Biodegradarea Aeroba a Compusilor Organici - Pesticide

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Biodegradarea reprezinta procesul de degradare al unui substrat organic cu ajutorul enzimelor produse de un organism viu. Biodegradarea este un proces prin care microorganismele cum ar fi bacteriile, fungii si drojdiile, descompun compusii chmici in produse simple pentru a obtine energie si nutrienti. Tehnologiile de decontaminare prin biodegradare (bioremediere), pot ajuta ca procesul de biodegrardare sa fie accelerat.
Bioremedierea desemneaza utilizarea organismelor vii in scopul distrugerii substantelor poluante din mediu.
Principalele componente care participa la procesul de bioremediere sunt: substratul sau agentul poluant care urmeaza sa fie degradat, nutrientii (surse de azot si fosfor) care sunt adaugati in functie de cerinte si microorganismele. Procesul de bioremediere se desfasoara rapid daca i se asigura parametri adecvati: temperatura, aerare, pH, etc. In finalul acestui proces, se vor obtine produsi netoxici pentru mediul inconjurator, cum ar fi CO2 , H2O si biomasa microbiana .
Caile de degradare anaeroba sunt utilizate de catre microorganisme care cresc in absenta oxigenului si folosesc alti acceptori de electroni (nitrati, sulfati, dioxid de carbon sau alti compusi organici) in procesul de respiratie. Aceste microorganisme s-au dovedit a juca un rol important in degradarea a o serie de poluanti, cum ar fi pesticidele.
Microorganismele anaerobe implicate in procesul bioremedierii pot fi grupate in trei categorii:
o strict anaerobe;
o facultativ anaerobe;
o microaerofile .
In acest caz bacteriile folosesc nitratul sau sulfatul ca ultim acceptor de electroni. Pentru aceasta bacteriile trebuie sa posede o enzima speciala care sa faciliteze producerea de energie.
Pesticidele sunt substante sau amestecuri de substante ce contin ingrediente biologic active impotriva daunatorilor. Daunatorii includ microbi, plante sau animale care concureaza cu omul pentru hrana, distrug proprietatea, difuzeaza boli sau reprezinta o calamitate. Ingredientele biologic active sunt, in general, substante toxice cu potential de degradare a mediului. Multe pesticide sunt toxice si pentru om. Din aceste motive producerea, ambalarea, depozitarea, transportul si utilizarea pesticidelor sunt reglementate prin lege.
Pesticidele se clasifica, in functie de organismul tinta combatut, in : bactericide, fungicide, ierbicide, insecticide, acaricide, nematocide, moluscocide, raticide si cu actiune mixta.
Interesul economic si de protejare a mediului cere ca atat ingrasamintele cat si pesticidele sa ramana cat mai bine fixate in sol. In realitate, o parte din ele este luata de vant, alta este spalata de ploi, iar restul se descompune in timp, datorita oxidarii in aer sau actiunii enzimelor secretate de bacteriile din sol.
Intrucat deplasarea pesticidelor si a ingrasamintelor din locul pe care au fost administrate mediului constituie un risc grav de poluare a mediului, s-au incercat metode pentru marirea persistentei lor prin aditivi chimici.
In lucrarea de fata vrem sa facem cunoscute cercetarile facute in legatura cu biodegradarea pesticidelor pe cale aeroba. Desi studiile facute pe aceasta tema sunt destul de putine, acestea au demonstrat ca microorganismele sunt cele mai bune aliate ale mediului inconjurator in lupta cu poluantii.
Pesticide - generalitati
Multe substante chimice au fost folosite contra unor daunatori din agricultura inca din cele mai vechi timpuri, unele dintre ele fiind produse naturale (sulf, piretru, etc.). Ulterior, necesarul in continua crestere de astfel de produse a condus la dezvoltarea unei industrii de sinteza care produce o gama extrem de variata de substante denumite generic "pesticide". Termenul de "pesticide" a fost preluat din limba engleza in care are sensul de antidaunator, "pest" insemnand insecta daunatoare. Pesticidele reprezinta o substanta sau un amestec de substante destinate utilizarii in agricultura si silvicultura in scopul prevenirii actiunii si/sau combaterii unor forme de viata vegetala sau animala care aduc pagube directe si indirecte culturilor.
