Interfata AGP

Extras din referat Cum descarc?

Bus-ul AGP (Accelerated Graphics Port) a fost introdus de catre Intel in 1997 pentru o performanta video mai buna, bazandu-se pe un standard nou de transfer intre placa grafica si chipset.
Daca pana atunci bus-ul PCI reprezenta singura optiune pentru o grafica performanta, Intel a sa lansat o tehnologie ce ofera un transfer teoretic cel putin dublu fata de PCI (266 fata de 133 MB/s. Datorita necesitatii unor rate ridicate de transfer cat mai intre procesor si subsistemul video a condus la aparitia magistralelor locale ale calculatoarelor personale, incepand cu magistrala VL Bus (VESA Local Bus) si continuand cu magistrala PCI (Peripheral Component Interconnect). 
La fel cum s-a intamplat si in cazul magistralei ISA, traficul pe magistrala PCI a calculatoarelor performante a devenit foarte intens, la acest trafic contribuind adaptorul video, discul fix si alte periferice care sunt conectate la aceeasi magistrala PCI. Pentru a se evita saturarea magistralei PCI din cauza informatiilor video, Intel a creat o noua interfata, proiectata special pentru subsistemul video. Aceasta interfata este numita AGP (Accelerated Graphics Port). Sunt prezentate se diferite aspecte legate de caracteristicile interfatei AGP, incluzand principiul de functionare, transferul datelor, maparea memoriei si aspecte software
AGP este o interconexiune pentru acceleratoarele grafice din sistemele bazate pe procesoare Pentium/AMD, utilizate in special pentru grafica 3D si redarea secventelor video. Utilizatorii calculatoarelor PC pot beneficia de tipul de grafica 3D si video disponibile in prealabil numai pe statiile de lucru. 
Procesorul Pentium III consta dintr-un nucleu incapsulat cu o memorie cache integrata de nivel 2 (L2). Acest procesor dispune de asemenea de o arhitectura Dual Independent Bus (DIB), in care doua magistrale independente conecteaza nucleul cu memoria cache L2 si cu magistrala sistem a calculatorului.
Fig 1.Principiul de comunicare AGP cu CPU,RAM
Faptul ca ambele magistrale pot functiona in acelasi timp imbunatateste semnificativ performantele procesorului, deoarece procesorul poate executa instructiuni din memoria cache L2 si simultan poate comunica cu dispozitive externe. 
Noile aplicatii grafice 3D impun cerinte riguroase calculatoarelor PC, cuprinzand calcule geometrice mai rapide, o interpretare grafica mai sofisticata, si texturi mai detaliate. Cu toate ca procesorul Pentium III este adaptat pentru a executa calcule geometrice sporite (cu o rata mai mare de triunghiuri pe secunda), iar generatia viitoare de controlere grafice poate implementa o mare varietate de efecte grafice, dimensiunea crescuta a texturilor a devenit o problema importanta.
O problema o reprezinta dimensiunea memoriei video utilizata de controlerele grafice. In mod tipic, aceasta memorie are o dimensiune de 2-4 MB in cazul serverelor. Cu toate acestea, au inceput sa apara aplicatii grafice care utilizeaza peste 64-128 MB sau mai mult pentru o singura textura. Memoria video poate fi extinsa pentru a satisface aceste cerinte,dar o asemenea solutie este foarte costisitoare (posibilitatea de extindere a memorie VRAM se poate face doar ,la modelele mai vechi de acceleratoare grafice ,sau la cele on-board care utilizeaza din memoria RAM a sistemului).


Fisiere in arhiva (1):

  • Interfata AGP.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!