I PROFILUL INTREPRINDERII 3 I.1. Profilul si caracteristicile intreprinderii 3 I.2. Structura organizationala 3 I.3. Organizarea activitatii de desfacere 4 I.4. Descrierea procesului de desfacere 4 I.5. Resursele informatice ale intreprinderii 4 II Analiza si proiectarea aplicatiei de sustinere a deciziilor de management 5 II.1. Obiectivele aplicatiei 7 II.2. Modelarea datelor 9
I Model de rezolvare in mediul Microsoft Access 10 - PROFILUL INTREPRINDERII .1. Profilul si caracteristicile intreprinderii S.C. DENNOOS S.R.L. are sediul in judetul Neamt, Romania. Obiectul principal de activitate al societatii este prevazut in statutul firmei si anume: fabricarea produselor alimentare. Pe langa obiectul principal de activitate intreprinderea are si obiecte de activitate secundare si aici sunt: - Servicii de ambalare; - Organizarea si prestarea de servicii de alimentare publica; - Activitati de transport marfa. .2. Structura organizationala Structura organizatorica a S.C. DENNOOS S.R.L. este prezentata in Fig.1. In cadrul acestei lucrari se axeaza asupra procesului de onorare a comenzilor lansate de catre clientii intreprinderii. Departamentul care se ocupa de acest proces se numeste Desfacere sau distributie, care are un director comercial fiind parte componenta a departamentului Comercial. Pe ansamblu intreprinderea este constituita din trei arii de activitate, si anume: financiar, comercial si respectiv productie. In cadrul ariei Financiar se regasesc factorii de management la nivelul de stabilire a strategiei si de furnizare a datelor care vor sustine deciziile manageriale. In cadrul ariei Comerciale se regasesc departamentele care se ocupa de activitatile de aprovizionare, desfacere si depozitarea materiilor prime. Productie - este departamentul care concentreaza activitatile de executare si fabricare a produselor, adica materializarea obiectului principal de activitate. Figura 1. Organigrama S.C. DENNOOS S.R.L. .3. Organizarea activitatii de desfacere Activitatea de desfacere este partea din cadrul proceselor comerciale care raspunde nevoii intreprinderii de a-si desface productia. Acest proces implica o serie de miniprocese, numite si procese interne ale intreprinderii, care furnizeaza elementele necesare livrarii produselor. In cadrul procesului de desfacere se creeaza atat documente de ordine interna, necesare din punctul de vedere managerial, adica a controlului intern (de exemplu a materiilor prime, a stocului de produse finite, de a tine o evidenta a comenzilor la nivelul clientilor atat din punctul de vedere al volumului cat si a frecventei). Pe langa aceste documente interne se genereaza si o serie de documente externe, care tin de contabilitate, necesare raportarii externe, sau a evidentei externe a activitatii societatii. Pentru a avea o imagine mai clara asupra procesului de desfacere, cat si a proceselor conexe pe care le implica, vom prezenta in Figura 2, succesiunea acestor procese in mod grafic. .4. Descrierea procesului de desfacere Asa cum mentionam si mai sus, procesul de desfacere este partea concludenta a mai multor procese, desemneaza procesul de materializare a tuturor activitatilor premergatoare lui. Activitatile prezentate mai sus, in figura 2, sunt doar cele mai semnificative pentru a intelege procesul de desfacere, in realitate sunt cu mult mai multe procese care ,,contribuie" la realizarea desfacerii produselor finite. Activitatile prevanzare, cunoscute si sub numele de promovare, plasare oferte, contractare, toate fiind sustinute necontenit de procesul de negociere, fac aparitia urmatorului pas - Plasarea Comenzii. Aici are loc stabilirea conditiei de livrare (INCOTERMS) atunci cand e vorba de un export, sau negocierea termenilor de livrare in cazul unei livrari interne. Acum se introduc in sistemul informatic a conditiilor negociate. Plasarea comenzii este insotita si de generarea unui document care va sta la baza eliberarii facturii. Comanda pe care o depune clientul va putea servi si ca un istoric al comenzilor plasate de clienti, putandu-se crea si o evidenta grafica a frecventei comenzilor. Conform cu termenii stabiliti in cadrul comenzii, se livreaza produsele pana la data scadenta. Livrarea poate fi insotita si de factura eliberata de intreprindere, cu toate ca practica comerciala accepta si trimiterea ulterioara a facturii. Livrarea este insotita si de alte documente legate de cantitatea incarcata in mijlocul de transport, referitoare la calitatea produselor, certificatele de origine impuse prin legislatia in domeniu.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).