Bancasigurarile

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Aparitia si dezvoltarea produselor si serviciilor de bancassurance reprezinta una dintre cele mai mari semnificative schimbari ce au avut loc in sfera serviciilor financiare, ele reprezentand atat pentru banci cat si pentru si firmele de asigurari de asigurari o modalitate atractiva si profitabila de completare si extindere a activitatilor acestora. Patrunderea bancilor pe piata asigurarilor este vazuta de multi specialisti ca o incercare de modernizare a serviciilor financiare prin incercarea de a stisface simultan toate nevoile clientilor. Inca de la aparitia sa bancassurence-ul a fost vazut ca o noua orientare strategica a tutror institutiilor financiare in ceea ce priveste relatiile cu clientii.
Astfel in ultimele doua decenii tot mai multe companii de asigurari au demarat parteneriate cu diverse institutii bancare, mai ales in vederea distribuirii asigurarilor de viata, transformand bancassurance-ul intr-unul din principalele canale de distributie si vanzare a asigurarilor atat in Europa (in special in sudul continentului) cat si in alte zone ale lumii.
Avantajele activitatii de bancassurance pentru o banca sunt numeroase: concentrarea tuturor serviciilor financiare intr-un singur punct duce la reducerea preturilor sporind astfel competitivitatea bancii. De asemenea banca obtine venituri suplimentare din comisioane, fapt ce duce la diversificarea profiturilor. Concurenta acerba intre banci poate duce la cresterea costurilor administrative si de marketing limitand profitabilitatea produselor bancare traditionale, in aceasta situatie oferirea de produse noi ar putea spori in mod substantial profitabilitatea. Combinarea produselor bancare cu diferitele tipuri de asigurari permite oferirea unei game de produse ce se adreseaza fiecarui client in parte, crescand astfel atractivitatea bancii in ochii clientilor.
In ceea ce priveste avantajele firmei de asigurari, acestea se rezuma in general la facilitarea accesului pe piete noi, care in anumite situatii puteau fi considerate ca fiind impenetrabile, precum si la extinderea bazei potentiale de clienti si largirea retelei de distributie. De asemenea costurile de distributie in cazul canalelor bancassurance sunt mai mici decat costurile canelelor traditionale fapt ce poate transforma anumite produse nerentabile in produse rentabile.
Definitie si clasificare
Conceptul de bancassurance difera de la o tara la alta, el acoperind o gama larga de acorduri detaliate intre banci si societatile de asigurare. Cu toate acestea toate aceste acorduri au un element comun si anume toate fac referire la vanzarea de asigurari si alte produse similare prin intermediul unei banci Astfel termenul de bancassurance poate fi definit, la modul general, ca fiind ,,furnizarea de asigurari si de produse si servicii bancare printr-un singur canal de distributie aceleiasi clientele". 
Diferentele se refera in special la modul in care bancile si societatile de asigurari utilizeaza canalele de distributie ale partenerului. Astfel nu se poate spune ca exista un model standard, alegerea modelului potrivit pentru o anumita pieta depinzand de factorii socio-economici, de mediul cultural, de infrastructura precum si de legislatia in viigoare si de preferintele clientilor de pe piata respectiva.
Clasificarea modelelor se poate realiza in funtie de mai multi factori. Astfel in functie de tipul partenerului acestea pot fi:
- partenerul este o societate independenta
- partenerul ese o societate subsidiara
- parteneriatul este realizat prin asociere in participatiune
Dupa modul in care se realizeaza vanzarea produselor
- societatea de asigurare opereaza in agentiile, sucursalele bancii
- banca are rolul de broker
- angajatii banci sunt si agenti de asigurari
- vanzari prin canale mixte
Dupa tipul produselor oferite
- produse simple vandute ocazional
- produse simple oferite la pachet cu alte produse si servicii bancare
- pachete de produse si servicii create special pentru a acoperi nevoile anumitor clienti
- pachete de produse cu caracter ciclic, sau care se axeaza pe anumite momente cheie din viata clientului
In functie de accesul asiguratorului la baza de date a bancii
- acces limitat
- acces nelimitat
In functie de originea produselor si serviciilor
- produsele si serviciile sunt concepute de catre banca
- banca nu are decat rol de intermediar produsele fiind cocepute de catre societatea de asigurari
In functie de cine administreaza polita de asigurare
- polita este administrata de catre societatea de asigurare
- polita este administrata de catre una din subsidiarele bancii
- polita este administrata de catre una sau mai multe societati terte
Desi este imposibil de construit un model standard, aplicabil fiecarei piete de-a lungul timpului s-a observat ca anumite modele functioneaza mai bine decat altele. Astfel cu cat gradul de integrare a asigurarilor si produselor bancare creste cu atat este mai usor pentru banca sa dezvolte pachete de produse atractive si sa internalizeze costurile. Acest fapt usureaza si accesul la baza de date a partenerului permitand bancii sa reduca costurile prin utilizarea unor platforme IT terte. De asemenea s-a mai observat ca in cazul pachetelor create special pentru anumiti clienti costurile cu pregatirea personalului sunt cu mult mai mari decat in cazul celorlalte tipuri de pachete/produse.
Dezvoltarea serviciilor bancassurance in diferite zone geografice
In ciuda eterogenitatii de care dau dovada, rata de penetrare, la nivel global, a serviciilor bancassurance a crescut constant in ultimii ani, in special in pietele emergente. 
Europa are cea mai mare rata de pentrare a pietei, unde la nivelul anului 2007 valoarea totala a veniturilor din primele aferente asigurarilor contractate prin intermediul bancilor reprezenta peste 50% din valoarea totala a primelor aferente tuturor tipurilor de asigurari. 
In America de Nord serviciile bancassurance nu au ajuns inca la nivelul de raspandire care poate fi intalnit in Europa. Acest fapt se datoreaza restrictiilor impuse de guvernele Statelor Unite si Canadei care nu acorda bancilor permisiunea de a vinde asigurari. Aceste restrictii nu au fost ridicate decat la sfarsitul anilor 90. Cu toate acestea ambele state incearca sa ajunga din urma statele din Europa de Vest, astfel in Statele Unite dintr-un total de 8593 de banci, 4150 au declarat ca fie au semnat, fie sunt interesate sa semneze un parteneriat cu una sau mai multe firme de asigurari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bancasigurarile.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!