1. Etapa I: Definirea scopului proiectului 3 1.1 Obiectivele proiectului 5 1.2 Produsele/serviciile asigurate prin proiect 5 1.3 Evenimente importante (repere-cheie) 5 1.4 Specificatiile tehnice 5 1.5 Limitari si aspecte inacceptabile 6 1.6 Revizuirea impreuna cu beneficiarul 6 2. Etapa a II-a: Stabilirea prioritatii proiectului 6 3. Etapa a III-a : Crearea structurii de divizare pe activitati (SDA) 8 3.1 Modul de folosire a structurilor de divizare pe activitati de catre managerii de proiect 10 3.2 Elaborarea structurii de divizare pe activitati 10 4. Etapa a IV-a: Integrarea structurii de divizare pe activitati cu structura organizatorica 13 5. Etapa a V-a: Codificarea structurii de divizare pe activitati pentru sistemul informational 15
Previziunea in Managementul Proiectelor Alege un vis Utilizeaza visul pentru a-ti stabili un scop Elaboreaza un plan Gandeste-te la resurse Sporeste-ti competentele si abilitatile Foloseste timpul cu intelepciune Porneste! Organizeaza si mergi. Una dintre cele mai sigure cai de a implini cerintele beneficiarului si ale principalelor grupuri de interes este cea de utilizare a unui sistem integrat de planificare de control al proiectelor, sistem care necesita informatii selective Managerii de proiect care conduc numai un singur proiect restrans pot planifica sau programa sarcinile proiectului mare si complex, se ajunge repede la o limita de la care managerul proiectelor nu mai poate tine in mana detaliile. Este descrisa o metoda structurata si ordonata pentru colectarea selectiva a informatiilor utilizabile pe parcursul tuturor fazelor ciclului de viata a proiectului pentru a satisface cerintele tuturor grupurilor de interes ( cum ar fi beneficiarul, managerul de proiect s.a.) si sa compare performanta cu planul strategic al organizatiei. Metoda propusa consta intr-o schema selectiva, numita structura de divizare pe activitati. Stadiile initiale ale schemei ajuta la asigurarea faptului ca toate sarcinile sunt identificate, iar participantii la proiect ajung la a intelege ce trebuie facut. De indata ce schema si detaliile ei sunt definite, se poate dezvolta un sistem informational integrat pentru programarea calendaristica a activitatilor si pentru alocarea bugetelor. Aceasta baza informationala este utilizata mai tarziu pentru control. Cele cinci etape de ansamblu vor fi descrise in cele ce urmeaza asigurand o abordare structurata pentru colectarea informatiilor referitoare la proiect, informatii necesare pentru planificare, programare calendaristica si control ale proiectului. Aceste etape si elaborarea retelelor de proiecte vor fi descrise in alt capitol. Ele au simultan si sunt necesare in mod uzual, cateva iteratii pentru a culege si sistematiza, elabora bugete care pot fi utilizate pentru controlul proiectului.Nu trebuie uitat din vedere adevarul potrivit caruia "se poate controla numai ceea ce am planificat" si deci definirea scopului proiectului este prima etapa. Etapa I: Definirea scopului proiectului Definirea scopului proiectului presupune primul stadiu al elaborarii proiectului. Scopul proiectului presupune o definire a rezultatului final sau misiunii proiectului considerat un produs sau un serviciu pentru un anume client/ beneficiar. Prima sarcina consta in a defini cat mai clar posibil ce se va oferi vanzatorului final si o corelare cu planurile altor proiecte. Pe cat de fundamentala si esentiala apare definirea scopului, pe atat de frecventa este neglijarea acesteia de managerii de proiecte, chiar in cazul marilor organizatii bine conduse. Cercetarile au scos deja in evidenta ca o slaba definire a scopului sau misiunii cel mai adesea mentionata ca o piedica in calea succesului proiectului. S-a constatat, de exemplu, ca o slaba definire a scopului pentru o larga gama de proiecte are cel mai mare impact negativ asupra costului si termenelor. Pe de alta parte, o anulare clara a misiunii este o premisa succesului sub aspectul stadiilor de receptie, planificare si executie la peste 50% din proiecte. S-a constatat, de asemenea ca proiectele care au marcat succese deosebite au prezentat in acelasi timp si o definire clara a scopului si a activitatilor. O ancheta a scos in evidenta ca roul unei formulari si o definire a scopului a fost problema majora mentionata de peste ani din managerii de proiect care au raspuns la intrebari. Intr-un studiu amplu, a luat in considerare peste 1.400 manageri de proiecte din SUA si Canada, s-a contstat ca aproximativ 50% din problemele de planificare sunt legate de definirea scopului si obiectivelor [50],[37],[43],[38],[15]. Studiile mentionate sugereaza o puternica corelatie intre succesul proiectului si definirea clara a scopului. Scopul se concretizeaza direct asupra orientarilor proiectului pe tot parcursul ciclului de viata as acestuia pentru beneficiar si pentru participantii la proiect. Scopul proiectului trebuie sa fie formulat sub conducerea managerului de proiect cat si a beneficiarului. Mangerul proiectului este responsabil de a preciza apartenenta intelegerii cu proprietarul/ beneficiarul asupra obiectivelor proiectului, prevazute in fiecare stadiu al proiectului, specificatiile proiectului tehnice s.a. De exemplu, o prima predare se poate referi la spcificatiile proiectului; in al doilea rand se predau trei prototipuri de produs; in al treilea stadiu, o cantitate suficienta de produse pentru livrarea pe piata si in final, promovarea pe piata si instruirea personalului. Definirea scopului proiectului este undocument care va fi dat publicitatii si utilizat de titularul proiectului (proprietar/ beneficiar) pentru planificarea si certificarea succesului proiectului. Scopul descrie ce se asteapta de la proiect sa ofere beneficiarului, cand proiectul va fi realizat. Scopul proiectului trebuie sa defineasca rezultatele care vor fi atinse in termeni specifici, tangibili si cuantificabili.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).