Referate pentru domeniul Biologie

Cereale

Orzul se numara printre cele mai vechi plante luate in cultura. Sint mentiuni ca el s-a cultivat din epoca de piatra, o data cu primele inceputuri ale agriculturii. Orzul are multiple intrebuintari in alimentatia omului, in furajarea animalelor si in industrie. Orzul este folosit in alimentatia omului sub forma de arpacas, crupele obtinute din boabe de orz prin perlare se folosesc la prepararea supelor si sosurilor, iar macinate se folosesc in hrana sugarilor si la prepararea unor specialitati. Boabele de orz reprezinta un furaj concentrat foarte bun pentru animalele puse la ingrasat, cele... vezi detalii

Celula

Celula este unitatea structurala functionala si genetica a materiei vii,capabila sa-si duca viata independent si interdependent.Cel care a introdus pentru prima oara notiunea de celula a fost Robert Hooke in anul 1665. Mult mai tarziu,o data cu perfectionarea microscopului optic,a devenit posibil si studiul a catorva componete celulare precum:membrana,citoplasma,nucleul,vacuolele,etc. Structura celulei plantelor,adica celula vegetala,a fost descrisa de catre M. Schleiden in 1838,si mai apoi a fost descrisa si celula animala de catre T.Schwann in 1839.Dupa putin timp a luat nastere teoria ... vezi detalii

ppt

Clonarea

Ce este clonarea? Clonarea reprezinta procesul de a creea o copie identica genetic a unui original. Clona in sensul biologic reprezinta un organism multicelular care poseda exact aceleasi gene cu un alt organism viu. In natura acest lucru este posibil doar accidental la gemenii monozigoti-care s-au dezvoltat prin fertilizarea unui singur ovul de catre un singur spermatozoid si din motive inca necunoscuta zigotul format (oul fertilizat) s-a divizat in doi zigoti. In biologie clonarea este procesul de producere a populatiilor formate din indivizi identici genetic similara cu inmultirea ase... vezi detalii

Somnul La Om Si Animale

In opozitie cu starea de veghe caracterizata prin activismul si luciditatea psihicului si identificabila cu constiinta, somnul poate fi definit ca o stare reversibila a organismului asociata cu scaderea pana la disparitie a reactiilor adaptative superioare, a relatiilor si reactiilor senzorio-motorii cu si fata de mediul inconjurator. Este starea in care omul ramane complet lipsit de aparare. Faptul ca orice fiinta superior organizata accepta acest risc pentru o parte considerabila a vietii sale sugereaza presupunerea ca somnul trebuie sa aiba o functie vitala, scria cu multi ani in urma He... vezi detalii

Ciupercile

Aceasta increngatura grupeaza organisme vegetale inferioare, lipsite de orice pigment asimilator. In consecinta, ele sunt obligate la o viata heterotrofa, care poate fi saprofita sau parazita. Majoritatea sunt adaptate la viata aeriana. Din punct de vedere practic, prezinta importanta deosebita ciupaercile parazite, precum si unele saprofite care produc fermentatii utile, cat si ciupercile comestibile. Altele au importanta medicinala. Dupa locul unde se dezvolta, ciupercile parazite sunt endoparazite, traind in interiorul tesuturilor, si octoparazite, care se dezvolta pe suprafata organelo... vezi detalii

Celula

COMPOZITIA CELULEI: (dimensiuni: 20-30 microni) -apa (cca 60%)-dizolva dif. electroliti , au loc reactii chimice, rol de transport -electroliti- K+(ion intracel.), Mg++,PO4H-,SO4--,CO3H-,Na+(ion extracel.),Cl- -proteine(10-20%)-rol structural si enzimatic -lipide(2-3%)-sub forma de grasimi neutre, fosfolipide sau colesterol(rol struct. sau energ.) -glucide(1%)- sub forma de glicogen, rezulta din glucoza extracel, substrat energetic altor celule. =mozaic fluid caracterizat printr-un strat fosfo-lipidic continu in care se afla inclavate proteine de membrane (straturile sunt hidrofile i... vezi detalii

Genele Si Adn

Genele si ADN-ul reprezinta noutati pentru noi. povesti despre clonari, mancare modificata genetic, copii proiectati si testarea ADN-ului aparpe primele pagini aproape in fiecare zi. In ultimi 50 de ani, geneticienii au trecut dincolo de intelegerea genelor si a ADN-ului, si au invatat cum sa le schimbe sau sa le modifice genetic. Aceasta inseamna ca ei pot schimba modul in care fiintele functioneaza si pot inventa noi varietati de animale si plante. Genetica este, de asemenea, in spatele multor inventii si descoperiri. Genele sunt instructiunile care-i fac pe oameni, animale si plante sa ... vezi detalii

Metabolismul Glucidelor

Hidratii de carbon sau glucidele sunt pachete de energie solara,folosite pentru a mentine viata pe pamant.Se formeaza prin fotosinteza,un proces chimic ce are loc in niste corpusculi ce se gasesc in partea verde a plantelor,mai ales in frunze,si care se numesc cloroplaste.Molecula care rezulta e alcatuita din 6 atomi de carbon,un anumit numar de atomi de oxigen si de hidrogen ,numindu-se glucoza. Ca orice principiu alimentar glucidele indeplinesc trei categorii de roluri fiziologice: -rol energetic-prin oxidarea pana la dioxid de carbon si apa a unui gram de glucoza se elibereaza 4.1Kcal.... vezi detalii

Mecanismul Respiratiei

Schimburile gazoase pulmonare se realizeaza datorita succesiunii ritmice a doua procese: inspiratia si expiratia. In inspiratie, aerul atmosferic patrunde rpin caile respiratorii pana la nivelul alveolelor pulmonare, iar in expiratie o parte din aerul alveonar este expulzata in exterior. Acest proces, prin care se face circulatia alternativa a aerului intre mediul extern asi alveolelor pulmonare, constituie ventilatia pulmonara. Inspiratia este un proces activ, care consta in contractia muschilor inspiratori si are drept rezultat marirea volumului cutiei toracice prin cresterea celor trei d... vezi detalii

Pestii

Pestii reprezinta clasa (conform ultimelor clasificari-supraclasa) cea mai numeroasa de animale vertebrate acvatice. Traiesc si se reproduc in apa. Au corpul acoperit de regula cu solzi, se deplaseaza cu ajutorul inotatoarelor si a cozii, respira prin branhii (pestii dipnoi au si plamini) Dupa structura sceletului se impart in pesti cartilaginosi si ososi. Pestii cartilaginosi (au scheletul cartilaginos) au aparut cu peste 400mln.de ani in urma. Majoritatea depun oua (acoperite cu o coaja chitenoasa rezistenta), care contin o cantetate mare de galbenus. Se cunosc circa 630 de specii grupat... vezi detalii