Concurenta Licita si Publicitatea Vanzarilor in Dreptul European

Extras din referat Cum descarc?

Concurenta licita si publicitatea vanzarilor in dreptul european
Termenul de concurenta are o semnificatie generica care presupune, in plan social, confruntarea sau competitia inter-umana pentru conservarea si dezvoltarea proprie.
- o semnificatie economica implicand un anumit tip de comportament al comerciantilor, sau a altor persoane fizice sau juridice si un mod specific de organizare a activitatii de piata cu scopul maximizarii profitului, prin atragerea si pastrarea clientelei ;
- o semnificatie specifica conform careia, concurenta este, o lupta intre comercianti, pe plan national cat si international, in scopul realizarii unor profituri cat mai mari, ca urmare a acapararii unor segmente tot mai largi de piata si a sporirii volumului de afaceri sau "lupta pentru dobandirea si mentinerea clientelei sau rivalitatea dintre agentii economici in cautarea si pastrarea clientelei".
Existenta concurentei comerciale trebuie analizata in raport cu libertatea comertului si presupune cu necesitate indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii :
o Liberalizarea comertului;
o Un numar suficient de comercianti privati;
o Liberalizarea preturilor si tarifelor;
o Accesul investitorilor straini pe o piata si garantarea investitilor straine;
o Asigurarea cadrului legal care sa previna si sa sanctioneze abuzul sau insuficienta concurentei.
Definitia reflecta ca realizarea concurentei este asigurata prin confruntarea profesionala dintre comercianti care, animati de maximizarea profitului, recurg la mijloace si mecanisme specifice, utilizand strategii proprii pentru acapararea unor segmente cat mai largi de piata.
Prin urmare, pentru a identifica felul sau forma concurentei devine relevanta atitudinea competitionala a comerciantilor si/sau a altor persoane participante la raporturile comerciale pe o piata. Consecutiv acestei realitati practice, legea a reglementat mai multe feluri de concurenta, iar jurisprudenta a contribuit la conturarea conceptului de concurenta practicabila.
Efectul principal al concurentei este dobandirea controlului asupra unor segmente de piata sau asupra pietei caracteristice unui produs.
Definitia concurentei licite.
Nici un act normativ din legislatia noastra nu a dat o definitie concurentei licite, dar a adus precizari utile pentru un inteles exact al termenului. Astfel, art. 1 din Legea nr. 11/1991 cuprinde o dispozitie cu caracter general care impune comerciantilor obligatia de a-si exercita activitatea cu buna credinta si potrivit uzantelor cinstite. Cum concurenta este un atribut al activitatii comerciale, rezulta ca si ea trebuie sa fie conforma bunei credinte si uzantelor cinstite.
O alta coordonata definitorie pentru concurenta licita este si aceea ca ea trebuie sa se manifeste in domenii permise concurentei. 
In raport cu aceste precizari, definim concurenta licita ca fiind forma fundamentala de concurenta in cadrul careia comportamentul competitional al agentului economic se exercita manifest, cu buna credinta si potrivit uzantelor cinstite, in domenii permise concurentei, in scopul de a asigura existenta sau expansiunea comertului sau.
Economia de piata se fundamenteaza pe existenta concurentei comerciale a carei exercitare libera este garantata.
Legea ocroteste competenta onesta sau loiala intre producatorii de marfuri,prestatorii de servicii,executantii de lucrari sau intre distribuitorii bunurilor catre consumatori.
Comerciantii au facultatea deplina de a se confrunta pe piata, dar numai cu buna credinta si cu respectarea regulilor de comportare impuse de deontologia profesionala, respectiv de uzantele cinstite ale comertului.
Cu scopul de a mentine o concurenta libera, a fost adoptata Legea nr.11/1991 privind combaterea concurentei comerciale, care reprezinta dreptul comun in materie si instituie obligatia exercitarii confruntarii cu buna credinta in raporturile comerciale.
Prin urmare, forma fundamentala de concurenta licita corespunde unui comportament competitional care se exercita cu buna credinta si potrivit uzantelor cinstite, intr-un domeniu deschis liberei initiative.
Este de mentinut ca prima forma de concurenta licita, specifica secolului IX, este cunoscuta sub denumirea de "pura si perfecta".
Concurenta pura si perfecta se caracterizeaza prin atomicitatea pietei, omogenitatea, transparenta, pluralitatea de optiuni adica, mobilitatea factorilor de productie si neinterventia statului.
In conditile economice ale acelei vremi, concurenta pura si perfecta indeplinea rolul de regulator al fenomenelor principale ale pietei nefiind necesara interventia statului pentru a disciplina raporturile intre participanti. In prezent, componentele acestei concurente nu mai pot fi reunite astfel ca ramane doar un concept pur teoretic, un simplu ideal.


Fisiere in arhiva (1):

  • Concurenta Licita si Publicitatea Vanzarilor in Dreptul European.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!