Actiunea Factorilor Externi Asupra Bacteriilor

Extras din referat Cum descarc?

Sunt doua tipuri structurale de celule: celulele procariote sunt relativ simple in structura; eucatiotele in schimb sunt mai complexe in sensul in care contin organite, care sunt compartimente pentru functii metabolice speciale. Aceste organite includ un nucleu adevarat, mitocondrii si cloroplasma. In plus, biologii opereaza cu virusii, care sunt entitati necelulare care folosesc instrumentul metabolic al celulelor pentru a se replica.
Dihotomia intre tipurile structurale de celule nu reda cu fidelitate evolutia relatiilor dintre organisme. Analiza secventelor de nucleotide ale RNA ribozom au aratat ca exista doua grupuri de procariote: Archaea si Bacteria. Aceste grupuri nu mai sunt acum apropiate unul fata de altul asa cum sunt ele apropiate de Eucaria.
Microorganismele traiesc in habitate in care cresterea lor este afectata de interactiunile cu populatiile altor microbi ca si de proprietatile fizico-chimice ale mediului. Intelegerea interactiunilor ecologice in comunitatile microbiene este esentiala in stabilirea rolului microbilor in natura. Este dificil de studiat microbii in natura. De aceea, tot ceea ce cunoastem despre microbi s-a invatat de la culturile pure.
Cateva specii de microbi pot avea efecte devastatoare asupra omului, cauzandu-i boli infectioase. Un mare succes al microbiologiei a fost controlul bolilor infectioase letale in tarile in curs de dezvoltare. Oricum, aceste boli sunt inca importante cauze de deces in zonele mai putin dezvoltate ale lumii. Lasand aceste aprecieri asupra anumitor specii, cea mai mare parte a microorganismelor sunt benefice. Functionarea corespunzatoare a biosferei si a solului depinde de activitatea acestora. De mult mai mare impact asupra oamenilor se bucura industria producatoare de antibiotice, de produse alimentare, compusi organici si biomasa. O descoperire recenta o reprezinta industria biotehnologiilor care foloseste microbii ca fabrici pentru a produce proteine din gene de plante si animale prin introducerea lor in bacterii ADN. Microbii sunt de asemenea importanti in agricultura si biodegradarea alimentelor.
Microbii au fost descoperiti acum 300 de ani de microscopistul van Leeuwenhoek dar cea mai mare parte a descoperirilor din microbiologie au fost facuta in ultimii 100 de ani. Louis Pasteur si Robert Koch sunt doi lideri in dezvoltarea disciplinei. Printre alte multe realizari, Pasteur a contrazis teoria generatiilor spontane definitiv. Foate importanta este demonstratia ca experimentele cu microbi sunt reproductibile si nu este o consecinta a aparitiei unei noi vieti. Koch a descoperit criterii ferme pentru a demonstra ca o boala specifica este cauzata de o bacterie specifica (postulatele lui Koch). Obtinerea culturilor pure a fost esentiala pentru succesul criteriilor lui Koch si utilizarea culturilor pure ramane si azi un instrument esential in studierea bolilor infectioase.
Microorganismele sunt puternic influentate de mediul in care se dezvolta. Cunoasterea influentei factorilor externi face posibila folosirea acestora pentru stimularea activitatii microorganismelor utile si distrugerea celor daunatoare.
Atat actiunea stimulativa cat si efectele microbicide si microbiostatice, isi gasesc aplicabilitate in fenomene de imbunatatire a solului, de indepartare a poluarii, de producere a unor compusi de biosinteza, precum si a alimentelor.

Fisiere in arhiva (1):

• Actiunea Factorilor Externi Asupra Bacteriilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.

Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prețul este fără TVA.