Sistemul Airbag

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Airbagul este una dintre inventiile marcante ale secolului trecut, care se afla intr-o continua dezvoltare inclusiv in zilele noastre. Sistemul airbag a fost inventat de catre Patrick W. Hetrick (Newport,USA) in anul 1951, cu scopul initial de a-si proteja propria familie. In dezvoltarea acestui sistem, Hetrick si-a folosit experienta dobandita in domeniul ingineriei navale.
In cazul autovehiculelor exista si se dezvolta mai multe tipuri de airbaguri, cum ar fi:
-airbaguri centrale (la nivelul volanului, la nivelul bordului);
-airbaguri laterale;
-airbaguri la nivelul genunchilor;
In ziua de azi, airbagurile de ultima generatie, tin cont de situatia in care pasagerii poarta centura de siguranta si sunt declansate in concordanta cu acest aspect. Daca nu este pusa centura de siguranta, airbagurile se declanseaza intr-un timp mult mai scurt decat in cazul folosirii acesteia. 
Sistemul airbag, alaturi de centura de siguranta, a redus considerabil pierderile de vieti omenesti cauzate de accidentele rutiere, prin diminuarea sanselor ca parti vitale ale corpului soferului si/sau pasagerilor (zona capului si zona superioara a corpului) sa se loveasca de interiorul vehiculului. Totodata, prin intermediul airbagului se distribuie uniform asupra corpului uman, fortele aparute in urma impactului, acest aspect avand ca efect reducerea leziunilor serioase ce pot aparea. 
Studii arata ca peste 6000 de vieti au fost salvate datorita acestui sistem. 
Cu toate ca airbagul este destinat salvarii de vieti omenesti, ca orice alt sistem, are si dezavantajele sale. In timpul conducerii, soferul trebuie sa pastreze o distanta de 25 de centimetri fata de volan. In cazul airbagurilor laterale, pasagerii nu trebuie sa se sprijine de geam. Declansarea airbagului in momentul accidentului, poate avea si efecte secundare cum ar fi:
-zgarieturi, iritatii ale pielii;
-deteriorarea auzului datorita zgomotului produs in timpul declansarii;
-leziuni capilare;
-leziuni oculare (in special pentru purtatorii de ochelari);
-fracturi la nivelul nasului, degetelor, bratelor;
In 1990 s-a raportat primul caz de moarte cauzata de actiunea airbagului. Numarul de vieti pierdute a ajuns la 53 pana in anul 1997. Acest aspect a dus la imbunatatirea conditiilor de declansare a airbagului. 
Procesul
Airbagurile sunt destinate declansarii in cazul coliziunilor frontale si laterale, comparabile cu lovirea unei bariere la o viteza de 13-23 km/h. In cazul coliziunilor reale, care se produc sub anumite unghiuri, apare o distribuire neuniforma a fortelor. In consecinta viteza relativa necesara declansarii airbagului in cazul unei coliziuni intre doua autovehicule este mult mai mare decat in cazul "crash-testelor". Din pricina faptului ca senzorii airbagului masoara/detecteaza scaderea acceleratiei, viteza autovehiculului si gradul de avariere nu reprezinta un criteriu in declasarea airbagului. In unele cazuri airbagul se poate declansa cand vehicolul ar intampina defectiuni in carosabil (gropi) sau la lovirea unor obiecte de dimensiuni mici (pietre).


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul Airbag.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!