Comerț electronic mobil

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Calculatoare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3610
Mărime: 136.08KB (arhivat)
Publicat de: Todor Ifrim
Puncte necesare: 5
Facultatea de economie

Extras din referat

Introducere

Astăzi, pe lângă factorii tradiţionali care influienţează firmele, comerţul global şi competiţia în creştere sunt elemente majore care determină apelarea din ce în ce mai mult la tehnologiile informaţionale şi de comunicaţii. Aplicaţiile noilor tehnologii impun reconfigurarea permanentă a imaginilor firmelor, în sensul reducerii costurilor, scurtării ciclului proceselor economice, creşterii calităţii serviciilor şi produselor.Toate acestea sunt aspecte ce caracterizează noul mod de a face tranzacţii comerciale, respectiv comerţul electronic.

Definirea comerţului electronic.

Noţiunea de comerţ electronic este tratată diferit, în funcţie de opiniile şi experienţa pe care au dobândit-o diverşii autori care s-au ocupat de acest domeniu.

Kalakota şi Whinston, definesc comerţul electronic ca fiind „ ... o metodă modernă de afaceri care se adresează nevoilor firmelor, pieţelor şi clienţilor prin reducerea costurilor, concomitent cu îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor, precum şi creşterea vitezei de livrare sau prestare.Comerţul electronic poate fi tratat fără a avea în vedere reţelele de calculatoare, utile în căutarea şi găsirea informaţiilor necesare sprijinirii luării diferitelor decizii atât de către firmă , cât şi de către consumatori ” .

Kestenbaum i Straight oferă o altă descriere comerţului electronic şi anume : „reprezintă o integrare de E- mailuri, transferuri electronice de fonduri, schimburi electronice de date...” . Dennis P. Geller – „ colecţie de instrumente şi practici ce presupun utilizarea tehnologiei Internet şi care permit firmelor să creeze, întreţină şi optimizeze relaţiile de afaceri cu alte firme şi consumatori individuali ” .

Zwass se referă la comerţul electronic ca reprezentând distribuirea informaţiilor economice, menţinerea relaţiilor de afaceri şi conducerea tranzacţiilor comerciale prin intermediu reţelelor de telecomunicaţii.

In Buyer’s Guide to Electronic Commerce, apare următoarea definiţie: Comerţul electronic constă în utilizarea tehnologiilor informaţionale pentru îmbunătăţirea relaţiilor dintre partenerii de afaceri.

Există şi alte modalităţi de definire a comerţului electronic, plecând de la modul în care este perceput de diferitele grupuri participante la acest fenomen, respectiv din perspectiva utilizatorilor, a lumii afacerilor, instituţiilor guvernamentale şi furnizorilor de tehnologie informaţională.

Perspectiva utilizatorilor

Cea mai uzuală definiţie a comerţului electronic pentru grupul de utilizatori o constituie cumpărăturile online. Consumatorii se pot loga de la un calculator de acasă şi comanda flori sau alimente sau pot să cumpere o maşină. Majoritatea utilizatorilor încep să realizeze că de fapt, comerţul electronic poate fi ceva mai mult decat nişte simple cumpărături. Pentru utilizatori, comerţul electronic reprezintă posibilitatea de a schimba bani pentru bunuri sau servicii prin intermediu Internetului.

Perspectiva afacerilor

Din perspectiva lumii afacerilor, comerţul electronic reprezintă o altă metodă de a fcae afaceri şi de a atinge obiectivele firmelor. Astfel, că parteneriatele comerciale pot include atât relaţiile de tip business-to-business, cât şi cele industriale (business-to-business).

Perspectiva instituţiilor guvernamentale

O imagine generală a comerţului electronic este descrisă în raporul Casei Albe din iulie 2007, intitulat “Cadrul general pentru comertul electronic global.”Atfel, comerţul electronic este văzut ca fiind un mediu puternic, global pentru tranzacţiile comerciale dintre cumpărători şi vânzători, un cadru general de implementare a noilor modele comerciale.

Perspectiva furnizorilor de tehnologie

Furnizorii de tehnologie informaţională privesc comerţul electonic din perspectivă tehnologică. Ei îşi concentreză atenţia asupra infrastructurii comerţului electronic : calculatoarele, reţele, mijloace electronice şi software .Aceste perspective tehnologice sunt comune pentru majoritatea firmelor care oferă produse şi servicii ce permit comerţului electronic să fie funcţional.

