Lucrare de Practica - Tehnica Bancara - Raiffeisen Bank Simleu Silvaniei

Cuprins referat Cum descarc?

1.Introducere 
2.Prezentarea societatii bancare;
3.Structura organizatorica a societatii bancare;
3.1.Prezentare
3.2.Conducerea societatilor bancare
3.3.Centrala bancii
3.4.Structura organizatorica a filialei, sucursalei si agentiei
3.4.1.Sucursalele
3.4.2.Filialele
3.4.3.Agentiile
3.5.Prezentarea activitatilor derulate in cadrul principalelor departamente
4.Organizarea si conducerea activitatii la Raiffeisen Bank Simleu Silvaniei
5.Conturile bancare;
5.1.Deschiderea conturilor
5.2.Functionarea conturilor
5.3.Inchiderea unui cont
5.4.Deschiderea de conturi curente si de depozit (persoane fizice) in cadrul Raiffeisen Bank
5.5.Functionarea conturilor in cadrul Raiffeisen Bank
5.6.Inchiderea conturilor in cadrul Raiffeisen Bank
5.7.Cateva conturi oferite de Raiffeisen Bank Romania
6.Tehnica si evidenta operatiunilor de creditare bancara;
6.1.Introducere
6.2.Prudenta in creditare.
6.3.Principii de creditare
6.3.1.Solicitantul creditului (debitorul)
6.3.2.Cererea de creditare
6.3.3.Rambursarea
6.3.4.Dobanzi si comisioane bancare
6.3.5.Garantia
6.4.Creditarea persoanelor fizice
6.5.Garantarea imprumuturilor
6.6.Credite pentru persoane fizice oferite de catre Raiffeisen Bank Romania
7.Activitatea bancara privind operatiunile de decontare intra si interbancare si intre clientii sai;
7.1.Sistemul de compensare
7.2.Instrumente si modalitati de plata in Romania
7.2.1.Cecul
7.2.2.Cambia
7.2.3.Ordinul de plata
8.Activitatea bancara privind opertiunile cu numerar;
8.1.Organizarea compartimentului de tezaur si casierie
8.2.Evidenta si controlul primirii numerarului de catre unitatile bancare operative
8.3.Evidenta si controlul eliberarii numerarului de catre unitatile bancare operative
8.4.Analiza operatiilor cu numerar efectuate de unitatile operative ale bancilor comerciale
9.Moneda electronica;
9.1.Scurta istorie a cardurilor
9.2.Ce este cardul?
9.3.Tipuri de carduri
9.3.1.Credit cardul
9.3.2.Store card
9.3.3.Debit card
9.3.4.Cardurile multifunctionale
9.3.5.Smart carduri
9.4.Tipuri de carduri oferite de Raiffeisen Bank Romania
10.Operatii bancare. Evidenta veniturilor, cheltuielilor si profitului in activitatea bancara. Analiza performantelor bancare.
10.1.Contul de profit si pierderi
10.2.Alte venituri si cheltuieli curente
10.3.Bilant


Extras din referat Cum descarc?

