Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Automatică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2390
Mărime: 1.71MB (arhivat)
Publicat de: Ionut-Cristian V.
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Sergiu Iliescu
Facultatea de Automatica Materia Conducerea Automata a Instalatiilor Electroenergetice

Extras din referat

SCURT ISTORIC

După cum se știe transportul de energie electrică se poate face prin intermediul retelelor electrice la tensiune alternativă cat si la tensiune continuă.Transportul la tensiune continuă (C.C.) nu constituie o nouă tehnologie, el fiind mai vechi decât cel la tensiune alternativă. Datorită progreselor excepţionale realizate în tehnologia tiristoarelor – GTO şi LTT, astăzi se construiesc legături HVDC (High Voltage Direct Current) impresionante care au ±600 kV sau ±800 kV şi care transportă între 3000 şi 6000 MW.

Dezvoltarea sistemelor de transport HVDC dateaza din anii 1930 cand au fost inventate redresoarele cu arc de mercur. În 1941 primul sistem de transport HVDC (60 MW) a fost construit pentru a alimenta orașul Berlin prin intermediul unei retele electrice subterane de 115 km. In 1945 acest sistem era gata pentru a fi pus in funcțiune,dar in timpul celui de-al doilea razboi mondial rețeaua a fost dezafectată. În aceste condiții abia în 1954 prima retea de transport HVDC (10 MW) a fost pusă în funcțiune în Gotland. Din 1960 rețelele de transport HVDC au devenit mai dezvoltate jucând un rol important în transportul energiei electrice si în interconectarea sistemelor energetice.

CARACTERISTICI GENERALE

Sistemele de transport HVDC au o fiabilitate ridicată și o durata lunga de funcționare. Componența lor de baza este un convertor de putere,care serveste drept interfața pentru sistemele de transport de tensiune alternativă (AC). Conversia de la alternativ la continuu și viceversa se face utilizând întreruptoare controlabile electronic într-o configurație de punte trifazata.

-Impartirea pe componente a unei statii de conversie-

AVANTAJE

O rețea HVDC evită unele dezavantaje si limitari ale rețelelor AC si are urmatoarele avantaje:

- Nicio limită tehnica pentru cablurile submarine de conexiune

- Sistemele energetice interconectate nu trebuie sa se afle in sincronism

- Curenți de scurcircuit mai mici decat in cazul retelelor AC

- Sunt imune la impedante,fracvență sau fluctuații de tensiune

- Îmbunatățeste capacitatea de transport a energiei electrice prin modelarea puterii ca raspuns la frecvență

În timp ce retelele AC sunt limitate de urmatoarele :

- Trebuie ca aibe variații admisibile de tensiune pentru transportul la distanță și pentru încarcarile liniilor

- Trebuie ca sistemele interconectate sa se afle in sincronism, trabuie mentinuta aceeasi frecvență pentru întreaga interconexiune

Necesită cheltuieli suplimentare pentru a corecta limitarile prezentate anterior

Retelele HVDC necesită doua conductoare pentru transportul energiei elecrice (unul singur pentru cablurile submarine) in timp ce rețelele AC necesită trei conductoare,de aici rezultând un spatiu mai mic necesar retelelor HVDC.

În cazul în care o linie de tensiune alternativă atinge limitele impuse de stabilitate a sistemului sau limitele capacitătii termice si adăugarea unei linii paralele cu aceasta este imposibilă se poate face conversia in linie cu tensiune continuă. Aplicand aceasta conversie reteaua AC poate fi transformată modificand doar configurația varfului stâlpilor nu si fundația, sau dimensiunile acestora. Este posibilă chiar folosirea liniilor de tensiune continuă si alternativă pe acelasi stâlp.

Preview document

Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 1
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 2
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 3
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 4
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 5
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 6
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 7
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 8
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 9
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 10
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 11
Sisteme de Transport de Înaltă Tensiune Continuă - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Sisteme de Transport de Inalta Tensiune Continua.docx

Te-ar putea interesa și

Tehnici Avansate de Conducere pentru un Sistem Energetic

1. Introducere În contextul situaþiei energetice mondiale, efortul cerut pentru reducerea consumurilor de energie în vederea conservãrii este, de...

Simulator pentru Studiul Protecțiilor de Distanță

1 PROTECŢII CU RELEE ÎN ENERGETICĂ 1.1 Generalităţi Protecţia prin relee este una din principalele forme ale automatizării sistemelor...

Investiții de dezvoltare - modernizare în domeniul energetic din România

INTRODUCERE Unul din obiectivele principale ale omenirii în perioada actuală este depăşirea barierelor ce ţin de insuficenţa de resurse energetice...

Mentenanța intreruptorulul cu SF6. Tehnici moderne

CAPITOLUL I Memoriul justificativ Întrerupatoarele de înalta tensiune sunt aparate electrice automate destinate comutatiei circuitelor de înalta...

Analiză diagnostică la SC Hidroelectrica SA

INTRODUCERE Perioada actuala pe care o parcurge omenirea este una a adaptarilor la conditiile mereu schimbatoare ale vietii sociale, politice si...

Protecția prin relee

SARCINA LUCRĂRII DE AN VARIANTA 3 FIGURA 10 Se cere: 1. De ales tipurile de protecţii prin relee pentru următoarele elemente din reţeaua...

Proiectarea unei rețele de transport

ÎNTRODUCERE Sistem electroenergetic reprezintă un ansamblu de instalaţii utilizate pentru producerea, transformarea, conversia, transportul şi...

Transportul energiei la tensiune continuă - HVDC

1. Generalităţi privind tensiunea contiună Dezvoltarea transportului energiei electrice a fost un pas mare al ingineriilor, chiar de la început,...

Ai nevoie de altceva?