Determinismul Genetic al Culorii Ochilor

Extras din referat Cum descarc?

Toate trasaturile morfologice, biochimice si comportamentale ale unui individ uman sunt genetic determinate. Aceasta determinare se subordoneaza mai multor situatii.
Doua gene alele, una dominanta (A) si cealalta recesiva (a) aflate in raport de dominanta completa sau semidominanta situate intr-un locus pe cromozomii omologi determina variatii ale aceluiasi caracter: culoarea ochilor, culoarea parului, tipul morfologic al firului de par, Rh-ul, caracterul fiind monogenic.
In alta situatie exista mai multe gene subordonate unui anumit locus, care determina variatii ale aceluiasi caracter in fenomenul de polialelie, intalnit in cazul ereditatii grupelor sangvine, caracterul fiind poligenic.
Mai exista situatia in care exprimarea unui caracter fenotipic se produce datorita interactiunii intre mai multe gene nealele: talia, greutatea corporala, culoarea pielii, temperamentul, inteligenta, imunitatea.
Genomul uman:
o Prin cariotip se intelege dispunerea sistematizata pe grupe a fiecarui cromozom, functie de marimea si forma sa, dintr-o singura celula a unui individ sau specie
o Cariotipul unei specii reprezinta numarul de cromozomi prezenti in nucleul celulelor somatice. Pt stabilirea cariotipului unei specii se fac masuratori care au in vedere: a. lungimea relativa a cromozomului (lungimea fiecarui cromozom raportata la lungimea totala a complementului haploid normal exprimata inn procente); b. raportul bratelor cromozomiale (raportul brat lung/brat scurt); c. indexul centromeric (raportul dintre bratul scurt si lungimea totala a cromozomului exprimat in procente).
Cariotipul uman normal determina transmiterea unor caractere umane normale, cum ar fi: grupele sanguine, culoarea ochilor, determinismul genetic al sexelor, culoarea parului, inaltimea indivizilor, relieful degetelor si a palmei, pigmentatia pielii, etc.
Johann Gregor Mendel:
o Johann Gregor Mendel (n. 20 iulie 1822 -- d. 6 ianuarie 1884) a fost calugar augustinian si cercetator stiintific, cunoscut ca fondator al geneticii.
Mendel, cunoscut ca ,,tatal geneticii moderne", a fost indrumat de ambii sai profesori de la universitate si de colegii de la manastire sa studieze variatia plantelor, executandu-si cercetarile in gradina manastirii. Intre 1856-1863 a cultivat si a studiat plante de mazare, experientele sale ducand la generalizarile ce ulterior au devenit cunoscute ca ,,Legile ereditatii ale lui Mendel":
1-prima lege:legea uniformitatii hibrizilor in prima generatie (F1) . Fiecare caracter al unui organism este controlat de o pereche de gene, numite alele.

Fisiere in arhiva (1):

• Determinismul Genetic al Culorii Ochilor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.

Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.