Activitatea Bancara de Retail in SUA

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS 2
CAP. I. Descrierea sistemul bancar de retail din SUA 3
1.1.Prezentarea generala a sistemului bancar din SUA 3
1.2. Tipuri de produse si servicii bancare de retail oferite de SUA 4
CAP. II. Particularitati activitatii de retail ale Bank of America 5
2.1. Produsele de economisire oferite de Bank of America 5
2.2. Prezentarea programului "Liderii Summit-ului 2014" 7
CAP. III. Tendinte ale activitatii de retail 7
3.1. Masurile de imbunatatire a activitatii bancare 7
3.2. Activitatea bancara desfasurata in mediul online 9
CONCLUZII 11
BIBLIOGRAFIE 12


Extras din referat Cum descarc?

CAP. I. Descrierea sistemul bancar de retail din SUA
1.1.Prezentarea generala a sistemului bancar din SUA
Sistemul bancar din Statele Unite ale Americi a luat nastere odata cu infiintarea legislatiei bancare care s-a dezvoltat cel mai mult in perioada crizei economice din anii 1929-1933. Principalele categorii de banci care au inceput sa isi desfasoare activitatea au fost evidentiate prin traditia oferita de sistemul bancar din america. Legea ce a stat la baza acestor conditii de infiintare a fost "Glass-Steagall Act " , cu ajutorul careia bancile din America s-au concretizat in banci comerciale si banci de investitii.
Precum lucrurile au evoluat, a fost necesar o interventie si pe piata financiara. In acest mod se propune abrogarea legii adoptate in 1933 si adoptarea uneia care sa permit efectuarea operatiunilor specifice bancilor de investitii de catre bancile comerciale si realizarea operatiunilor specifice bancilor comerciale de cele de investitii. Legea adoptata in 1933 a fost abrogata in anul 1999. Cea care s-a ocupar in mare masura de toata linia de masuri acceptate si promovate a fost Sistemul Federal de Rezerve care se afla in fruntea sistemului bancare avand un dublu rol, supravegherea si organizarea relatiilor monetar-financiare. 
Trebuie sa amintim insa si componenta de baza a unui sistem bancar, si anume, totalitatea institutiilor financiar-bancare care ofera cetatenilor americani produse de retail. La momentul actual sistemul bancar din Statele Unite ale Americii numara 1744 de institutii financiare. Principalele categorii de istitutii financiare sunt prezentate in descrierea urmatoare.
Banci comerciale- este destinata a oferi un rol intermediar intre agentii bancari dar si intre cei non-bancari, au ca principal obiectiv atragerea de depozite si alocarea de credite. Principiul ce sta la baza acestor banci este cel al universalitatii bancare. Cea mai reprezentativa este Citibank.
Bancile de investitii- se ocupa cu creditarea societatilor din diferite ramuri ale economiei, destinate atat pentru o perioada medie sau lunga de timp. Cea mai tipica banca de investitie regasim Goldman Sachs.
Bancile de economii- sunt institutii financiare care au ca principal obiect de activitatea atragerea de resurse financiare. La baza infiintarii acestora sta principiul mutualitatii si de dedica in special dezvoltarii economice si sociale. Cea mai reprezentativa banca de economii este American Savings Bank.
Banci ipotecare- sunt cele mai numeroase institutii de credit din SUA, obiectul de activitate este determinat de obtinerea de profit din emisiunea de titluri de valoare ca urmare a acordarii de credite pe o perioada lunga de timp, ce sunt special destinate pentru achizitia sau constructia de imobile. Cea mai cunoscuta aseamnea banca este Fannie Mae, ocupand un loc important, chiar cea de lider, dupa ce Colinial BancGroup a iesit de pe piata in anul 2009.
Banci de tip aboriginal banking- sunt destinate a oferi servicii doar unei anumite categorii de clienti, in special pe aborigenii din Canada. Banca ofera acestor tipuri de clienti o fidelizare special si o legatura cat mai stransa cu acestia. Cunoscuta prin ofertele sale canadienilor se remarca Canada's Banks of Montreal's Aboriginal Banking.
Bancile virtuale- sunt bancile special destinare sa ofere bunuri si servicii bancare on-line, insa activitatea ce tine de documente sau mai bine zic back office sunt concretizate intr-un sediu localizat in timp si spatiu.
Bancile "peer-to-peer"- au aproape aceleasi trasaturi ca si bancile viertuale doar ca acestea desfasoara un sistem de licitatii, amintim aici pe Prosper.
Toate aceste institutii financiare au produse si servicii care se adreseaza atat sectorului de retail cat si cel de corporate. Prin urmare in urmatorul subcapitol propun sa evidentiez activitatea de retail intalnita in Statele Unite ale Americii.
1.2. Tipuri de produse si servicii bancare de retail oferite de SUA
In contexul fiecarui sistem bancar se intalnesc in special aceleasi produse si servicii bancare, insa institutia financiara care le detine le particularizeaza dupa anumite criteria, ce tin de concurenta, de profitabilitate.
Produse si servicii de economisire ce sunt destinate un numar mare de clienti, se poate spune ca aceste produse sunt una din resursele principale ale activitatii unei institutii financiare.
Produse si servicii bancare de creditare, presupune ca resursele dobandite din activitatea de economisire sa se intoarca iar pe piata sub forma creditelor. Acestea difera de la o banca la alt, de la o tara la alta si de la persoana la persoana.
Produse si servicii bancare de transfer de fonduri produse ce sunt destinate special transferului de fonduri, aici putem aminti mai multe elemente, printre care- transferurile intrabancare, interbancare. Fiecare avand particularitatea sa si tipul sau de comision.
Alte produse si servicii bancare- produse si servicii care sunt atasate de regula la produsele pe care le detine un client, descoperit de cont, internet banking, etc.
Pentru a exemplifica mai clar toate aceste produse, vom incerca sa analizam o parte din produsele si serviciile bancare oferite Bank of America.
CAP. II. Particularitati activitatii de retail ale Bank of America
2.1. Produsele de economisire oferite de Bank of America
Bank of America pune la dispozitia cetatenilor americani imprumuturi pe baza carora acestia isi pot finanta achizitiile de diverse bunuri. Aceasta isi cocentraza in mare parte atingerea obiectivului de a contracta credite cu o valoare cuprinsa intre 10 milioane si un 1 miliard de dolari.
Se remarca prin furnizarea de solutii inovatoare si executia ireprosabila a cerintelor din partea clientilor. Aceasta ofera credite pentru toate domeniile de interes de la electrocasnice de larg consum, accesorii pentru casa, produse de uz casnic, nutritie, produse de ingrijire personala si produse de agrement, inclusiv petrecere a timpului liber, articole sportive si producatorilor de jucarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitatea Bancara de Retail in SUA.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!