Clasa Graphics

Extras din referat Cum descarc?

Desenarea Folosind Contextul Grafic
Dat de Clasa Graphics
Abstract. Prezenta lucrare ofera informatii elementare realizarii desenelor in limbajul Java si anume o scurta prezentare a claselor java.awt.Graphics, java.applet.Applet, la ce folosesc instantele acestor clase (cele ale clasei Applet ca suport de desenare, iar cele ale clasei Graphics ca instrumente de desenare), cunostinte minime de HTML necesare pentru vizualizarea unui applet si bineinteles un exemplu simplu de applet vizualizat cu un Java Applet Viewer..
1 Desenarea
In principiu, desenarea se poate face pe suprafata oricarei componente, folosind meto-dele:
public void paint(Graphics g);
public void repaint();
existente in clasa Component. Clasa Graphics furnizeaza contextul grafic, iar metoda paint() foloseste aceasta clasa pentru trasarea desenului. Metoda repaint() apeleaza metoda paint(), furnizandu-i acesteia ca argument contextul grafic.
In general, pentru realizarea desenelor cu pachetul java.awt se folosesc clasele Canvas, Applet, Panel pentru realizarea suprafetei de desenare, si Graphics - pentru trasarea desenului propriu-zis. 
1.1 Clasa Graphics
Clasa Graphics este o clasa abstracta din pachetul java.awt, prin care este specifi-cat un context grafic abstract. La trasarea desenelor se folosesc, de fapt, extensii (concretizari) ale acestei clase, care depind de platforma pe care se lucreaza. Pro-gramatorul foloseste, insa, in programele sale metodele clasei abstracte Graphics, astfel incat aceste programe sa fie independente de platforma. Clasa Graphics ofera atat metode de obtinere si de setare a proprietatilor contextului grafic (dimensiuni, culoare, font) cat si metode de trasare a segmentelor de dreapta, liniilor poligonale deschise, arcelor si de trasare a unor figuri plane ca dreptunghi, dreptunghi cu col-turile rotunjite, dreptunghi tridimensional, oval si poligon. In cazul figurilor, se poate trasa fie numai conturul, fie figura plina.
1.2 Clasa Applet
Clasa Applet este superclasa tuturor miniaplicatiilor care sunt incorporate in pagini Web sau pot fi vizualizate cu un Java Applet Viewer.
Clasa Applet se gaseste in pachetul java.applet si este o subclasa a clasei Panel din pachetul java.awt. In consecinta, appletul este, de fapt, un caz special de con-tainer.
Clasa Applet mosteneste metodele superclaselor sale Component, Container si Panel, oferind si metode specifice. Dintre acestea, cele mai importante sunt: init(), start(), stop() si destroy(). Aceste metode sunt apelate de catre browser in momentele importante ale ciclului de viata al unui applet, respectiv in momentul incarcarii aces-tuia in memorie, in momentul inceperii sau intreruperii executiei si inainte ca appletul sa fie distrus. Asa cum sunt ele oferite de clasa Applet, aceste metode nu fac nimic. Ele pot fi insa redefinite de programatori in subclasele clasei Applet, astfel incat sa execute anumite actiuni specifice momentelor in care sunt invocate. Metoda init() este utilizata pentru a crea partea "statica" a appletului: adaugarea de componente la app-let, inregistrarea interceptorilor de evenimente etc. Ea este redefinita in marea majori-tate a appleturilor. Metodele start() si stop() se folosesc numai pentru lansarea si opri-rea proceselor dinamice (de exemplu animatie si/sau sunete) care nu trebuie sa conti-nuie cand appletul nu este vizibil pe ecran. In fine, metoda destroy() se foloseste in special pentru a distruge firele de executie paralele care au fost create de catre applet, sau a elibera anumite resurse ocupate de acesta.
2 Realizarea lucrarii de laborator
Appletul din aceasta lucrare a fost realizat folosind clasa Graphics. Este un exem-plu simplu de utilizare a metodelor din aceasta clasa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Clasa Graphics.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!