Referate pentru domeniul Biologie

Dinozauri

Ornithomimidele erau vanatori straluciti, avand ochii mari, creierul dezvoltat si aspectul general asemanator cu al strutului. La fel ca acesta din urma Ornithomimide avea o alimentatie variata, consumand atat insecte si fructe, cat si animale mai mici. Pentru a gasi hrana aveau obiceiul sa caute oualele ingropate de diversi dinozauri, sapand pamantul sau ciugulind scoicile, la spargerea carora nu intampinau greutate datorita ciocului foarte puternic. Desi nu aveau dinti puternici sau gheare ascutite pentru a se apara, viteza pe care o puteau atinge si inteligenta acestora faceau ca foarte ... vezi detalii

Educatia Pentru Padure

A fost odata un sat, in care, in fiecare primavara padurea renastea, florile impodobeau drumurile, pastravii umpleau raurile, iar pasarile calatoare poposeau isi ocupau locul harazit in natura. Dar cu timpul farmecul padurii s-a stins. i8f18fn Recoltele se vestejeau, puii nu mai ieseau din gaoace, pastravii nu se mai inmulteau, pasarile nu mai veneau. Analizand fragmentul de mai sus, putem afirma ca la inceputul existentei sale, omul era partener supus al naturii, facand parte integrala din natura. Trecand de la vanat la pescuit si cules la cultivarea pamantului si apoi la civilizatia indus... vezi detalii

Cannabis Sativa

Daca e vorba de plante medicinale, intr-un periplu pe internet am descoperit numeroase ierburi ce au afecte medicinale, ierburi ce sunt folosite pentru a trata anumite probleme medicinale cum ar fi in urmatorul tabel: Cannabis sativa este o planta cu frunze care creste in zone temperate si tropicale, cultivate atat in interior (home-growing) cat si in productie seriala. Ea deriva din alte specii cum ar fii cannabis indica si cannabis nuderdis, ingredientele active se numesc cannabinoids (tetrahydrocannabinol, cannabinol, cannabidiol, cannabinolidic acid, cannabigerol si cannabichromreue, ia... vezi detalii

Boala Vacii Nebune

Cea mai cunoscuta maladie dintre encefalopatiile respective este boala vacii nebune, al carei agent patogen este periculos in anumite conditii si pentru om. Primul caz de BSE (encefalopatie spongiforma bovina) a fost descoperit la o vaca apartinand unei ferme din Kent, in 1985, fiind urmat apoi de mai multe cazuri asemanatoare. Fiind o boala foarte rara, a fost greu de diagnosticat de catre medicii veterinari, astfel ca initial s-a crezut ca este de natura toxica, intre cauzele posibile fiind mentionata si expunerea la unele pesticide. Cu toate acestea, prin 1987, aparuse deja o epidemie in... vezi detalii

Cancerul

CANCERUL Etimologia cuvantului provine din limba greaca KARKINOS care inseamna crustaceu. In general, termenul de cancer se refera la un grup de afectiuni caracterizate prin cresterea anormala si necontrolata a unei sau a unui grup de celule, care invadeaza celulele inconjuratoare si care se pot imprastia la distanta de tesutul sau de organul in care s-au format. Corpul uman este format din diferite tesuturi, fiecare dintre ele fiind formate din milioane de celule. Acestea sunt dispuse intr-o maniera ordonata, fiecare tesut avand propria sa structura si arhitectura celulara. LEUCEMIA Le... vezi detalii

Enzimele

Alaturi de vitamine, care actioneaza la nivelul reactiilor biochimice in calitate de catalizatori (mareste viteza de reactie), se gasesc enzimele. Categoria aceasta poarta denumirea de biocatalizatri. Enzimele sunt de natura proteica (sunt supuse sintezei proteice), nu se consuma in timpul reactiilor, actioneaza in cantitate mica la o cantitate mare de substrat, sunt specifice tipului de reactie naturii substratului, prezinta sensibilitate pentru: - Temperatura - peste 800C inactiveaza ireversibil actiunea enzimatica, sub 00C sunt inactivate reversibil. - pH -ul - schimbul de hidrogen, t... vezi detalii

Celula

Corpul fiintelor umane, al animalelor si al plantelor este alcaruit din celule. Aceste organisme de dimensiuni reduse, reprezinta unitatea structurala a corpului si sunt raspunzatoare de toate procesele fundamentale ale organismului, ce asigura continuarea vietii. Corpul uman este alcatuit din unitati structurale foarte mici. numite celue. Ele sunt mult mai mici decat firele de nisip si nu pot fi vazute decat cu ajutorul microscopului. Daca va uitati cu atentie la firele de nisip, veti observa ca sunt diferite ca forma si marime. Acelasi lucru este valabil si pentru celule-dar diferentele s... vezi detalii

