Dispozitive periferice

Extras din referat Cum descarc?

Scopul:  De descris dispozitivele sistemului de calcul si alegerea corecta a sistemului de operare, unde se bazeaza reluarea programului. 
1.Periferice (Dispozitive I/E)
"I/E" (intrare-iesire), sau in engleza I/O (input/output), este termenul general pentru acele dispozitive prin care un computer primeste informatii din lumea exterioara, inclusiv instructiuni despre ce sa faca, sau trimite inapoi rezultatele calculelor pe care le-a efectuat. Rezultatele pot fi destinate oamenilor, sau pot fi folosite in dirijarea altor masini; de exemplu in cazul unui robot industrial, cel mai important dispozitiv de iesire al computerului inglobat in el creeaza comenzile detailate necesare pentru toate miscarile mecanice ale robotului propriu-zis.Prima generatie de computere era echipata cu o gama de dispozitive I/E destul de limitata; pentru introducerea datelor si a instructiunilor se folosea in principal un cititor de cartele perforate sau un dispozitiv asemanator, iar pentru afisarea rezultatelor se folosea o imprimanta, de obicei un teleimprimator modificat de tip "telex". De-a lungul timpului insa au aparut o imensa diversitate de dispozitive I/E. Pentru computerul personal de azi, cele mai comune modalitati de introducere directa a datelor sint tastaturile si mausii, iar principalul mijloc prin care calculatorul prezinta informatii catre utilizator sint monitoarele, desi imprimantele sau dispozitivele de generat sunet sint folosite si ele in mod obisnuit. Alte dispozitive sint specializate pentru numai anumite tipuri de intrari sau iesiri, de exemplu aparatul foto digital si scanner-ul.Doua categorii mai deosebite de dispozitive sint: dispozitivele secundare de stocare, cum ar fi hard-disk-urile, unitatile CD-ROM -- dispozitive relativ mai lente, insa cu o capacitate mult mai mare, in care se pot depozita informatii pentru utilizare ulterioara --, precum si dispozitivele pentru conectarea la retele de calculatoare. Posibilitatea de a interconecta calculatoarele pentru a transfera date si informatii intre ele a deschis calea unei multimi de noi aplicatii. Internetul, si aici in special World Wide Web, permit miliardelor de calculatoare de pe glob sa se lege unele cu altele pentru a transfera intre ele informatii de toate tipurile.
Instructiuni (software)
Instructiunile interpretate de catre unitatea de control si executate de UAL nu seamana deloc cu limbajul uman. Computerul cunoaste prin constructie un set relativ mic de instructiuni elementare, care sint simple, bine definite si neambigue. Exemple de instructiuni sint: "copiaza continutul celulei de memorie 5 si plaseaza rezultatul in celula 10", "aduna continutul celulei 7 cu continutul celulei 13 si plaseaza rezultatul in celula 6", "daca continutul celulei 999 este 0, urmatoarea instructiune de executat se gaseste in celula 30".
Instructiunile calculatorului se impart in patru mari categorii:
mutare de date dintr-o locatie in alta, 
executare de operatii aritmetice si logice asupra datelor, 
modificarea secventei operatiilor. 
In computer instructiunile sint reprezentate in cod binar, la fel ca si toate celelalte date. De exemplu, codul pentru una din operatiile de copiere pe un procesor fabricat de firma Intel este 10110000. Multimea de instructiuni implementate intr-un computer se numeste limbajul masina al acelui computer.
Simplificat vorbind, daca doua calculatoare au CPU-uri care raspund la fel la acelasi set de instructiuni, programele scrise pentru unul pot rula si pe celalalt aproape fara modificari, dar de exemplu cu viteze diferite. Usurinta portabilitatii este o motivatie pentru proiectantii de computere ca ei sa nu modifice radical design-urile existente, decit pentru motive serioase.
Programe
Programele de calculator sint listele de instructiuni de executat de catre un calculator. Acestea pot numara de la citeva instructiuni, care indeplinesc o sarcina simpla, pina la milioane de instructiuni pe program (unele din ele executate repetat), plus tabele de date. Un calculator personal curent din anul 2006 din categoria 1.000 - 2.000 Euro este capabil sa execute peste 4 miliarde de instructiuni pe secunda. Compunerea sau scrierea acestor programe este efectuata de catre programatori profesionisti.In practica, programele nu se mai scriu de mult in limbajul masina al calculatorului. Scrierea in limbajul masina este extrem de laborioasa si erorile se pot strecura usor, ceea ce ar provoca scaderea productivitatii la programare. Programele dorite sint de obicei descrise intr-un limbaj de programare de nivel mai ridicat (superior), care, inainte de a pute fi executat, este tradus automat in limbajul masina de catre programe specializate (interpretoare si compilatoare).Unele limbaje de programare sint foarte strins legate de limbajul masina de la baza computerului, ca de ex. limbajul de asamblare, de aceea sint numite limbaje de "nivel jos". La cealalta extrema se situeaza limbajele de "nivel inalt", de ex. C++, Java, Lisp, Visual Basic s.a. 
Acestea ofera programatorilor posibilitatea operarii cu concepte foarte abstracte, complexe, a caror implementare concreta la nivelul de jos nu mai intereseaza (daca interpretorul sau compilatorul functioneaza corect). Limbajul ales pentru


Fisiere in arhiva (1):

  • Dispozitive periferice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!