Monografie Bancara MKB NexteBank

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins 2
Cap.1. Prezentarea societatii bancare. Istoric si evolutie 3
1.1. Momentul istoric al infiintarii 3
1.2. Principalele etape si evolutia in cadrul sistemului bancar 4
1.3. Forma si structura capitalului si a actionariatului 5
1.4. Principalele functii, activitati si operatiuni bancare 7
1.5. Cadrul legislativ general si specific 9
1.6. Organisme de control si reglementare 13
1.7. Organizarea societatii bancare 16
Cap. 2. Gestiunea conturile bancare 19
2.1. Proceduri pentru deschiderea conturilor bancare 19
2.2. Operatiuni curente si operatiuni speciale derulate prin conturile bancare 27
Operatiuni desfasurate prin intermediul conturilor curente de disponibilitati 27
2.3. Incidente in functionarea conturilor bancare 29
2.4. Inchiderea conturilor bancare 31
2.5. Analiza instrumentelor de plata 33
2.6 .Moneda Electronica 41
Cap.3. Creditarea bancara. Persoane fizice 45
3.1. Decizia de creditare 45
3.2. Principiile de creditare si reperele legislative 48
3.3. Creditarea persoanelor fizice 49
3.4. Rambursarea anticipata 53
3.5. Modul de constituire si calcul al dobanzilor 54
Cap.4 Deontologia bancara si secretul profesional 54
4.1.Obligatiile bancii fata de clienti si fata de terti 54
4.2. Implicarea bancii in prevenirea si spalarea banilor 58
Bibliografie 60


Extras din referat Cum descarc?

