Extras din referat
Schimbul electronic de date (Electronic Data Interchange - EDI) ofera societatilor comerciale posibilitatea sa schimbe documente de afaceri într-o forma standard, utilizând mijloace electronice pentru prelucrarea si transmiterea acestora.
Societatile comerciale folosesc retele speciale dedicate transferului electronic de date.
Din anii 1960 când a aparut schimbul electronic de date (considerat stramosul comertului electronic) capata un interes tot mai mare din partea consumatorilor (individuali cât si societati comerciale) mai ales ca tehnologiile avansate, cresterea accesibilitatii la internet face tot mai usor acest proces.
Prin internet, prin comert electronic aducem magazinele virtuale la noi acasa si putem realiza o vânzare / cumparare de produse si servicii.
Internetul are o acoperire globala si este prin excelenta descentralizat.
Cele mai noi realizari tehnologice legate de Internet (rata de transmisie a datelor, asigurarea a protectiei datelor, cresterea disponibilitatii si a accesibilitatii, interfata multimedia evoluata etc.) fac internetul tot mai atractiv.
Numarul utilizatorilor finali se mareste, retelele regionale si individuale cresc, în mare parte totul se bazeaza pe infrastructurile retelelor de comunicatii, pe infrastructurile de baza ale economiei globale.
Comertul electronic este un concept integrativ ce desemneaza o gama larga de servicii suport pentru procesele de afaceri:
- posta electronica interorganizatii, cataloage electronice,
sisteme suport pentru comertul cu marfuri si servicii;
- sisteme suport pentru preluare de comenzi, logistica si
tranzactii;
- sisteme de raportare statistica si informatii pentru
management.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Factorii ce Determina Implementarea Sistemelor EDI.doc