1. INTRODUCERE Piata creeaza contextul necesar pentru ca profitul sa devina principalul stimulent pentru a realiza produse competitive si la costuri cat mai mici. Piata, prin sistemul liberei concurente, "permite obtinerea unei repartitii a resurselor ale caror grad de eficienta este echivalent cu aceea a unui dictator care are acces la toate datele economice si sociale". Economia de piata, in conceptia lui Fr.Von Hayek este "o economie a informatiilor, a transmiterii si prelucrarii lor rapide in vederea obtinerii unor decizii prompte si oportune. Pentru a realiza aceasta misiune, piata are de partea sa avantajele pe care i le confera concurenta si descentralizarea. Aceasta din urma, rezolvand paradoxul complexitatii, lasa ultima decizie pe seama agentului economic care este cel mai bine informat in problema respectiva". Piata devine astfel un puternic mijloc de crearea a bogatiei , ea dezvaluie si dezvolta o economie a informatiei, fara de care omenirea nu ar cunoaste progresul. Piata asigura loialitatea tranzactiilor, respectul reciproc dintre participantii la actul de schimb si respectarea regulilor. Diferenta de castig reflecta eficienta fiecarui jucator in folosirea informatiei. Piata ocupa locul central in mecanismul de functionare a economiei de piata si poate fi definita prin trasaturile sale caracteristice, si anume: - loc de intalnire a cererii cu oferta - loc de formare a pretului - un contract de vanzare-cumparare - loc de schimb pentru diferitele produse - loc de manifestare a concurentei Agentiile de rating au aparut pentru prima data in S.U.A. Prima societate ce s-a lansat in activitatea de rating a fost The Mercantile Agency aparuta in 1841 la New York. Primul birou situat in afara Americii de Nord a fost deschis in 1857 in Londra. In 1859 The Mercantile Agency trece in proprietatea lui Robert Graham Dun schimbandu-si totodata si denumirea in R. G. Dun & Company. Chiar daca notarea era destul de raspandita inaintea celui de-al doilea razboi mondial, ea nu privea decat Statele Unite. Autoritatile de reglementare au impus societatilor financiare constituirea de provizioane pentru titlurile speculative grade. Efectele au fost multiple: - s-a manifestat tendinta institutionalizarii rolului agentiilor de notare pe piata, - piata obligatara s-a fractionat in doua compartimente definite in functie de risc. 2. FTSE FTSE ajuta investitorii din intreaga lume sa ia decizii de investitii in cunostinta de cauza si sa aiba un randament ridicat al investitiilor lor. FTSE calculeaza peste 120.000 de indici in timp real si acopera mai mult de 80 de tari si toate clasele de active principale. Astfel, FTSE ofera solutii pentru toti cei care sunt un investitori institutionali sau individuali, manageri de active sau de banca de investitii, consultanti de investitii sau analisti de cercetare. 3. MSCI In 1969, sunt lansate primele produse index pentru pietele internationale de capital. In 1986, Morgan Stanley obtine licenta iar indicii sunt denumiti Morgan Stanley Capital International (MSCI). Ulterior, in 2004 , MSCI fuzioneaza cu Barrra, un furnizor de portofoliu si o societate cu un sistem de management al riscului foarte bine dezvoltat. Ca parte a tranzactiei, este achizitionata si FEA (Financial Engineering Associates), iar in 2009, MSCI se separa total de Morgan Stanley. 4. STANDARD&POOR'S - este o agentie de rating cu acoperire in 23 de tari si cu o istorie care dateaza in urma cu 150 ani. Astazi, Standard & Poor'S ofera investitorilor, o serie de informatii complexe legate de ratinguri de credite, indici, mediu investitional, evaluarea riscului si solutii adecvate. Indicii Standard & Poor'S sunt foarte cunoscuti la nevel global. Indicii includ S&P 500, unul dintre cei mai cunoscuti si urmariti indici, S&P/Case-Shiller Home Price, S&P Global BMI, S&P GSCI si S&P National AMT - Free Municipal Bond Index.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).