Monografie ING

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS 2
1. Prezentarea societatii bancare 4
1.1 Momentul istoric. Principalele etape si evolutia sa 4
1.2 Principalele functii, activitati si operatiuni bancare 5
1.3 Cadrul legislativ general si specific 6
1.4 Organisme de control si reglementare 7
2. Organizarea societatii bancare. Sistemul informational
bancar 8
2.1 Organizarea societatii bancare 8
2.2 Sistemul informational bancar 9
3. Conturile bancare 13
3.1 Proceduri pentru deschiderea conturilor bancare 13
3.2 Categorii de conturi deschise de ING 14
3.3 Conturi deschise persoanelor fizice 14
3.4 Conturi deschise societatilor cu personalitate juridica
(IMM-uri) 16
4. Plasamentele bancare si non-bancare 19
4.1 Plasamente bancare 19
4.1.1 ING depozite persoane fizice 19
4.1.2 ING depozite persoane juridice 24
4.2 Plasamente monetare non-bancare 25
4.3 Plasamente financiare 32
5. Decontarea intra si interbancara. Operatiunile
cu numerar 34
5.1 Instrumente de plata utilizate 34
5.2 Compensarea multilaterala a platilor interbancare fara numerar 39
5.3 Operatiuni cu numerar 41 
5.4 Moneda electronica 41
5.4.1 Carduri acordate persoanelor fizice 42
5.4.2 Carduri acordate persoanelor cu personalitate 
juridica(IMM-uri) 44
6. Marketingul bancar 45
6.1 Politica de marketing de produs 45
6.2 Politica de marketing la nivel institutional 48
7. Creditarea bancara. Persoane fizice si agenti economici 49
7.1 Categorii de credite acordate de ING Bank persoanelor
fizice 49
7.2 Categorii de credite acordate de ING Bank persoanelor cu 
personalitate juridica(IMM-uri) 58 
8. Capitol final- Oportunitate business/partener ING Bank 62


Extras din referat Cum descarc?

