Banca Transilvania

Extras din referat Cum descarc?

Banca Transilvania (abreviat BT) este o institutie bancara cu sediul la Cluj-Napoca in Romania. Banca fost infiintata in luna decembrie a anului 1993, la Cluj-Napoca, de cativa oameni de afaceri clujeni, cu 2 miliarde lei capital social, din care 79% roman si 21% strain. In august 2007, BT ocupa locul cinci in topul bancilor romanesti in functie de active cu 3,14 mld. euro, si pozitia a patra in ceea ce priveste numarul de filiale. In 2007, Banca Transilvania a infiintat prima sucursala in afara Romaniei, la Nicosia in Cipru. Potrivit presedintelui Consiliului de Administratie al bancii, Horia Ciorcila, Banca Transilvania are in vedere intrarea pe piata Republicii Moldova ca una dintre variantele de extindere pentru continuarea cresterii dupa 2008. Ideea intrarii in Moldova a fost sustinuta si de Roberto Marzanati, vicepresedinte al Consiliului de Administratie si reprezentant al BERD ca actionar principal al bancii. In Republica Moldova functioneaza o filiala a Bancii Comerciale Romane (BCR Chisinau), Alpha Bank Romania este un puternic actionar al Victoriabank, Raiffeisen Bank Romania are o reprezentanta acolo, iar managementul Mobiasbanca, subsidiara locala a grupului Societe Generale, este asigurat de reprezentanta romana a grupului, BRD. Totodata Petromservice s-a interesat de achizitionarea unei banci in Republica Moldova. 
Banca Transilvania este listata in indexul BET-10 la Bursa de Valori Bucuresti.
Banca a devenit operationala la 16 februarie 1994 prin deschiderea sucursalei din Cluj-Napoca. Reteaua teritoriala s-a extins pana la 234 unitati, din care 10 unitati doar in municipiul Cluj-Napoca. Banca Transilvania este listata la Bursa de Valori Bucuresti, capitalizarea sa depasind 1miliard euro.
Grupul Financiar BT reuneste in prezent, pe langa Banca Transilvania, si companiile in care s-au facut investitii: Societatea de Asigurare si Reasigurare BT Asigurari (fosta "SAR Transilvania"), BT Leasing (fosta "Leasing Transilvania"), BT Securities (fosta "Compania de Brokeraj Transilvania Capital Invest"). In plus, BT Direct va completa aceste servicii, prin acoperirea sectorului Consumer Finance. Grupul Financiar BT va purta sigla BT, in care centrul puterii il va reprezenta Banca Transilvania, care are cote de participare de 100% sau pozitii majoritare in cadrul subsidiarelor.
Potrivit BNR, in martie 2006, Banca Transilvania se clasa pe locul 9 in clasamentul celor mai mari banci romanesti cu active in valoare 1 494 milioane de euro si o cota de piata de 4%, in apropierea HVB, Alpha Bank si Bancpost. Totodata, Banca Transilvania se clasa in decembrie 2005 pe pozitia a patra in privinta numarului de sucursale si agentii, in numar de 285. BT detine 19 puncte de lucru in Cluj-Napoca, unde se afla sediul central al bancii.
Istoria bancii a inceput in Cluj-Napoca, acum 15 ani, din initiativa unor oameni de afaceri din Cluj. Ideea a fost aceea de a crea o banca locala, un brand de Cluj. Spiritul antreprenorial al fondatorilor sai a determinat consolidarea pozitiei Bancii Transilvania, intr-o prima etapa, in Cluj si, ulterior, la nivel regional. Banca si-a orientat la inceput activitatea spre sectorul IMM si, datorita cererii pietei, in scurt timp aceasta a inceput sa se dedice si domeniului retail. In anul 1997 Banca Transilvania a devenit prima institutie bancara din Romania, care a fost cotata la Bursa de Valori Bucuresti. BT este cea mai mare institutie bancara cu capital majoritar romanesc, iar Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, care detine 15% din capitalul social, este actionar semnificativ.
Management modern, know-how international
Din anul 2002, Banca Transilvania are un management modern, cu un know-how international, care a imprimat bancii un stil diferit, caracterizat prin deschidere si flexibilitate. Un alt moment important pentru banca a fost anul 2003, cand s-a schimbat identitatea de corporatie, conform noii sale misiuni. Re-branding-ul a insemnat modificarea logo-ului bancii, precum si implementarea unui concept nou, standard, privind unitatile sale. 
Banca Transilvania este azi una dintre cele mai importante institutii financiar - bancare din Romania, aflata in top 5 si una dintre cele mai atractive companii listate la Bursa de Valori Bucuresti. O prioritate a activitatii sale este perfectionarea continua a serviciilor si a angajatilor, asa incat calitatea sa fie cea care face diferenta. Cu o cota de piata de aproximativ 5,5%, Banca Transilvania este un jucator activ pe piata, devenind, datorita accelerarii implementarii stategiei de crestere, o banca recunoscuta la nivel national. 
Grupul Financiar BANCA TRANSILVANIA 
In plus, Banca Transilvania inseamna un grup financiar puternic, Grupul Financiar BANCA TRANSILVANIA, care ofera pietei servicii integrate - banking, administarea investitiilor, finantarea consumatorilor, leasing, tranzactii mobiliare, factoring, pensii private - prin intermediul companiilor sale: BT Asset Management S.A.I. S.A., BT Direct, BT Leasing, BT Securities, BT Finop Leasing IFN SA, Compania de Factoring si BT AEGON. In toate actiunile sale, Banca Transilvania are suportul Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care este actionarul sau semnificativ.
Linii de business 
Banca Transilvania este structurata pe patru linii de afaceri: retail, IMM, corporate si Divizia pentru Medici. Astfel, banca si-a format echipe specializate si un portofoliu complex de produse si servicii, pentru a sustine dezvoltarea acestor trei directii. Banca Transilvania are aproape 1.400.000 de clienti activi. 
Retea, angajati, sub-branduri 
Banca Transilvania este prezenta in toate centrele economice importante din Romania, detinand peste 500 sucursale si agentii. Cresterea numarului de unitati a avut un ritm accentuat, din 2002 fiind deschise aproape 500 de sucursale, agentii si puncte de lucru. Intreaga retea teritoriala insemna pentru banca o importanta carte de vizita si, bineinteles, dovada angajamentului sau de a veni tot mai aproape de clienti. Banca Transilvania beneficiaza de un sistem informatic performant, centralizat, care ofera clientilor, ca principal avantaj, posibilitatea accesarii contului curent din oricare unitate din tara.
Banca Transilvania are acum si cinci sub-brand-uri: BT Cafe- , BT Golf Cup- , Academia BT- , Clujul Are Suflet- si Clubul Intreprinzatorului Roman- Dintre acestea, proiectul care s-a bucurat de cel mai mare succes este BT Cafe- , prima cafenea bancara din Romania. Banca detine patru astfel de locatii - in Bucuresti, Constanta, Timisoara si in Cluj-Napoca.


Fisiere in arhiva (1):

  • Banca Transilvania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!