Thomas Morgan Hunt

Extras din referat Cum descarc?

Biolog si genetician American, care a descoperit cum se transmit genele, prin actiunea cromozomilor, confirmand legile ereditatii ale lui Mendel si punand baza pentru genetica moderna experimentala.
Nascut in Lexington, Kentucky si educat la Colegiul Statal din Kentucky, Morgan a studiat embriologia la Universitatea John Hopkins, unde a primit Diploma in 1891. Ca profesor de zoologie experimentala la Universitatea Columbia din 1904 pana in1928, a fost la inceput critic al teoriei mendeliene, care nu fusese demonstrata. Infaptuind experimente de inmultire si analize citologice pe musculita de vin, Drosophila melanogaster, Morgan si absolventii sai Alfred Henry Sturtevant, Calvin Blackman Bridges si Hermann Joseph Muller a aratat ca si cromozomii se comporta intr-un mod foarte apropiat de modul in care Mendel credea ca genele se separa si se grupeaza in mod aleator. Descoperind de asemenea ca genele pentru multe trasaturi caracteristice sunt aranjate liniar pe fiecare cromozom, Morgan si coechipierii sai au creat harti de cromozomi liniari in care fiecarei gene ii e este data o pozitie specifica. Aceasta munca a fost anunata in Mecanismul Ereditatii Mendeliene (1915), o carte care a reprezentat un pas important in dezvoltarea geneticii moderne.
Morgan a continuat munca experimentala, demonstrand in Teoria Genelor (1926) ca genele sunt grupate, si ca alelele (perechi de gene care determina aceleasi trasaturi) interschimba, sau se intersecteza in acelasi grup. In 1933 Morgan a castigat Premiul Nobel pentru psihologie sau medicina.
...

Fisiere in arhiva (1):

• Thomas Morgan Hunt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.