1. Prezentarea societatii bancare. Istoric si evolutie
Intr-o economie moderna, schimbul bunurilor si al serviciilor se face aproape integral prin intermediul monedei:
- moneda fiduciara: bancnotele si monedele
- moneda scripturala: operatiunile care au ca suport depozitele sau creditele bancare.
Fiecare agent economic(stat, intreprinderi, particulari etc.) poate detine, in anumite momente, o cantitate de moneda superioara nevoilor sale; se poate, din contra, si ca in alte momente, el sa duca lipsa de moneda, neputand face fata nevoilor de trezorerie sau de echipament.
Banca joaca deci un rol de intermediar intre cei care au prea multe disponibilitati(deponentii) si cei care nu au(creditatii).
Institutiile de credit ofera serviciile proprii pentru 3 mari categorii de clienti:
o particularilor, intelegand toate persoanele ce lucreaza in afara activitatilor lor profesionale;
o intreprinderilor, indivizi sau grupuri de indivizi studiati pe planul activitatii lor profesionale;
o colectivitatilor locale, regiuni, departamente, comune care administreaza, din ce in ce mai frecvent, resursele lor financiare, ca si intreprinderile.
1.1 Momentul istoric. Principalele etape si evolutia sa
Istoria ING incepe la jumatatea secolului trecut, cand asigurarile si operatiunile bancare au jucat un rol important in dezvoltarea sectorului financiar din Olanda.
Grupul a fost creat in 1991 prin fuziunea celei mai mari companii de asigurari olandeze, Nationale Nederlanden, cu una dintre cele mai mari banci comerciale olandeze, NMB Postbank Group, compania care a rezultat fiind numita Internationale Nederlanden Group, pe scurt I-N-G. Formarea ING Group a fost rezultatul primei fuziuni depline din Europa intre o banca si o companie de asigurari. Ulterior, compania si-a schimbat numele, devenind ING Groep N.V.
Din 1991, ING a evoluat de la stadiul de companie olandeza cu cateva activitati internationale la cel de companie multinationala de origine olandeza. Acest lucru a fost realizat nu doar printr-o crestere organica, dar si prin numeroase achizitii importante, prima dintre acestea avand loc in 1995, cand ING a preluat Barings Bank. Aceasta achizitie a dus la recunoasterea brandului ING in toata lumea si a intarit prezenta diviziei de servicii bancare corporative pe pietele emergente.
De-a lungul anilor, ING s-a transformat intr-o companie internationala, cu o mare capacitate de adaptare la pietele in care functioneaza. ING va continua acest drum, furnizand servicii excelente prin intermediul diviziilor existente dar si concentrandu-se asupra unor noi domenii de activitate.
Structura actionariatului: 100% -ING GROUP NV,Amsterdam,Olanda
Entitatile ING in Rominia:
o ING Bank N.V. Amsterdam-Sucursala Bucuresti(1994)
o ING Asigurari de Viata S.A.(1997)
o ING Securities S.A.(1998)
o NN Lease(2005)
o ING Commercial Finance(2006)
Activitatea Grupului ING a debutat pe piata romineasca in 1994 in domeniul bancar, prin infiintarea ING Bank. Dupa o perioada de atenta cercetare si analiza a pietei, la 24 ianuarie 1997 au fost lansate operatiunile de asigurari ale grupului in Romania, sub numele Nederlanden Asigurari de Viata Rominia.
Repere in timp
?1900 Nationale-Nederlanden ajunge sa detina 140 de agentii in lume. 
?Anii '70 - '80 Nationale-Nederlanden incepe sa achizitioneze citeva companii importante in Europa, America de Nord si Australia si infiinteaza societati de asigurari de viata in Europa de Sud. Dezvoltarea rapida a acestor companii de asigurare conduce la crearea de afaceri similare in Asia, Europa Centrala si America Latina. 
?Anii '90 Extinderea la nivel mondial a ING cistiga teren. Preluarea bancii engleze Barings in 1995 ofera ING o mai mare expunere internationala.
1.2 Principalele functii, activitati si operatiuni bancare
ING Group este o institutie financiara internationala de origine olandeza care ofera servicii bancare, de asigurari si de management al activelor unui numar de peste 85 de milioane de clienti individuali, companii sau institutii din peste 50 de tari. 
Cu un personal de peste 130.000 de angajati, grupul deserveste o gama foarte variata de clienti: indivizi sau familii, mici afaceri sau mari corporatii, institutii sau guverne. 
ING Group se afla pe locul 7 in clasamentul celor mai puternice companii din lume, potrivit clasamentului Fortune Global 500 pe anul 2008. ING Group este singura institutie financiara din Top 10, urcand 6 locuri fata de anul trecut.
ING ofera o gama larga de servicii financiare clientilor persoane fizice, juridice si institutiilor, prin variate canale de distributie, dindu-le libertatea de a alege alternative care se potriveste cel mai bine nevoilor individuale.
Puterea financiara a Grupului, gama vasta de produse si servicii, marea diversitate a surselor de profit si buna raspindire formeaza baza continuitatii si cresterii potentialului ING.
ING Group este o companie orientata catre client, avand o organizare clara si o strategie bazata pe managementul valorii. ING detine o pozitie puternica pe pietele mature, acolo unde se doreste generarea cresterii prin aplicarea corecta a principiilor sale de business (satisfacerea clientului, controlul costurilor si managementul riscului).
Misiunea ING este: "Implementarea unui standard pentru a ajuta clientii sa-si administreze viitorul financiar"
ING isi desfasoara activitatea in mai multe domenii, in centrul actiunilor sale aflandu-se orientarea catre client si principiile solide de business. 
o Asigurari in Europa, America si regiunea Asia/Pacific
Desfasoara activitati operatiuni de asigurari si alte activitati importante in mai multe tari din Europa, America de Nord si de Sud si regiunea Asia-Pacific.
o Servicii bancare pentru persoane juridice (Wholesale Banking)
Desfasoara la nivel global operatiuni bancare pentru companii. Are 5 divizii: Clienti, Retea, Produse, Corporate Finance& Equity Markets si Piete Financiare. Aceasta divizie ofera o gama completa de produse si servicii pentru corporatii si institutii.
o Servicii bancare pentru persoane fizice (Retail Banking)
Desfasoara operatiuni bancare pentru persoane fizice in Romania, Olanda, Belgia, Polonia si India. Aceasta divizie ofera servicii de private banking in piete selectate: nu doar in Romania ci si in Olanda, Belgia, Elvetia, Luxembourg si mai multe tari din Asia.
o ING Direct
Desfasoara activitati de retail banking direct pentru clientii sai individuali din Australia, Canada, Europa si Statele Unite. Principalele produse oferite sunt cele de economisire si credite imobiliare. O activitate separata este constituita de ING Card, care administreaza portofoliul de carduri de credit din Benelux.
1.3 Cadrul legislativ general si specific
Asupra mediului bancar actioneaza 2 categorii de factori:
- politica economica a statului, respectiv care se realizeaza prin intermediul politicii financiare, monetare, fiscale, de credit si valutare, in scopul realizarii obiectivelor propuse de executiv
- reglementarile bancare, ca forma de interventie directa a autoritatilor bancare si care imbraca mai multe trasaturi a caror apreciere trece prin analiza obiectivelor urmarite de catre acestea si efectele acestora asupra strategiei bancare.
Reglementarea sistemului bancar romanesc contribuie la dezvoltarea sanatoasa a relatiilor din mediul bancar si a societatii in general, si a aparut ca urmare a faptului ca societatea a constientizat necesitatea existentei unui sistem bancar coerent si stabil.


Fisiere in arhiva (1):

  • Monografie ING.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!