1.INTRODUCERE
Banca Comerciala se manifesta in structurile pietei in calitate de agent economic autonom. Obiectivul sau organizational global il constituie furnizarea de servicii bancare in conditiile obtinerii unei profitabilitati considerate normale.
Profilul, dar mai ales natura activitatii lor, imprima bancilor comerciale unele trasaturi specifice prin care acestea se diferentiaza substantial de restul agentilor din economie.
Aceste trasaturi ar putea fi formulate succint astfel:
-Bancile comerciale sunt entitati economice cu scop lucrativ, ele fiind axate pe comertul cu bani precum si pe prestarea de servicii bancare, corespunzatoare din punct de vedere cantitativ si calitativ, cererii clientilor lor, si in concordanta cu standardele interne si internationale specifice domeniului. Ele sunt desemnate sa presteze un anume gen de servicii in economie pe care nici un alt tip de agent economic nu este autorizat sa le furnizeze.
La baza infaptuirii operatiunilor bancare stau principii, norme, regulamente, precum si instrumente specifice, ele fiind derivate din legitati economice, impuse si verificate de experienta si practica bancara in decursul a multe sute de ani.
-Bancile comerciale trebuiesc considerate entitati organizatorico-administrative ale economiei nationale, intrucat fiecare dintre ele grupeaza o colectivitate de personae, care manifesta aceleasi interese economice. Practic se realizeaza un nod, ca rezultat al interferentei intereselor ce apartin mai multor categorii de personae ce se implica in infiintarea si functionarea unei banci comerciale si anume: -Actionarii, ca investitori ce urmaresc a-si fructifica cat mai eficient plasamentul pe termen lung facut in capitalul social al unei banci comerciale.
-Managerii bancii, interesati in performante bancare de exceptie, in etalarea unor programe si a unui profesionalism elevat aflate in competitie cu cele ale altor echipe manageriale.
-Personalul lucrator al bancii, interesat pe de o parte intr-o remuneratie corespunzatoare, corelata cu raspunderea ce se asociaza functiei pe care o ocupa, cu realizarile bancii in plan financiar, iar pe de alta parte in mentinerea prestigiului institutiei si, odata cu aceasta, in siguranta locului de munca.
Atat managerii cat si personalul lucrator, desi aparent, manifesta interese diferite, practic prin activitatea lor vizeaza consolidarea economico-financiara a bancii evolutia ei corespunzatoare, dobandirea de succese care sa contribuie la cresterea valorii de piata a acesteia.
-Bancile comerciale dispun de un patrimoniu propriu, diferit ca natura de patrimoniul celorlalti agenti din economie, fie ei profilati pe productie, comert sau servicii. Acest patrimoniu este gestionat autonom, pe propria raspundere si pe riscul bancii.
In acest domeniu echipa manageriala trebuie sa fie preocupata de aplicarea a trei principii considerate fundamentale si anume:
- Principiul prudentei bancare;
- Principiul echilibrului financiar;
- Principiul profitabilitatii;
Prudenta bancara trebuie sa vizeze primordial gestiunea riscului in banci. Pe langa celelalte riscuri specifice economiei de piata,bancilor le mai sunt specifice cateva tipuri de risc generate de natura activitatii pe care o desfasoara, precum: riscul de creditare, riscul de dobanda, riscul de lichiditate, riscul valutar, riscul operational, riscul de banca corespondenta, riscul de frauda bancara, riscul reputational si nu in ultimul rand riscul de management bancar.
Pincipiul echilibrului financiar presupune respectarea egalitatii dintre maturitatea plasamentelor in activele bancii si cea a pasivelor sale. Regula de baza este aceea ca durata de existenta a plasamentelor bancii, fie cele concretizate in credite acordate clientilor sai, in depozite interbancare sau in orice alta forma trebuie sa fie in concordanta cu durata de exigibilitate a sursei de finantare, context in care, sunt realizate multiple corelatii structurale, pe care managementul bancii trebuie sa le ia in considerare si sa le aplice cu multa responsabilitate.
Principiul profitabilitatii impune echipei manageriale, ca de altfel fiecarui lucrator bancar, ca orice actiune, orice livrare de produse sau servicii bancare, ca esenta a functiei de utilitate sociala atribuita bancilor comerciale, trebuie sa se realizeze in concordanta cu cererea clientilor si in conditii de rentabilitate considerata normala. In acest fel bancile prin dobanzi, taxe si comisioane, justificate economic, includ in economie un cost al serviciilor bancare, influentand corespunzator situatia economico-financiara a clientilor sai.
-Bancile comerciale dispun de o organizare proprie; isi proiecteaza si implementeaza o structura organizatorico-functionala specifica, in functie de situatia concreta in care ele actioneaza. La baza organizarii si conducerii activitatii din fiecare din bancile comerciale sta regulamentul de organizare si functionare, precum si cel de ordine interioara. Ele sunt elaborate avand ca suport legislatia in vigoare, contractul de societate si statutul bancii, norme si regulamente impuse de B.N.R.
-Modul in care se manifesta autonomia in banci este unul specific si tine intr-o buna masura de natura activitatii bancare si a modului specific de organizare.
In primul rand, manifestarea autonomiei are loc pe un palier ce priveste, ansamblul institutiei bancare, caz in care se opereaza in mod obligatoriu cu criteriile ce tin de infaptuirea gestiunii financiare in banci. Fiecare banca, in mod autonom, isi gestioneaza patrimoniul pe cont propriu, in conditii de profitabilitate si in limitele in care autoritatea ii delimiteaza competentele referitoare la aplicarea principiilor de prudenta bancara.
In al doilea rand, avem de a face cu manifestarea autonomiei functionale la nivelul fiecarei entitati, ce tine din punct de vedere organizatoric de aceeasi banca, respectiv, la nivelul fiecarei unitati operative. In acest caz opereaza criteriul delegarii competentelor dinspre top si middle manageri, spre managerii unitatilor operative bancare. Acestia isi organizeaza si isi conduc activitatea proprie in limitele competentelor delegate, vizand performanta, dar tinand cont de obiectivul strategic organizational global al institutiei bancare.
2.Prezentarea societatii bancare
Raiffeisen Bank Romania a rezultat prin fuziunea, incheiata in iunie 2002, a celor doua entitati detinute de Grupul Raiffeisen in Romania: Raiffeisenbank (Romania), infiintata in 1998 ca subsidiara a Grupului RZB, si Banca Agricola Raiffeisen S.A., infiintata in 2001, dupa preluarea bancii de stat Banca Agricola de catre grupul austriac.
Prezenta Raiffeisen Zentralbank Oesterreich (RZB) in Romania a inceput in anul 1994 prin deschiderea unei reprezentante la Bucuresti. In 1998, reprezentanta a fost transformata intr-o subsidara a RZB, oferind servicii si produse pentru companii,era cea de-a noua banca a RZB Austria in Europa Centrala si de est.
In acelasi timp, una dintre cele mai mari banci detinute de statul roman - Banca Agricola - se afla intr-o situatie financiara dificila. Datorita masurilor luate de autoritatile romane - precum preluarea creditelor neperformante de catre stat - banca a fost pregatita pentru privatizare in anul 2000.
In februarie 2001 Raiffeisen Zentralbank Osterreich si Fondul Romano-American de Investitii (FRAI) au preluat de la Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului (APAPS) peste 98,84% din actiunile celei de-a treia banci romanesti, Banca Agricola. Contractul de achizitie a fost semnat la sfarsitul lunii iulie 2002.Din acest pachet, RZB-Austria detinea 93,36%. Valoarea totala a tranzactiei se ridica la 52 milioane USD, din care 37 milioane USD reprezinta investitii de capital iar 15 milioane USD pretul platit pentru achizitionarea actiunilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Lucrare de Practica - Tehnica Bancara - Raiffeisen Bank Simleu Silvaniei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!