Masurarea Vitezei unei Benzi Transportoare

Extras din referat Cum descarc?

MASURAREA VITEZEI UNEI BENZI TRANSPORTOARE
Introducere
Transportorul cu banda este un sistem de transport stationar de uz general care foloseste ca organ de transport si tractiune o banda de cauciuc cu insertii textile sau din cablu de otel. Transportorul este destinat transportarii materialelor in vrac sau in bucati. Transportorul are in componenta urmatoarele subansamble: cap actionare - antrenare, cap intoarcere, role metalice si cauciucate, suporti de role, banda de cauciuc, lonjeroane, picioare de sustinere, jgheaburi metalice de acoperire, elemente de securitate, supraveghere si control, amenajari speciale.
Transportul materialului se poate face in plan orizontal sau inclinat in functie de necesitati.(1)
Acest ansamblu poate fi considerat un sistem de actionare electrica (SAE) simplu ce contine un motor si o sarcina mecanica, numita, de obicei, si masina de lucru. Intre cele doua elemente este prevazut un cuplaj mecanic: ambreiaj, curea de transmisie, roti dintate. Daca motorul utilizat este unul asincron atunci vorbim despre SAE cu motor asincron. Sursa de alimentare cel mai la indemana pentru acest tip de motor este reteaua de curent alternativ cu frecventa de 50Hz.(2)
Conectarea la sursa de alimentare se face prin intermediul unor contactoare si a unor relee de protectie. Eventual, cum este cazul SAE cu dificultati in procesul de pornire datorita inertiei sau a cuplului de sarcina ridicat, in echipamentul de conectare pot fi integrate si mijloace de reducere a curentului de pornire (rezistoare sau reostate de putere in trepte precum si elementele necesare conectarii si deconectarii acestora: relee de timp si contactoare de putere redusa).
SAE. SRA cu motor asincron
Pentru a putea modifica parametrii mecanici intr-un SAE este necesar sa controlam parametrii electrici cu care alimentam motorul, adica frecventa si amplitudinea tensiunii de alimentare in cazul motoarelor de curent alternativ. Avem nevoie deci de o sursa de alimentare cu parametrii reglabili si bineinteles de o parte de reglare care sa furnizeze comanda catre acesta conform cu un algoritm prestabilit. Obtinem astfel un sistem de reglare automata (SRA) cu motor electric, prezentat intr-o varianta simplificata in figura 3.
Sistemele de reglare automata sunt sistemele care realizeaza in mod automat controlul uneia sau a mai multor marimi electrice, mecanice, termice, etc. Exemple de astfel de sisteme se gasesc pretutindeni, de la aparatele de uz casnic, pana la cele mai sofisticate sisteme de navigatie. Exista astfel un numar mare de aplicatii, din domenii foarte diferite uneori, ce se pot incadra insa in ceea ce numim sisteme de reglare automata.
Din punct de vedere constructiv partea de comanda poate fi analogica sau digitala (numerica). In cazul analogic complexitatea metodei de reglare ce poate fi utilizata este redusa, insa la fel este si posibilitatea de modificare in timp a acesteia. In plus in cazul sistemelor de reglare analogica performantele sistemului variaza cu temperatura si se pot modifica in timp datorita imbatranirii componentelor.
Dezavantajele mentionate pentru cazul sistemelor analogice sunt eliminate in cazul comenzii numerice, algoritmul de reglare fiind implementat utilizand microcontrolere, microprocesoare sau procesoare digitale de semnal (DSP). Programul de control poate fi teoretic oricat de mare si poate fi modificat foarte usor in cazul in care se doreste schimbarea totala sau partiala a metodei de reglare utilizate. Mai mult decat atat in cazul comenzii digitale poate fi dezvoltata o interfata flexibila, "prietenoasa", care sa faciliteze utilizarea practica a sistemului de catre orice persoana indiferent de nivelul de pregatire. Sistemele numerice au o comportare precisa, stabila in timp si invariabila cu temperatura. Ca neajunsuri sunt de mentionat aparitia unei intarzieri in timp a comenzii datorita esantionarii semnalelor si necesitatea unei mai bune pregatiri a proiectantului unor astfel de sisteme.


Fisiere in arhiva (1):

  • Masurarea Vitezei unei Benzi Transportoare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!