Cap.1. Prezentarea societatii bancare. Istoric si evolutie
1.1. Momentul istoric al infiintarii 
Banca este infiintata in martie 1993 (conform legii aflate in vigoare in anul respectiv) la Targu Mures sub denumirea de Banca de Credit si Dezvoltare Romexterra S.A. la initiativa a 1068 de fondatori persoane fizice, salariati in industria gazului metan, cu sprijinul efectiv al conducerii Societatii Nationale a Gazului Metan - ROMGAZ - S.A. Este o institutie de credit cu capital integral romanesc si privat, conceputa ca o banca a sectorului energetic din Romania, avand un capital social initial de 210 000 lei. 
La 2 martie 1994 banca este autorizata definitiv de catre Banca Nationala a Romaniei si devine operationala in aceeasi luna. 
Banca este inmatriculata in registrul institutiilor de credit cu numarul RB PJR 26020 la data de 18.02.1999 cu un cod unic de inregistrare 4786360 avand numarul de ordine in registrul comertului J 26/1876/1993. 
Incepand cu 1 noiembrie 2010, noua denumire comerciala a bancii devine MKB Nextebank.Noul nume transmite ideea de noutate, de banca a viitorului si a performantei.Astfel, pentru a sustine noua identitate verbala a fost aleasa si o noua identitate vizuala: ghepardul - simbolul vitezei, agilitatii si al eficientei.
Noua pozitionare arata angajamentul MKB Nextebank de a deveni prima alegere a clientilor moderni, dinamici, informati, in cautare de solutii personalizate, rapide si eficiente. 
Fondata in 1950, MKB Bank aduce experienta de succes de pe piata maghiara, unde se afla in top 3 banci. Reprezinta o banca universala, cu accent puternic pe segmentul de companii, unde detine peste 14% cota de piata pentru produse de creditare.
Viziunea MKB Nextebank este sa devina prima alegere a clientilor informati, moderni, dinamici, in cautare de solutii personalizate, rapide si eficiente. 
Misiunea bancii este sa devina un instrument care sa dea forta clientilor sai, un catalizator al succesului acestora.
Pentru a atinge aceste deziderate, banca isi propune sa atinga asteptarile clientilor prin: sinceritate si franchete; vitalitate si idei proaspete; anticipare si proactivitate; respect pentru nevoile lor; deschidere; atitudine plina de sustinere si incredere.
Dinamismul este relevant si importan pentru potentialii clienti, oameni ale caror afaceri exista si au succes tocmai pentru viteza de adaptare si flexibilitatea cu care ,,se misca". 
Inovatia este mobilul care pune banca in miscare spre gasirea celor mai potrivite solutii pentru clienti care, au la randul lor clienti, carora niciodata nu le vor spune ,,nu se poate", ci ,,studiem toate caile posibile".
Transparenta este dovada ca banca respecta dorinta clientilor de a sti ce se intampla cu banii lor si, mai ales, de unde provin si cum se justifica cheltuielile si costurile relationarii cu banca. 
1.2. Principalele etape si evolutia in cadrul sistemului bancar 
In perioada 1995-2003, au loc majorari succesive ale capitalului social, prin aportul salariatilor din industria gazului metan si a altor personae fizice si juridice, acesta atingand pragul de 60 milioane lei la finele anului. Banca s-a dovedit atractiva si pentru salariatii din industria petrolului si chiar pentru Societatea Nationala a Petrolului - PETROM S.A., care incepand cu anul 1998, au devenit actionari ai bancii. 
Din 2003, odata cu inaugurarea sediului real din Bucuresti, se infiinteaza si Grupul Financiar Romexterra avand in componenta societatea de leasing financiar Romexterra Leasing Bucuresti si societatea de servicii de investitii financiare Romaxa Targu Mures, care devine ulterior Romexterra Finance. 
Dupa procesul de rebranding din 2004 cand banca isi schimba numele in Romexterra Bank S.A. , banca isi dubleaza capitalul social ajungand 120 milioane lei.
In anul 2005 sunt recunoscute serviciile de internet si mobile banking prin premiile "Cel mai promitator serviciu de Internet Banking" respectiv "Cel mai bun serviciu de Mobile Banking". Banca este acceptata ca participant activ in cadrul Proiectului de Finantare Rurala a Bancii Mondiale.
Banca se impune pe piata bancara ca o banca universala, pozitionandu-se prin sloganul "de la egal la egal". Din 2006 actionarul majoritar al bancii devine MKB Bank Nyrt, membra a grupului financiar german Bayerische Landesbank iar pentru a evidentia acest lucru, in aprilie 2007 banca isi schimba numele in MKB Romexterra Bank.
Banca face parte din Grupul european BayernLB - MKB, recunoscut ca avand o lunga traditie financiara. BayernLB este liderul bancilor comerciale din landul bavarez al Germaniei si se adreseaza atat clientilor - companii mari si mijlocii din Germania si din intreaga Europa, cat si segmentului de persoane fizice. BayernLB este membru al Sparkassen-Finanzgruppe in Bavaria si se remarca prin inalta performanta la nivel regional. Printre clientii BayernLB se numara atat companii listate la Bursa, care intra in componenta DAX sau MDAX, cat si companii de familie cu cifra de afaceri de peste 1 miliard de euro. De asemenea, banca este recunoscuta la nivel international ca expert in proiecte de finantare a exporturilor, infrastructurii, sectorului energetic si al energiilor regenerabile. 
In anul 2008 banca si-a extins reteaua pana la maximum 87 de unitati bancare si a angajat, in total, peste 355 de persoane, atat pentru necesarul din unitatile noi cat si pentru a acoperi posturile ramase vacante.
Criza financiara a afectat intregul sistem bancar romanesc,inclusiv Grupul MKB care in anul 2009 datorita inchiderii a 14 unitati bancare, a renuntat la un numar semnificativ de angajati reducand astfel cheltuielile cu personalul. 
Incepand cu 1 noiembrie 2010, noua denumire comerciala a bancii devine MKB Nextebank. Noul nume transmite ideea de noutate, de banca a viitorului si a performantei.Astfel, pentru a sustine noua identitate verbala a fost aleasa si o noua identitate vizuala: ghepardul - simbolul vitezei, agilitatii si al eficientei.
MKB Nextebank este o banca universala, adresandu-se in egala masura atat persoanelor fizice cat si juridice. La sfarsitul anului 2009, banca avea o cota de piata de 0,71%, clasandu-se pe locul 21 . Evolutia ei a fost relativ constanta, eventualele cresteri fiind anulate de dezvoltarea principalelor concurenti. Datorita servciului de Info Center, MKB Romexterra Bank reuseste sa domine calsamentul in acest domeniu.


Fisiere in arhiva (1):

  • Monografie Bancara MKB NexteBank.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!