Referate pentru domeniul Birotica

doc

Excel - Reprezentari Grafice

Programul Excel este, la ora actuala, aplicatia de calcul tabelar cea mai bine vanduta din lume. Pachetul Microsoft Office, care include programul Excel, constituie cel mai bine vandut pachet de aplicati destinate pietei de afaceri. Majoritatea consultantilor si revistelor de specialitate au ales programul Microsoft Excel ca fiind aplicatia de calcul tabelar cu cel mai simplu mod de utilizare si, in acelasi timp, cu cele mai puternice facilitati. Programul Excel este programul de calcul tabelar cel mai usor de utilizat si, in acelasi timp, cel mai puternic de pe piata de software. Acest p... vezi detalii

doc

Biblioteci Specializate

Rolul bibliotecilor specializate Despre bibliotecile specializate, din pacate, nu se stie mare lucru. Acest tip de institutie care, in alte parti, slujeste stiinta la cel mai inalt nivel, la noi este complet ignorat. Nimeni nu are cunostinte, din pacate, in Romania cate biblioteci specializate exista, in subordinea caror organisme se afla, ce colectii de publicatii detin etc. Daca pentru celelalte tipuri de biblioteca exista asociatii profesionale care colecteaza date statistice, bibliotecile specializate nu sunt cuprinse in nici un fel de structura asociativa care ar putea oferi astfel d... vezi detalii

doc

Conceptul de Birotica

CONCEPTUL DE BIROTICA In contextul actualei revolutii tehnico-stiintifice, care informatica si telecomunicatiile, producerea si comunicarea informatiei sunt prioritati incontestabile, cu largi aplicatii intreaga viata economica, stiintifica si sociala, definirea biroticii este o problema necesara dar dificila. Birotica vizeaza automatizarea activitatilor administrative si de birou, cu toate acestea, obiectul ei depaseste cadrul tehnic al proceselor administrative. Astfel, prin asocierea cu cele mai noi servicii de telecomunicatii, cu noile mijloace de stocare si de transmitere a informati... vezi detalii

doc

Birotica: Secretara secolului XXI

Meseria de secretar preceda in timp istoric aparitiei denumirii sale. Primele forme de scrieri au aparut din necesitatile administratiei de stat de a emite dispozitii, de a da ordine si de a administra bunuri. In perioada faraonilor egipteni, scribii au fost printre primii elaboratori specializati in comunicarea scrisa. Fiind extrem de rare persoanele care stiau sa citeasca, problema confidentialitatii, la vremea repectiva, se punea numai pe cale orala. In perioada feudalismului , o data cu schimbarile produse in sistemele de conducere prin aparitia anumitor grade de ierarhizare si prin ... vezi detalii

docx

Business Intelligence

Ce reprezinta Business Intelligence? Pentru prima data termenul de "business intelligence" a fost pus in circulatie de catre analistii Gartner la sfarsitul anilor 1980 ca un "proces centric de utilizare, care include accesul la informatii de cercetare, analiza, dezvoltare de intuitie si intelegere, ce conduce la imbunatatirea procesului decizional." Mai tarziu, in 1996 au fost facute clarificari ,,instrumentele pentru analiza datelor, construirea de rapoarte si interogari pot ajuta utilizatorii sa prelucreze mai multe date pentru a sintetiza informatii valoroase, astazi... vezi detalii

doc

Conservarea Colectiilor

Serviciul Conservarea Colectiilor s-a nascut dupa 1990, prin desprinderea de mai vechiul Serviciu de Relatii cu Publicul, care si-a schimbat numele mai tarziu, devenind Serviciul Comunicarea Documentelor. In anul 2000, odata cu mutarea bibliotecii in noul sediu, prin desfiintarea Serviciului Periodice, depozitele de publicatii seriale, cu exceptia celor curente, au revenit Serviciului Conservarea Colectiilor. Actualmente, in gestiunea bibliotecarilor serviciului intra 12 depozite in corpul Boema al bibliotecii si un depozit cu dublete de periodice in corpul Fundatiei, insumand 20.468 de met... vezi detalii

doc

Exel - Notiuni

MICROSOFT EXCEL - Efectuarea de calcule folosind formule si functii Excel a fost proiectat pentru manipularea expresiilor numerice, efectuand urmatoarele operatii: - calcularea de sume pe linii si coloane cu instrumentul AutoSum; - calcularea de totaluri pe linii si coloane; - construirea de formule pentru efectuarea de calcule; - copierea de formule cu AutoFile; - efectuarea de calcule matematice: scaderi, impartiri, inmultiri si ridicari la putere; - modificarea latimii coloanelor; - mutarea si copierea celulelor; - inserarea si stergerea de randuri si coloane. Utilizarea funct... vezi detalii

