. Pentru multe companii japoneze, principalul proces il reprezinta Kanban-ul, un termen japonez pentru ,,emblema" sau ,,cartela". A fost dezvoltat prima data la Toyota in 1950 ca o metoda a modul de gestionare a fluxului de materiale de pe linia de asamblare. In urmatoarele 3 decenii procesul Kanban a fost dezvoltat intr-un mediu optim de fabricatie conducand la competivitatea globala.
Procesul de productie japonez Kanban este cateodata descris incorect ca o simpla tehnica Just-in-time, un concept ce incearca sa mentina minimul de stocuri. Kanban implica mai mult decat o productie bine reglata si sisteme de programare a furnizorilor, unde stocurile sunt minimizate de aprovizionarea acestora doar cand este nevoie in productie si lucrarile in curs sunt monitorizate. De asemenea, incurajeaza si managementul resurselor umane, unde membrii echipelor sunt responsabili pentru elemente de lucru bine definite si angajatii sunt incurajati sa participe la imbunatatirea continua a procesului Kanban in cadrul conceptului Kaizen.
3. Kanban
Japonezii se refera la Kanban ca la un simplu sistem de miscare a componentelor care depinde de cartele si cutii/recipiente pentru a muta componente de la un punct de lucru la altul pe o linie de productie. Termenul Kanban provine de la ,,Kan" care inseamna cartela si de la ,,Ban" care inseamna semnal, in limba japoneza. Miezul conceptului Kanban consta in faptul ca furnizorul sau depozitul trebuie sa livreze piesele liniei de productie atunci cand este nevoie de ele, asa incat sa nu fie rezerve in zona de productie. In interiorul acestui sistem, statiile de lucru pozitionate de-a lungul liniei de productie fabrica/livreaza componente doar cand primesc o cartela sau un container gol, lucru ce indica faptul ca vor fi nevoie de mai multe piese in productie. In cazul unei intreruperi in linia de productie, fiecare statie de lucru va produce doar atat cat sa umple recipientul si apoi se opreste. Deoarece Kanban este un proces in lant care comanda fluxuri de la un proces la altul, producerea sau livrarea


Fisiere in arhiva (1):

  • Kanban.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!