Extras din referat
1. Introducere
Japonezii sunt foarte buni producători. Dacă întrebi orice producător de automobile, copiatoare sau electrocasnice ce s-a întâmplat în 1980, probabil vor povesti cum japonezii au câştigat o mare parte din piaţa globală creând standarde mondiale în design, materiale şi management. Ce este adesea trecut cu vederea este încercarea de a înţelege cum industria japoneză a reuşit în serviciile care sprijină proesul de producţie.
Conceptul de management bazat pe timp nu este nou pentru managerii din afara Japoniei şi a fost pun în practică pentru mai mulţi ani. Procesul Kanban include mai mult decât livrări just-in-time şi controlul inventarului.
2. Procesul japonez Kanban – mai mult decât tehnica Just in time
Majoritatea companiilor producătoare japoneze văd fabricarea unui produs ca un proces continuu – de la schiţă, fabricare, distribuţie până la vânzări şi serviciului de relaţii cu clienţii. Pentru multe companii japoneze, principalul proces îl reprezintă Kanban-ul, un termen japonez pentru „emblemă” sau „cartelă”. A fost dezvoltat prima dată la Toyota în 1950 ca o metodă a modul de gestionare a fluxului de materiale de pe linia de asamblare. În următoarele 3 decenii procesul Kanban a fost dezvoltat într-un mediu optim de fabricaţie conducând la competivitatea globală.
Procesul de producţie japonez Kanban este câteodată descris incorect ca o simplă tehnică Just-in-time, un concept ce încearcă să menţină minimul de stocuri. Kanban implică mai mult decât o producţie bine reglată şi sisteme de programare a furnizorilor, unde stocurile sunt minimizate de aprovizionarea acestora doar când este nevoie în producţie şi lucrările în curs sunt monitorizate. De asemenea, încurajează şi managementul resurselor umane, unde membrii echipelor sunt responsabili pentru elemente de lucru bine definite şi angajaţii sunt încurajaţi să participe la îmbunătăţirea continuă a procesului Kanban în cadrul conceptului Kaizen.
3. Kanban
Japonezii se referă la Kanban ca la un simplu sistem de mişcare a componentelor care depinde de cartele şi cutii/recipiente pentru a muta componente de la un punct de lucru la altul pe o linie de producţie. Termenul Kanban provine de la „Kan” care înseamnă cartelă şi de la „Ban” care înseamnă semnal, în limba japoneză. Miezul conceptului Kanban constă în faptul că furnizorul sau depozitul trebuie să livreze piesele liniei de producţie atunci când este nevoie de ele, aşa încât să nu fie rezerve în zona de producţie. În interiorul acestui sistem, staţiile de lucru poziţionate de-a lungul liniei de producţie fabrică/livrează componente doar când primesc o cartelă sau un container gol, lucru ce indică faptul că vor fi nevoie de mai multe piese în producţie. În cazul unei întreruperi în linia de producţie, fiecare staţie de lucru va produce doar atât cât să umple recipientul şi apoi se opreşte. Deoarece Kanban este un proces în lanţ care comandă fluxuri de la un proces la altul, producerea sau livrarea
Preview document
Conținut arhivă zip
- Kanban.doc