Mutatii in Cadrul Produselor si Serviciilor Bancare

Cuprins referat Cum descarc?

Cap 1. Transformari in sistemul bancar romanesc actual 3
Cap 2. Produse si servicii bancare moderne 7
2.1 Produse si servicii moderne de plata 7
2.1.1. Debit cards (carduri de debit) 7
2.1.2. Direct deposit 7
2.1.3. Smart card 9
2.2. Produde si servicii moderne de creditare 11
2.2.1. Credite pentru investitii 12
2.2.2. Credite ipotecare 12
Cap 3. Concluzii 15
Bibliografie 17


Extras din referat Cum descarc?

Cap 1. Transformari in sistemul bancar romanesc actual
Sistemul bancar al unei tari reprezinta coloana vertebrala financiara a economiei de piata . Prin intermediul bancilor sunt redirectionate fluxurile monetare in economie, de la entitatile economice ce au acces la resurse la un moment dat si care le plaseaza la banci sub forma de depozite bancare la entitatile economice aflate in deficit de resurse si care apeleaza la credite bancare pentru finantarea acestui deficit. Viteza, volumul si pretul intermedierilor financiare depind de strategiile de politica monetara ale Bancii Nationale a Romaniei si de calitatea si performantele sistemului bancar romanesc.
Dezvoltarea sectorului bancar, dinamizarea activitatii bancilor vor determina intensificarea concurentei bancare, atitudinea bancilor schimbandu-se radical. Astfel, se renunta treptat la asteptarea pasiva a solicitarii clientilor si se promoveaza din ce in ce mai mult strategia de apropriere fata de client.
Produsele si serviciile bancare care detin ponderea cea mai mare din activitatea proprie bancilor comerciale sunt: creditele, depozitele bancare, incasarile si platile in conturi, scrisorile de garantie, efectuarea de operatiuni valutare, acreditive, carduri, certificate de depozit sau carnete de economisire; in schimb, dintre produsele cu o pondere redusa fac parte operatiunile de consultanta economico-financiara de specialitate, pastrarea de valori in banci, transport de numerar la sediul titularilor de cont, verificarea-confirmarea eliberarii de duplicate.
Fiecare banca comerciala are propria strategie in vederea extinderii paletei de produse si servicii bancare oferite, ceea ce inseamna fidelizarea clientilor deja existenti in baza lor de date, atragerea de noi clienti, cresterea rentabilitatii bancare si diversificarea resurselor de venituri, prin cresterea comisioanelor, taxelor si spezelor bancare in totalul veniturilor.
Interferenta sistemului bancar cu celelalte segmente ale pietei financiare si chiar cu spatiul economiei reale a condus la aparitia unor produse si servicii ,,de granita", cum ar fi de pilda:
- servicii privind piata de capital, sau in legatura cu aceasta;
- produse de tip bancassurance si legate de fondurile de pensii;
- consultanta si suport in afaceri.
Evident ca nu toate institutiile de credit practica intreaga paleta de servicii permise, dupa cum nu ofera nici intreg pachetul de produse bancare. Principalul motiv il reprezinta, desigur, specializarea bancara, potrivit strategiilor si politicilor proprii de dezvoltare. Tehnologia si modificarile tot mai dese din timpul anilor '90 au pus la incercare imaginea traditionala a bancilor. Cel mai dorit lucru in domeniul bancar a fost posibilitatea de a urmari cat mai bine cursul banilor si posibilitatea de a preveni unele situatii de lipsa a lichiditatilor sau de risc bancar.
In conditiile economiilor moderne, in activitatea bancilor s-au produs cateva mutatii semnificative:
- Amplificarea fortei marilor banci corelata cu intensificarea internationalizarii si dezvoltarii inegale a bancilor pe natiuni ;
- Substituirea progresiva a specializarii operatiunilor bancare cu universalizarea lor ;
- Inregistrarea unor transformari sensibile in relatia dintre stat si bancile private ;
- Accentuarea modernizarii tehnicilor si tehnologiilor de informatica bancara.
Aparitia Internetului a revolutionat aproape toate domeniile de activitate, aducand cu sine un avantaj major: obtinerea de informatii in timp foarte scurt, atat pentru utilizatorii individuali cat si pentru companii. Dezvoltarea puternica a Internetului si telecomunicatiilor mobile nu a ocolit, din fericire, Romania, astfel ca o serie de industrii pot beneficia de avantajele majore ale noilor tehnologii. Astfel, industria bancara a venit in ultimii ani cu o noutate pe piata: lansarea serviciilor bancare electronice, o alternativa viabila la serviciile bancare clasice, care presupun prezenta clientului la ghiseul bancii. Serviciile bancare electronice sunt impartite in trei categorii: Internet Banking, Home Banking si Mobile Banking. Aceste servicii permit derularea unor tranzactii bancare cu ajutorul calculatorului conectat la Internet (Internet Banking si Home Banking) sau al telefonului mobil (Mobile Banking).
Totusi consumatorii sunt reticenti in privinta metodelor alternative de plata oferite de banci, alegand varianta clasica a platii cu cec sau cash. Din acest motiv este foarte important modul in care bancile isi dezvolta produsele si serviciile, dar in mod special modul in care sunt facute cunoscute avantajele folosirii acestora: posibilitatea unei erori este tot mai scazuta, un foarte bun control asupra platilor si un timp de realizare a acestuia cat mai redus.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mutatii in Cadrul Produselor si Serviciilor Bancare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!