Birotica

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
In actuala revolutie tehnico-stiintifica informatica, telecomunicatiile, producerea si comunicarea informatiei au devenit prioritati incontestabile dar cu largi aplicatii in viata stiintifica, economica si sociala. In acest context a aparut o disciplina relativ recenta: birotica - termenul fiind introdus in limbajul cotidian in jurul anului 1976. Birotica vizeaza automatizarea activitatilor administrative si de birou depasind cadrul tehnic al proceselor administrative.
Birotica este un nou mod de utilizare a calculatoarelor electronice si a devenit posibila o data cu raspandirea pe scara larga a microcalculatoarelor care au patruns in orice birou si in orice secretariat al unei organizatii sau institutii sporind considerabil productivitatea si calitatea muncii administrative.
Birotica s-a nascut din necesitatea integrarii mijloacelor si tehnicilor muncii administrative si de birou cu tehnicile de comunicatie si de prelucrare automata a datelor, urmarind cresterea performantei si calitatii muncii de secretariat si de birou in toate domeniile de activitate.
Pe de alta parte biroul in general, secretariatul in special a devenit unul dintre cele mai importante locuri de munca in societatea contemporana; secretariatul a capatat functii si roluri multiple si complexe comparativ cu deceniile anterioare. Aceste transformari sunt valabile si in cazul societatii romanesti.
Principalele functii care revin secretariatului in prezent sunt urmatoarele: prelucrarea informatiilor, documentarea, functia de reprezentare, functia de filtru si legatura pentru solicitari de contacte cu conducerea, functia de asistare directa a managementului.
Dupa cum se poate observa in activitatea de secretariat si in aceea a secretarelor (asistent manager) predomina procesele informationale si decizionale, informatia oferind suportul pentru decizia manageriala, iar comunicarea de informatii si de decizii ocupand o pondere importanta intr-o organizatie.
In literatura de specialitate, secretariatul este definit ca un nucleu cu activitati, atributii si sarcini individuale complexe. In zilele noastre activitatea de secretariat presupune un complex de activitati si tehnici de lucru specifice (activitati de documentare, corespondenta, protocol, arhivare de documente s.a.).
Prezentul volum, pornind de la aceste considerente, contine notiuni teoretice, dar si practice, referitoare la activitatea de secretariat si asistenta manageriala.
Astfel acesta furnizeaza notiuni teoretice referitoare la: conceptul de birotica, managementul si marketingul, intr-o organizatie, notiuni de drept administrativ si comercial. Totodata lucrarea cuprinde, in cea mai mare parte, notiuni practice legate de activitatea de secretariat: tehnici de secretariat, functiile secretariatului modern, organizarea si prelucrarea arhivei contemporane, elemente de protocol, norme romanesti de drept administrativ si comercial.
Am considerat util sa furnizam celor interesati atat notiuni teoretice cat si practice, deoarece in prezent nu exista in Romania o astfel de lucrare, respectiv un Manual de secretariat si asistenta manageriala adaptat la realitatile romanesti.
Lucrarea a avut drept obiectiv sa trateze principalele activitati ale secretarelor (asistent manager) si ale secretariatului.
Desigur, fiind la prima editare, Manualul va fi imbunatatit pe masura atentionarii noastre de catre specialisti.
Autorii sunt, cei mai multi, cadre didactice universitare de la Colegiul Universitar de Administratie si Secretariat din cadrul Facultatii de Litere a Universitatii din Bucuresti.
Desigur, prezentul manual nu epuizeaza problematica propusa, dar autorii nadajduiesc ca prezentul Manual de secretariat si asistenta manageriala va fi un pretios instrument de lucru care va contribui la imbunatatirea si modernizarea activitatii de birou, in special a secretariatelor si a secretarelor (asistent manager). 
1. CONCEPTUL DE BIROTICA
In contextul actualei revolutii tehnico-stiintifice, in care informatica si telecomunicatiile, producerea si comunicarea informatiei sunt prioritati incontestabile, cu largi aplicatii in intreaga viata economica, stiintifica si sociala, definirea biroticii este o problema necesara dar dificila.
Birotica vizeaza automatizarea activitatilor administrative si de birou, cu toate acestea, obiectul ei depaseste cadrul tehnic al proceselor administrative. Astfel, prin asocierea cu cele mai noi servicii de telecomunicatii, cu noile mijloace de stocare si de transmitere a informatiei audiovizuale, cu tehnicile cele mai performante de reproducere optica si electronica si in special cu noile realizari in materie de echipamente si de programe informatice, birotica ofera noilor tehnici de procesare a informatiei valente profesionale si economice cu multiple efecte sociale.
Birotica este un nou mod de utilizare a calculatoarelor electronice si a devenit posibila odata cu raspandirea pe scara larga a microcalculatoarelor care, prin costul lor relativ redus si prin accesibilitatea utilizarii lor, au patruns in orice birou sporind considerabil productivitatea si calitatea muncii administrative.
Birotica este un cuvant intrat in limbajul cotidian relativ recent prin preluarea termenului francez bureautique care, la randul sau, este echivalentul termenului englezesc office automation. Termenul a fost introdus in limba franceza de P. Berger si L. Nauges, dupa Conventia Informatica din anul 1976. Ambele termene, dar mai ales cel englezesc, sugereaza domeniul biroticii - BIROUL - si obiectivul fundamental al acesteia - AUTOMATIZAREA BIROULUI.
Se poate spune ca termenul a inceput sa circule in Franta dupa 1982 cand, intr-o publicatie de specialitate (Jurnal Oficial), gasim urmatoarea definitie: "Birotica: ansamblu de tehnici si de mijloace utilizate in automatizarea activitatilor de birou, in special a aspectelor legate de comunicatie prin cuvant, prin scris sau prin imagine".
In timp au aparut numeroase incercari de a defini birotica.
In esenta birotica studiaza ansamblul activitatilor de producere, de distributie si de exploatare a informatiei din perspectiva muncii de birou, fara insa a se substitui disciplinelor inrudite: informatica, telecomunicatiile, telematica.
Birotica s-a nascut, deci, din necesitatea integrarii mijloacelor si tehnicilor muncii administrative si de birou cu tehnicile de comunicatie si de prelucrare automata a datelor, urmarind cresterea performantei si calitatii muncii de birou in orice domeniu de activitate.
Intr-o alta perspectiva, mai recenta, adaptata la coordonatele societatii informationale spre care ne indreptam, birotica se contureaza ca un proces de automatizare flexibila aplicat la cel mai important loc de munca al societatii de azi, si mai ales de maine: BIROUL. Sistemele birotice faciliteaza procesarea, diseminarea si coordonarea informatiei, materia prima a oricarei activitati de birou. Prin aceasta se incearca inlaturarea cosmarului birocratic.


Fisiere in arhiva (1):

  • Birotica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!