Sistemul Informational al Bancilor Comerciale

Extras din referat Cum descarc?

Bancile care opereaza intr-o tara impreuna cu banca centrala formeaza sistemul bancar national (,,two-tier system") care, la randul sau, este o parte a sistemului bancar international. Totodata, prin natura activitatii lor, bancile comerciale trebuie sa dezvolte si sa intretina relatii cu operatori economici din toate domeniile de activitate, inclusiv bancar, si cu persoanele fizice.
Datorita complexitatii activitatii bancare, ca si multitudinii de relatii ale bancilor cu partenerii de afaceri, atat in interiorul cat si in exteriorul bancii se formeaza o serie de fluxuri informationale bidirectionale, importante pentru mentinerea bancii la nivele de performanta adecvate. In cele ce urmeaya, se vor aborda aceste fluxuri informationale pentru a evidentia necesitatea cunoasterii si stapanirii lor.
I. Principalele fluxuri informationale bancare
In activitatea sa, banca comerciala lucreaza cu clienti nebancari -persoane fizice si juridice - carora le ofera serviciile sale. Intrucat activitatea bancara presupune riscuri in relatiile cu clientii, este evident faptul ca fluxul informational intre banca si acestia ocupa un rol primordial in cadrul preocuparilor unei banci.
o Fluxul banca-client 
Principalele informatii cu caracter general pe care banca trebuie sa le puna constant la dispozitia clientilor actuali si potentiali se refera, in special la gama de produse si servicii bancare, costurile produselor si serviciilor, dimensiunea si structura retelei de unitati, marimea si structura capitalului social, gradul de automatizare si avantajele pe care sistemele informatice si de telecomunicatii ale bancii le pot aduce clientilor. Transmiterea catre clienti a acestor informatii se face atat prin comunicarea directa la ghiseele bancii sau prin mijloacele electronice specifice e-banking, cat si prin mass-media sau prin rapoartele anuale pe care bancile le publica.
o Fluxul client-banca
Daca in cazul fluxului banca-client banca este partea activa, ar fi de asteptat ca respectand simetriile, in cazul fluxului client-banca, clientul sa fie puterea activa. Cu toate acestea, si in acest caz tot banca este partea activa, in sensul ca ea este cea care se ocupa de obtinerea informatiilor despre clienti direct de la acestia sau prin terti. Principalele informatii despre clienti fac referire la domeniile in care acestia isi desfasoara activitatea, marimea si structura capitalului social, actionariatul, activitatea financiara ale ultimelor exercitii, activitatea desfasurata cu alte banci. 
Dezvoltarea si perfectionarea sistemelor "electronic banking" au facut ca in ultimul timp fluxul de informatii bidirectional client-banca sa capete valente noi. Astfel, sistemele Multicash, eBank s.a. permit ca unele tranzactii sa poata fi ordonate de clienti direct de la calculatoarele personale care sunt conectate la calculatorul central al bancii, iar informatiile si documentele sa circule pe cale electronica.
Piata financiara si cea a comunicatiilor mobile au facut un pas important, prin introducerea serviciului de mobile-banking, SmartTel SMS dezvoltat de compania Universal Card Systems. 
SmartTel SMS reprezinta o aplicatie de SMS banking, cu rol de interfata de comunicare intre banca si clientii sai, contribuind la optimizarea schimbului de informatii intre acestia. Prin intermediul serviciului SmartTel SMS, utilizatorii, persoane fizice sau juridice, primesc informatii referitoare la conturile pe care le detin la bancile care ofera in prezent serviciul. Principalul avantaj pe care il prezinta serviciul se refera la mobilitate. Serviciul, disponibil 24 de ore din 24, poate fi accesat oricand si oriunde, informatiile primindu-se aproape instantaneu pe telefonul mobil sub forma de SMS. Securitatea serviciului si confidentialitatea informatiilor primite sub forma mesajelor scrise este garantata de insasi cartela SIM a utilizatorului, care asigura identificarea unica in reteaua GSM a posesorului.
Mobile banking, tehnologia de ultima ora in ceea ce priveste furnizarea serviciilor financiare promite sa revolutioneze modul de efectuare a tranzactiilor. Acest lucru este determinat mai ales de cresterea exploziva a utilizatorilor de telefonie GSM. Analistii estimeaza ca serviciile de baza de retail banking vor fi urmate de aplicatii sofisticate de servicii financiare mobile, operatiuni de bursa si facilitati financiare de tranzactionare si comert.
SmartTel diversifica gama serviciilor oferite, punand la dispozitia clientilor sai si informatii precum cursul de schimb valutar, istoricul ultimelor tranzactii din cont, posibilitatea transferului de fonduri dintr-un cont in altul, plata facturilor telefonice direct din cont pe baza unui mesaj SMS transmis catre banca de pe propriul telefon mobil sau transmiterea de mesaje clientilor cu privire la soldul contului la orice modificare intervenita in cont. Ultima facilitate, si anume transmiterea de mesaje de tip ,,push" - fara solicitarea prealabila a clientului - este foarte utila pentru prevenirea si identificarea imediata a oricarei tentative de frauda.
Un produs informatizat si tot mai apreciat pe piata bancara il constituie serviciul de plati rapide Western Union, care permite clientilor persoane fizice rezidente si nerezidente, sa efectueze transferuri de bani (taxe de scolarizare, taxe de vize de munca, taxe de participare la seminarii, conferinte sau congrese, cheltuieli turistice sau medicale) pe cale electronica, in doar cateva minute si in orice punct de pe glob. Comisioanele aferente acestui tip de serviciu sunt mai mici decat la un transfer bancar uzual. 
o Fluxul bidirectional banca - banca centrala 
Are caracter specific si vizeaza atat setul de reglementari bancare emise de Banca Centrala, obligatorii de respectat pentru bancile comerciale, cat si setul de informatii pe care acestea sunt obligate sa le transmita Bancii Centrale. Ambele fluxuri se refera in fapt la controlul si supravegherea de catre Banca Centrala a activitatii desfasurate de bancile comerciale.
o Fluxul bidirectional banca - alte entitati economico-sociale
Nu difera de cel stabilit in mod normal intre o societate comerciala si mediul economico-social inconjurator. O banca comerciala este interesata in cunoasterea evenimentelor economice, sociale, politice ce pot afecta activitatea sa sau a clientilor sai. Totodata, prin mijloacele de informare, se prezinta pe sine celorlalti participanti la viata economica, sociala si politica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul Informational al Bancilor Comerciale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!