Animale sălbatice

animalele sunt fiinte vii, pluricelulare, care se pot deplasa si hrani, au simt de orientare si se reproduc de obicei prin imperecherea cu un partener. Mai mult de un milion de feluri de animale traiesc pe pamant si multe altele sunt descoperite an de an. Fiecare animal este unic in felul sau, dar trasaturile comune fac ca ele sa fie separate de alte fiinte ca plantele, ciupercile si organismele unicelulare. Jocul imperecherii Ca si alte fiinte, animalele sereproduc. Majoritatea se imperecheaza cu un partener. De obicei, femela alege partenerul, iar masc ulii sunt puternic colorati sau elaboreaza ritualuri de curtare atragand atentia. Miliarde de celule mici Toate animalele adulte sunt multicelulare, ceea ce inseamna ca sunt formate din mai multe celule.

Unele animale, ca rotiferele si hidrele, au doar putine celule, dar animalele mari, ca si oamenii, pot avea pana la 50 de milioane de celule.

Hrana pentru a trai Spre deosebire de plante, animalele nu-si produc singure mancarea-ele trebuie sa manance plante sau hrana animala. Majoritatea au un fel de gura, dar modul in care le intra hrana in stomac este diferit. Pasarile nu au dinti, asa ca hrana este macinata de pietrisul din stomacul lor. Serpii isi inghit hrana vie, intreaga, digerand-o incet, cu ajutorul sucurilor gastrice.

Nervi si simturi Toate animalele iau contact cu mediul inconjurator printr-o serie de organe de simt, adaptate potrivit stilului de viata. Spre exemplu, multi pradatori nocturni au mustati pentru a se ghida in intuneric, iar unii serpi au senzori infrarosii pentru a detecta caldura corpului prazii. Rechinii pot simti mirosul de sange le multi kilometri distanta, in timp ce animalele migratoare au un excelent simt care le permite sa parcurga distante lungi fara sa se ratasceasca. In miscare Toate animalele, de la cel mai lent la cea mai rapida gazela, se misca cu ajutorul unor muschi. Felul in care ele se misca difera: unele se tarasc, altele sar sau fug. Aceasta abilitate a dat posibilitatea speciilor de a se raspandi in lumea intreaga.

Intruniri de familie Zoologi clasifica sau grupeaza animalele dupa trasaturile lor comune. De exemplu, toate insectele au sase picioare, toate pasarile au pene si toate mamiferele isi hranesc puii cu lapte produs de corpul mamei. Gruparea animalelor in acest fel se numeste taxonomie. Aceasta a ajutat zoologii sa le identifice cum s-au dezvoltat in timp si care animale se inrudesc. Cine cu cine se inrudeste Oamenii de stiinta au studiat constitutia genetica a diferitelor animale, pentru a afla ce animale se inrudesc. De multi ani zoologii au discutat despre panda rosie, daca este inrudita cu ursii, cu ratonii, sau cu mangustele. Studiile genetice au dovedit in final ca panda rosie apartine familiei ratonilor. Intr-un alt studiu, la pasarile kiwi, se credea ca exista o singura specie, dar s-a dovedit ca exista doua specii- ele seamana foarte mult, dar nu se pot reproduce intre ele. Specii amenintate Multe animale sunt acum rare sau ...