Chiar dacă definiţiile comerţului elctronic diferă, totuşi , au un element comun : efectuarea de tranzacţii într-un mediu electronic şi obţinerea de avantaje de către toţi partenerii de afaceri, îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor, precum şi creşterea vitezei de realizarea a proceselor economice.Pe de lată parte , toate aceste definiţii indică faptul că noua formă de comerţ nu este limitată doar la cumpărarea şi vânzarea de produse, ci face referire şi la activităţile de pre- şi post- vânzare specifice unui lanţ valoric comercial.

Preview document

Comerț electronic mobil - Pagina 1
Comerț electronic mobil - Pagina 2
Comerț electronic mobil - Pagina 3
Comerț electronic mobil - Pagina 4
Comerț electronic mobil - Pagina 5
Comerț electronic mobil - Pagina 6
Comerț electronic mobil - Pagina 7
Comerț electronic mobil - Pagina 8
Comerț electronic mobil - Pagina 9
Comerț electronic mobil - Pagina 10
Comerț electronic mobil - Pagina 11
Comerț electronic mobil - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Comert Electronic Mobil.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea aplicațiilor de comerț electronic - aplicație de food-ordering

Progresele realizate recent în domeniile tehnologie-calculatoare, telecomunicatii si software, precum si în alte domenii ale informatiei, au...

Securitatea în rețelele TCP-IP

INTRODUCERE Societatea modernă infor¬matizată reprezintă deja o realitate, în care se ignoră frontierele şi se trece peste orice constrângeri de...

Promovarea și Comercializarea Produselor IT cu Ajutorul Tehnologiei ASP

E-BUSINESS (COMERŢ ELECTRONIC) Odată cu trecerea timpului limitele internetului devin tot mai îndepărtate, acesta fiind foarte practic şi folosit...

Servicii Internet Magazine Virtulale

1. REŢEAUA INTERNET SERVICII INTERNET 1.1. Internet - descriere Internet-ul este o gigantică reţea de calculatoare – mai precis o reţea de reţele...

Proiectarea unui Sistem Informatic pentru Gestiunea Stocurilor

Introducere Tema proiectului ”Proiecatarea unui sistem informatic pentru gestiunea stocurilor” este în strânsă legătură atât cu disciplina...

Proiectarea unei soluții de comerț electronic

Comertul electronic reprezinta multitudinea proceselor software si comerciale necesare proceselor business sa functioneze numai, sau în primul...

Baze de date - gestiunea unui magazin de mobilă

Tema proiectului o reprezinta gestiunea unui magazin de mobila, si pentru aceasta am folosit urmatoarele tabele: - TARI cu structura : id_tara...

Te-ar putea interesa și

Comerțul Electronic între Provocări și Responsabilități

Vorbind despre comertul electronic ca despre o noua economie, ne referim la o lume în care oamenii lucreaza cu creierul în defavoarea mâinilor. O...

E-Money și E-Banking

Capitolul 1 – E-money 1. 1. Banii şi moneda – concept, funcţii în accepţiunea clasică Banul provine din dinar – monedă bătuta a Sloveniei în...

Servicii de Plăți Electronice

Cap.1.Cardul de plată. Istoric. Terminale. Tranzacții. Cardul de plată cu bandă magnetică este un dreptunghi mic de plastic, asemănător unei cărți...

Comerțul Electronic

Capitolul 1. Economia bazată pe cunoaştere 1.1. Premisele formării noii economii Evoluţia societăţii omeneşti a devenit tot mai complexă şi mai...

eCommerce - fraudă prin licitații online pe Ebay

1.1. Provocãri în Noua Economie. Traziţia la Noile Tehnologii Informaţionale, o necesitate De-a lungul istoriei omenirii, schimbul de produse şi...

Politici Comerciale pentru Dezvoltarea Comerțului Electronic

Atitudinea Uniunii Europene cu privire la comerţul electronic a fost întotdeauna consistentă şi constructivă la nivel internaţional cu scopul...

Tehnologiile Informaționale în Tranzacțiile de Comerț Exterior

INTRODUCERE Asistam la un proces de globalizare a afacerilor, care, în mod invariabil, influenteaza toate tipurile de firme, indiferent de arealul...

Influența Comerțului Electronic asupra Contabilității Vânzărilor unor Firme

Introducere Dezvoltarea simultană a telecomunicaţiilor şi utilizării calculatoarelor a făcut posibilă creşterea explozivă a Internet-ului şi...

Ai nevoie de altceva?