doc

Semnatura electronica si DES-ul

-Ce este semantura electronica: Semnatura electronica este o succesiune de biti, adica un set de date in forma electronica, care sunt asociate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare. Semnatura electronica extinsa este singura care are valoare probanta in justitie, fiind semnatura care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: - este legata in mod unic de semnatar - asigura identificarea semnatarului - este creata prin mijloace controlate exclusiv de semnatar - este legata de datele in forma electronica, la care se raporteaza i... vezi detalii

doc

Formalizarea

Formalizarea atributelor are ca scop elaborarea codurilor si adaptarea documentelor de intrare la cerinfele sistemului informatic Codificarea atributelor conduce si la utilizarea intensiva a suporturilor direct adresabile si a memoriei interne, ceea ce permite optimizarea accesului la diverse valori a atributelor, concomitent cu minimalizarea timpului de prelucrare a viitoarelor colectii de date In acest sens, se urmaresc: -cerintele si functiile codificarii; - tipurile de coduri utilizate intr-un sistem informatic; - fazele realizarii codificarii. Cerifele codificarii: - Unicitatea ... vezi detalii

doc

Decizii in Conditii de Incertitudine

O societate producatoare de carne si produse din carne nou infintata, doreste sa faca un sondaj pentru a vedea care produse sunt mai cautate. Sondajul s-a facut in diferite zone ale orasului pe 3 variante de produse. Dupa centralizarea datelor, ele s-au transmis managerului care trebuie sa ia decizia optima privind dezvoltarea retelei de distributie. vezi detalii

doc

Pivot table

Un raport PivotTable,este un tabel interactiv care poate fi utilizat pentru a insuma rapid cantitati mari de date. Randurile si coloanele sale sa pot roti pentru observarea diferitelor rezumate ale datelor sursa,datele se pot filtra prin afisarea diferitelor pagini si se pot afisa detalii pentru zonele de interes. Utilizati un raport PivotTable atunci cand doriti sa comparati totaluri inrudite,in special atunci cand aveti o lista lunga de cifre de insumat si doriti sa comparati diversa aspecte pentru fiecare cifra.Utilizati rapoartele PivotTable atunci cand doriti ca Microsoft Excel sa e... vezi detalii

doc

Birocratia

Din punctul de vedere al administratiei publice si al literaturii stiintelor sociale, "birocratia" inseamna mult mai mult decat caracteristicile plictisitoare ale organizatiilor moderne. In literatura serioasa despre administratie, termenul denota elementele structurale generale si formale ale unui tip de organizatie umana, in special a unei organizatii guvernamentale. Birocratia are, in acest sens, atat caracteristici pozitive cat si negative fiind mai degraba un termen neutru decat unul care reflecta aspectele negative ale organizatiilor. Weber descrie trei ,,tipuri ideale"... vezi detalii

doc

Notiuni Generale si Parti Componente ale Calculatorului

Modul cum culegi, administrezi si folosesti informatia fac din tine un castigator sau un infrant in viata". In aceasta maniera dramatica sintetizeaza Bill Gates rolul tehnologiei informatiei, Este tot mai evident faptul ca in prezent existenta fiecarui individ in parte, ca si a intregii societati in ansamblul ei, capata un ritm din ce in ce mai alert, devine tot mai marcata de necesitatea cunoasterii rapide, complete si corecte a realitatii inconjuratoare, pentru ca luarea deciziilor sa fie facuta ferm, oportun si competent. Structura unui calculator Unitatea Centrala(UC),alcatuita ... vezi detalii

docx

Evidenta contractelor unui distribuitor de carti

Aplicatia 2 - Evidenta contractelor unui distribuitor de carti 1. Discutie pro/contra carti ''fizice' vs carti ''electronice '' PRO CONTRA Carti ''fizice'' - Cartile ofera o experienta tactile - Costuri de productie mai mari Carti ''electornice'' - Costuri de productie mai mici - Se poate stoca o biblioteca intreaga - Pasiunea pentru cartile traditionale - Dispozitivele sunt scumpe 2. Realizati modelul relational al bazei de date, prin normalizare FN1 Nu avem attribute duplicate sau calculate. Dictionarul de Date: ISBN, TitluCarte, AnAparitie, ImagineCoperta, CodAutor, NumeAu... vezi detalii

ppt

Excel

Interfata aplicatiei Microsoft Excel Bara de titlu Bara de meniuri Bara de butoane Caseta de denumire (adresa celulei curente) Bara de formule (continutul celulei) Zona de lucru (contine linii si coloane la intersecta carora se gaseste celula Celula Celula este unitatea fundamentala de stocare a informatiei. Fiecare registru de lucru are initial 3 foi de lucru identificate cu numele Sheet1, Sheet2, Sheet3. Deplasarea dintr-o celula in alta se poate face: Cu tastele directionale Cu ajutorul mouse-ului Cu tasta Enter Cu ajutorul optiunii Go To (salt la) din Edit Principalele tip... vezi detalii

Hopa sus!