Modalitati de Stabilire a Preturilor Serviciilor Bancare pentru Serviciile de Baza si cele Complementare

Extras din referat Cum descarc?

I. MODALITATI DE STABILIRE A PRETURILOR
Desi pretul unui produs bancar si tariful unui serviciu bancar reprezinta factori importanti ai deciziei clientului de a-l achizitiona, el reprezinta rareori unicul criteriu de care tine cont un client educat si informat adecvat in stabilirea deciziei sale. Exista o serie de abordari, unele contradictorii, in ceea ce priveste modul in care clientii percep corelatia dintre tariful unui serviciu si calitatea acestuia. Unii cercetatori americani au studiat in detaliu aceasta relatie pornind de la caracteristicile specifice serviciilor si de la ipoteza conform careia pentru multi clienti tariful este o expresie a calitatii serviciului Studiul este important nu atat prin concluziile la care ajunge, cat mai ales prin metoda folosita, avand in vedere atat dificultatea cuantificarii caracteristicilor serviciilor, cat si colectarea si prelucrarea datelor aferente. Cercetatorii americani au concluzionat ca relatia dintre perceptia clientului referitoare la tarif si la calitatea serviciului depinde, in foarte mare masura, de specificul serviciului respectiv. Modelul formarii tarifelor pe care o banca le instituie in relatia cu clientii sai este rezultatul unei evolutii bancare lente, conditionata de doi factori-cheie: stabilitatea sistemului bancar si presiunea exercitata de catre clienti, pe de o parte, si dorinta bancherilor de a orienta comportamentul clientilor prin cresterea vanzarilor produselor lor, pe de alta parte. Majoritatea statelor aplica o combinatie a celor doua tendinte.
Pentru determinarea tarifului bancar se iau in calcul urmatorii factori-cheie: ponderea sectorului bancar in PIB, costul fortei de munca, marimea pietei, mediul de afaceri, volumul mijloacelor de plata, capacitatea de dezvoltare a produselor si serviciilor. 
Literatura de specialitate mentioneaza mai multe alternative de stabilire a preturilor si tarifelor produselor si serviciilor bancare. Astfel, acestea pot fi stabilite in functie de costuri sau orientate dupa concurenta sau dupa cerere.
Se considera insa ca perceptia valorii de catre client sta la baza valorii oricareia dintre alternativele care a fost aleasa. Strategia preturilor si a tarifelor stabilite pe baza perceptiei valorii este cel mai adesea utilizata in situatiile in care pretul sau tariful reprezinta un element secundar in decizia de achizitionare.
In general bancile folosesc trei metode de stabilire a preturilor:
- Stabilirea pretului in functie de cost
Aceasta metoda este cea mai simpla si totodata cea mai rar folosita in cazul produselor financiar-bancare. Continutul metodei este ca dupa evaluarea costurilor unui produs se stabileste un pret care inculde si o marja de profit peste acoperirea costurilor. Aici are importanta foarte mare elementul de promovare si plasament, deoarece consumatorii trebuie sa fie convinse ca produsul are valoarea justificata de pret - ceea ce in sectorul bancar nu va reusi. Explicatia este ca clienti nu vor plati mai mult doar pentru ca banca respectiva nu a gasit o modalitate mai ieftina de creare a produsului si va cauta o alta institutie care are oferta mai buna.
- Stabilirea pretului in functie de valoarea perceputa de client
La baza acestei metode sta identificarea preferintelor consumatorilor si nivelul pretului pe care acestia sunt dispusi sa le plateasca. De asemenea, pretul terbuie sa compenseze costurile legate de produs dar totusi trebuie sa corespunda valorii atribuite produsului de catre consumator. Problema este ca stabilirea pretului in asa fel incat produsul sa nu fie nici supraevaluat, nici subevaluat este dificila, ambele cazuri generand diminuarea veniturilor.
- Stabilirea pretului in functie de concurenta
In acest caz ideea principala este ca la stabilirea preturilor trebuie sa se tina cont de oferta de pret a bancilor concurente care au produse si servicii similare si se adreseaza relativ aceluias segment de piata. Dar nu prin copiere decizilor altor banci, profitand din lipsa legii copywrite-ului, deoarece la baza fiecarei decizii sta o startegie si o politica de pret care nu este sigur ca este la fel la fiecare banca. De exemplu, atunci cand Banca Transilvania a introdus cardurile, nu a perceput nici un comision la retragerile de numerar la ATM-urile instalate de ea, datorita calculelor care au demonstrat ca banca poate suporta pierderile generate de aceasta oferta in termen scurt din veniturile obtinute din exploatarea altor produse si servicii bancare. Aceeas decizie poate ca ar rezulta pierderi semnificative la o alta banca , care nu are veniturile respective din alte produse.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de Stabilire a Preturilor Serviciilor Bancare pentru Serviciile de Baza si cele Complementare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!