Orientari Bancare Contemporane

Cuprins referat Cum descarc?

Cap 1. Restructurarea sistemului bancar in perioada de tranzitie la economia de piata
1.1 Redefinirea functiilor si a rolului bancilor in tranzitia la economia de piata
1.2 Rolul Bancii Centrale si independentei acesteia in procesul de tranzitie la economia de piata
1.3 Problemele privind restructurarea bancara si impactul insemnat asupra bancilor comerciale
1.4 Dezvoltarea pietelor de capital, vis-a-vis de sistemul bancar
1.5 Corelarea politicii bancare cu politica financiara 
1.6 Optiuni strategice in organizarea si dezvoltarea bancara
Cap 2. Tendinte actuale in politicile bancare 
2.1 Politica de privatizare bancara
2.2 Orientari in promovarea de noi produse si servicii bancare in contextul mutatiilor structural e din economie
2.3 Politica de lichiditati
2.4 Gestionarea optima a cheltuielilor cu operatiile bancare
2.5 Politicile bancare actuale - prioritate a cercetarii stiintifice
Cap 3. Sistemul bancar romanesc in contextul integrarii europene
3.1 Alinierea legislatiei bancare
3.2 Politica monetara a Bancii Nationale a Romaniei
3.3 Modernizarea sistemului de plati
3.4 Modificari structurale ale sistemului bancar
3.5 Modificari operationale in cadrul bancilor
3.6 Modificari ale structurii capitalului
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Cap. 1.Restructurarea sistemului bancar in perioada de tranzitie la economia de piata
Reforma Reforma financiar-bancara asigura inlaturarea vacuumului mostenit de la vechile structuri economice si crearea unor noi institutii corespunzatoare scopurilor programatice urmarite. Conditiile desfasurarii acestei reforme in tarile est-europene au fost adesea influentate necorespunzator de socuri sau distorsiuni la nivel macroeconomic, cum ar fi inflatia, reducerea con!stanta a produsului intern brut si a nivelului productiei, soldul balantei de plati, nivelul rezervelor valutare etc, precum si de dereglari in sistemul financiar sau bancar, respectiv nivelul deficitului bugetar, al dobanzii, mecanismul de plati, nediversificarea portofoliului de credite etc. in acest context, apreciem necesara redefi-nirea stricta a rolului sistemului financiar-bancar, de la un sistem dominat de catre stat la un sistem regulatoriu, bazat pe fortele pietei, in care statul sa indeplineasca rolul de supraveghere, prin metode indirecte specifice, in scopul armonizarii obiectivelor monetare cu cele ale politicii financiare.
1.1. Redefinirea Functiilor si a rolului bancilor in tranzitia la economia de piata
In acest context se are in vedere ca modul de operare a acestora trebuie sa se faca la un nivel rezonabil (acceptabil) de eficienta. De asemenea, functiile trebuie largite potrivit cerintelor economiei de piata, stiut fiind faptul ca transferurile monetare in economia planificata erau extrem de limitate, adesea doar la plati de salarii si de bunuri de consum, ceea ce facea ca bancile sa fie denumite, in mod peiorativ, drept "centre de contabilizat" (accounting houses).
Dupa numerosi economisti occidentali , in economia contemporana rolul bancilor este unic sau special, comparativ cu alti agenti economici din sectorul real sau financiar, dezvoltarea bancara asigurand, in ultima instanta, structura necesara functionarii economiei de piata. Afirmarea rolului unic al bancii este data, in noile conditii, de functiile principale ale bancilor, care privesc: o eficienta alocare a disponibilitatilor banesti, prin furnizarea de credit catre sectorul real al economiei; un transfer monetar intre institutii si agenti economici, potrivit unei politici monetare adecvate a Bancii Centrale prin intermediul cerintelor sale de rezerve si a operatiunilor de "open market", precum si functia de a asigura operatiuni de depozit pentru agenti economici, ca o dovada de incredere in stabilitatea si lichiditatea sistemului bancar.
Toate aceste functii ale bancilor le fac sa dobandeasca un statut special in relatiile de afaceri pe care le mijlocesc in permanenta si pe intreg teritoriul tarii. Astfel, natura tranzactiilor de credit, marimea resurselor de credit si riscul asumat de banci fac ca acestea sa devina segmentul cel mai "informat" din domeniul economico-social, cu un potential imens in transferul de informatii catre clientii acestora, in scopul de a minimiza costurile afacerilor si de a eficientiza raportul dintre fondurile economisite si cele investite in economie. Pe buna dreptate, din acest punct de vedere, se poate aprecia ca reforma bancara este necesar sa se desfasoare in concordanta cu activitatea restructurata a agentilor economici.
Rolul crucial al unui sistem bancar competitiv in sustinerea reformei trebuie sa se bazeze, in afara de restructurare si recapitalizare, pe un management eficient, pe profesionalism, pe computerizarea retelei de date si pe o larga transparenta.
In acceptiunea cea mai larga, se mentioneaza extinderea rolului bancilor din domeniul strict economic, atat in problemele actuale de protectie a mediului, cat si in cele de natura sociala, culturala, etica.
Pentru a-si putea indeplini noul rol ce revine bancilor comerciale in perioada de tranzitie, se considera ca acestea vor trebui sa fie privatizate intr-un mod cat mai eficient, sa fie bine conduse si sa dea pe deplin dovada de confidentialitate.
1.2. Rolul Bancii Centrale si al independentei acesteia in procesul de tranzitie la economia de piata
In acest domeniu, parerile sunt diferite privind cadrul si limitele de desfasurare, privind relatiile cu Ministerul Finantelor si privind prerogativele pe care trebuie sa le aiba Guvernul si Parlamentul in domeniul politicii monetare si al controlului activitatii bancare.
Conceptul de independenta larga a Bancii Centrale este legiferat in Germania, unde faptul ca Bundesbank nu sufera o influenta politica directa este considerat o premisa pentru a asigura stabilitatea marcii germane. in alte tari occidentale, activitatea Bancii Centrale se desfasoara pe diverse coordonate, mult mai flexibile. Astfel, in Franta, potrivit statutului si legii de functionare a Bancii Frantei, in afara Guvernatorului si a doi viceguvernatori, Consiliul General al Bancii Frantei cuprinde zece consilieri, din care noua sunt numiti la propunerea ministrului economiei, finantelor si bugetului, dintre personalitatile competente in domeniul monetar, financiar si economic. De asemenea, acelasi ministru numeste un cenzor si un supleant care indeplineste rolul de comisar al Guvernului si de controlor financiar, dispunand de dreptul de opozitie la deciziile luate de Consiliul General si urmarind, in anumite circumstante, ghidarea Guvernatorului Bancii catre o deliberare secundara. Totodata, deciziile din Consiliul General necesita, printre altele, si aprobarea ministrului economiei, finantelor si bugetului, atunci cand se refera la statutul personalului, repartizarea beneficiului, fixarea dividendelor si la conturi.
Banca Frantei isi asuma in beneficiul Trezoreriei anumite obligatii: tine gratuit, in contabilitate proprie, contul curent al Trezoreriei publice; participa gratuit la emisiunea rentelor si valorilor acesteia. Saptamanal, banca remite ministrului economiei, finantelor si bugetului un inventar al situatiei contabile, care se publica in Jurnalul Oficial.


Fisiere in arhiva (1):

  • Orientari Bancare Contemporane.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!