Comertul electronic

Extras din referat Cum descarc?

1.Introducere 
Schimbul Electronic de Date (EDI - Electronic Data Interchange) a aparut prin
anii 1960 si poate fi considerat stramosul Comertului Electronic (EC - Electronic
Commerce). EDI ofera societatilor comerciale posibilitatea sa schimbe documente de afaceri intr - o forma standard, utilizand mijloace electronice pentru prelucrarea si transmiterea acestora. Recent, odata cu cresterea accesibilitatii la Internet, EC a captat interesul consumatorilor individuali si al societatilor comerciale de orice marime si preocupari. Ideea de baza este ca prin comertul electronic putem realiza schimbul de idei, de bunuri, de cunostinte pe langa simpla vanzare/cumparare de produse si servicii. Tehnologiile comertului electronic pot fi utilizate pentru a conduce o afacere utilizand pentru comunicare Internet, Intranet sau alte retele de calculatoare.
Comertul electronic va antrena productivitatea in toate sectoarele economiei noastre, va incuraja mai departe atat comertul de bunuri si servicii, cat si investitiile, va crea noi sectoare de activitate, noi forme de marketing si vanzare, noi fluxuri de venituri si, ceea ce este mai important, noi slujbe. Internetul are o acoperire globala si este prin excelenta descentralizat. Are o structura ierarhica cu nuclee de mare viteza in jurul
carora ,, se dezvolta" retele regionale si individuale prin care se face accesul
utilizatorilor finali.Internetul a devenit un canal de comert cu o putere incontestabila in a facilita si creste vanzarile unei game din ce in ce mai largi de produse si servicii. Intr-un raport recent al companiei Ernst&Young (2008), se arata ca peste 72% din consumatorii carora Internetul le este accesibil il utilizeaza si pentru cumparaturi.
2.Definirea comertului electronic
Comertul electronic este demersul de cumparare sau vanzare prin intermediul transmiterii de date la distanta, demers specific platii expansive a marketingului companiilor comerciale. Diferiti specialisti in domeniu, defineasc comertul electronic, ca fiind:Kalakota si Whinston: ,,... o metoda moderna de afaceri, care se adreseaza nevoilor firmelor, pietelor si clientilor prin reducerea costurilor, concomitant cu imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor, precum si cresterea vitezei de livrare sau prestare. Comertul electronic nu poate fi tratat fara a avea in vedere retelele de calculatoare, utile in cautarea si gasirea informatiilor necesare sprijinirii luarii diferitelor decizii atat de catre firme, cat si de catre consumatori".
Kestenbaum si Straight: ,, Comertul electronic reprezinta o integrare a emailului, transferului electronic de fonduri, schimbului electronic de date si alte asemenea tehnici intr-un sistem electronic atotcuprinzator de functii economice".
Dennis P. Geller: ,, colectia de instrumente si practici ce presupun utilizarea tehnologiilor Internet si care permit unei firme de a crea, intretine si optimiza relatiile de afaceri cu alte firme si consumatorii individuali".
Exista si alte modalitati de definire a comertului electronic, plecand de la modul in care este perceput de diferite grupuri, respectiv de utilizatori, lumea afacerilor, institutiilor guvernamentale si furnizorii de tehnologie informationala (hardware si software).
In Microsoft Press Computer Users Dictionary, comertul electronic este definit ca fiind ,, activitatea comerciala care are loc prin intermediul calculatoarelor conectate intre ele".Chiar daca definitiile comertului electronic difera, totusi, au un element comun:efectuarea de tranzactii intr-un mediu electronic si obtinerea de avantaje de catre toti partenerii de afaceri, imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor, precum si cresterea vitezei de realizare a tranzactiilor comerciale. Comertul electronic consta in derularea unei afaceri, ca activitate generatoare
de valoare, avand ca suport reteaua Internet si utilizarea unor pachete de programe
software specifice.Un termen inrudit este E-Trade, care se refera la tranzactiile bursiere electronice.Utilizarea tuturor mijloacelor electronice pentru participarea la o activitate de comert electronic poarta denumirea de tranzactie electronica.
In cadrul comertului electronic pot fi tranzactionate bunuri si servicii digitale (sunt excluse fazele logistice), iar locul in care sunt tranzactionate aceste bunuri digitale poarta denumirea de piata electronica ( in limba engleza e - marketspace) - contextual virtual in care cumparatorii si vanzatorii se gasesc unii pe altii si tranzactioneaza afaceri electronice
3.Tipuri de comert electronic
In cadrul comertului electronic distingem urmatoarele tipuri:
1. Business-to-business (B2B) Model de comert electronic in care toti participantii
sunt companii sau alte organizatii (ex rtcoffice.ro)
2. Business-to-consumer (B2C) Model de comert electronic in care companiile
vand la cumparatori individuali - personae fizice (emania.ro, amazon.com)
3. Consumer-to-business (C2B) Persoane fizice (consumatori) care utilizeaza
Internetul pentru a-si vinde produsele sau serviciile firmelor si/sau cauta
vanzatori sa liciteze pentru produsele sau serviciile de care au nevoie
(telejob.ro, priceline.com).
4. Consumer-to-consumer (C2C) Consumatorii - vand direct la alti consumatori
(okazii.ro, ebaz.com)
5. Comert mobil (m-commerce) - Tranzactii si activitati de comert electronic
conduse prin mediu electromagnetic (telefonul mobil).
6. E - government Government-to-business (G2B) Model de comert electronic in
care o institutie guvernamentala cumpara sau vinde bunuri, servicii sau
informatii de la persoanele juridice (e-licitatir.ro).
7. Government-to-consumer (G2C) Acopera relatii govern-cetateni la nivel de
informare si prestare servicii publice (ex Platirea taxelor online)


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul electronic.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

www.Regielive.ro
www.Stiri.trafic.ro
www.Ecr-uvt.ro


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!