Cu alte cuvinte, pesticidele sunt mijloace chimice de protectie a plantelor obtinute prin formularea si conditionarea unui (unor) ingredient(e) biologic activ(e). Cu foarte putine exceptii (ca de exemplu regulatorii de crestere vegetala folositi pentru controlul cresterii plantelor sau produselor care actioneaza prin activarea rezistentei manifestate sistemic in plante si care sunt un fel de vaccinuri pentru plante) ingredientele active biologic sunt, de fapt, ingrediente toxice. Formularea este forma sub care un pesticide este comercializat si reprezinta o combinatie de diversi compusi (solventi, surfactanti, cosurfactanti, adezivi, agenti de suspensie, amelioratori de penetrare cuticulara, etc.) al carei scop final este de a face produsul utilizabil in mod eficace. Conditionarea se refera la continutul si eventualul ambalaj hidrosolubil folosit pentru a distribui pesticidele la utilizatorul final de catre circuitele de distributie en-gros si en-detail.
Compusii folositi la conditionarea pesticidelor sunt poluanti chimici importanti (solventii organici si surfactantii care sunt similari detergentilor in privinta poluarii apelor, etc.) care reprezinta un motiv serios pentru elaborarea unui cod al unei bune practici de distributie si de utilizare a pesticidelor.
Pesticidele moderne sunt substante chimice de sinteza de natura anorganica si organica. Descoperirea pesticidelor utilizate actualmente a inceput in timpul si mai ales dupa cel de-al doilea razboi mondial, cand a crescut productia pe scara larga a insecticidelor organoclorurate si organofosforice. Importanta practica a pesticidelor este reliefata de dinamica productiei: la inceputul acestui secol productia mondiala era neinsemnata (cca 56.000 tone in 1916), iar astazi a depasit 20.000.000 tone/an.
Clasificarea pesticidelor
Clasificarea pesticidelor se face dupa mai multe criterii: originea lor, actiunea antidaunatoare, forma fizica de prezentare, structura chimica, etc. Astfel, unele din ele sunt de origine minerala (de exemplu saruri de As, Ba, Cu, Hg, Pb) si altele sunt de origine vegetala (nicotina, veratrum, stricnina). Majoritatea sunt insa produsi organici de sinteza (esteri organofosforici, derivati organohalogenati, nitroderivati aromatici, derivati carbamici, compusi fenolici si compusi organometalici).
Dupa structura chimica, pesticidele se clasifica in:
* pesticide organoclorurate;
* pesticide organofosforice;
* pesticide organocarbamice, respectiv tiocarbamice;
* pesticide nitrofenolice.
Dupa natura daunatorului combatut, pesticidele pot fi:
- insecticide (pentru combaterea insectelor daunatoare, transmitatoare de boli omului sau animalelor domestice);
- erbicide (pentru distrugerea buruienilor din culturi);
- fungicide (pentru combaterea ciupercilor ce provoaca boli plantelor);
- acaricide;
- nematocide (pentru combaterea viermilor daunatori culturilor);
- algicide (pentru distrugerea algelor);
- rodenticide (utilizate impotriva rozatoarelor).
In functie de gradul de toxicitate, pesticidele se grupeaza in:
* grupa I - extrem de toxice, fiind marcate cu etichete rosii;
* grupa II - puternic toxice, marcate cu etichete verzi;
* grupa III - moderat toxice, marcate cu etichete de culoare albastra;
* grupa IV - toxicitate redusa, marcate cu etichete negre.
Masurile de protectie aflate in vigoare prevad ca numai pesticidele din grupa III si IV se pot distribui persoanelor fizice in scopuri agricole.

Fisiere in arhiva (1):

• Biodegradarea Aeroba a Compusilor Organici - Pesticide.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.

Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.