Buburuza

In Marea Britanie, aceasta micuta insecta colorata este cunoscuta sub numele de ladybird, care inseamna pasarea doamnei. In tara noastra, i se spune buburuza sau mamaruta. Desi gandacii nu se numara printre insectele noastre preferate, buburuzele fac exceptie, fiind, de obicei, privite cu drag. Ele ii fascineaza pe copii, iar gradinarii si agricultorii le primesc cu bratele deschise. De ce sunt ele atat de indragite? De ce sunt indragite In general, buburuzelor le place la nebunie sa manance afide, sau paduchi-de-plante, niste insecte minuscule, cu corpul moale, care devoreaza culturile din... vezi detalii

Programa Nationala Pentru Examenul De Bacalaureat

In cadrul examenului de bacalaureat, biologia poate constitui proba la alegere din aria curriculara corespunzatoare specializarii (pentru liceele din filiera teoretica, profilul real) sau proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare (pentru liceele din filiera teoretica, profilul umanist, liceele din filiera tehnologica si liceele din filiera vocationala). Recunoasterea, definirea, dovedirea intelegerii unor termeni, concepte, legi si principii specifice stiintelor biologice Descrierea particularitatilor structurale si functionale ale celulelor, organelor, sistemelor ... vezi detalii

Biologie Moleculara

Celula este unitatea structurala si functionala care intra in componenta tuturor organismelor vii.A fost descoperita in 1665 de Robert Hooke,descoperire confirmata in anul 1671de Grewsi si in 1672-1675 de Malpighi. Putine celule,cum ar fi oul de gaina sau oul de broasca , sunt suficient de mari pentru a fi vazute cu ochiul liber, majoritatea celulelor sunt invizibile pt vederea umana.Din acest motiv studierea celulei nu a fost posibila pana la inventarea microscopului la jumatatea secolului XVII.Studiile de microscopie electronica si biochimie au dat posibilitatea sa se cunoasca ultrastruc... vezi detalii

Hormonul Cardiac

Hormonul cardiac , cunoscut sub denumirea peptida atrial natriuretica , are un rol deosebit de important in reglarea presiunii arteriale prin contolul continuu si dozarea cantitatii de sodiu aflata in organism.Prezenta acestui hormon a fost recent depistata si in creier ,ceea ce ingaduie oamenilor de stiinta sa emita ipoteza ca atributiile lui nu sunt limitate doar la dirijarea pe cale chimica a tensiunii arteriale. Care sunt celelalte sarcini indeplinite de peptida atrial natriuretica -in cazul cand ipoteza este intemeiata -ramane o prblema aflata deocamdata in teritoriul cercetarilor vezi detalii

Circuitul Biogeochimic al Azotului

In ultimii 200 ani industrializarea globala a dereglat raportul de gaze necesar pentru echilibrul atmosferic.Arderea carbunelui si a gazului metan a dus la formarea unor cantitati enorme de dioxid de carbon,oxizi de azot si alte gaze ,mai ales dupa sfarsitul secolului trecut cand a aparut automobilul . Dezvoltarea agriculturii a determinat acumularea unor cantitati mari de metan si oxizi de azot in atmosfera Azotul este un nemetal, cu o electronegativitate de 3,0. Are cinci electroni pe ultimul strat si de aceea este de obicei trivalent. ,,Azotul pur este un gaz diatomic incolor si nereact... vezi detalii

Adaptarile unor animale la zbor

MAMIFERE ZBURATOARE Liliecii sunt singurele mamifere care si-au insusit perfect arta zborului. Insa exista trei grupe de mamifere, neinrudite cu acestia, care pot parcurge in zbor planat distante considerabile. Acestea sunt veveritele zburatoare, falangerii zburatori si lemurienii zburatori. Multe mamifere care traiesc in arbori, incluzand veveritele si maimutele, fac salturi neinfricate dintr-un copac in altul pentru a evita coborarea la sol, care ascunde multe primejdii. Aceasta strategie este foarte buna in locurile unde copacii sunt desi, dar este imposibila in regiunile unde copacii ... vezi detalii

Clonarea

Etimologic, cuvantul clonare provine din grecescul klon, tradus in limba romana prin "germen", "vlastar" sau "ramurica". Clonarea ar fi, asadar, operatiunea de creare a unui germene dintr-un material genetic preexistent. In termenii literaturii de specialitate, procesul de clonare ar fi unul ce se refera la un "grup de celule sau organisme identice, derivate dintr-o singura celula sau dintr-un singur individ, printr-o modalitate de reproducere asexuata" . Accentul cade pe "celula", inteleasa ca fiind "unitatea structurala, functionala s... vezi detalii

Otita si Micozele

Ce este otita? Otita reprezinta o inflamatie a urechii, cauzata in majoritatea cazurilor de o infectie. Exista mai multe tipuri de otita, in functie de sediul inflamatiei urechii: otita externa, inflamatia conductului auditiv extern otita medie, inflamatia urechii medii otita medie acuta otita medie cronica simpla otita medie supurata cronica otita interna (labirintita) Otita externa reprezinta inflamatia pavilionului urechii sau a conductului auditiv extern. Mai este numita si "urechea inotatorului", deoarece acest tip de infectie este frecvent la inotatori, atunci cand... vezi detalii