In misiunea de audit financiar, potrivit reglementarilor in vigoare, auditorii financiari au responsabilitati distincte pe fiecare etapa a procesului de audit: Un rol important in desfasurarea unei misiuni de audit eficienta il detine etapa de planificare, care reuseste sa ofere temeiul indeplinirii obiectivelor misiunii si care ofera in acelasi timp punctele-cheie ale activitatii de intreprins in indeplinirea responsabilitatilor asumate. Dupa acceptarea de catre firma de audit urmeaza etapa in care, pe baza datelor culese de auditorul financiar, acesta va stabili natura si intinderea demersurilor de intreprins pe parcursul misiunii si va stabili masurile necesare pentru executarea lucrarilor de auditare in termenul stabilit si cu eficienta maxima. Concretizarea acestor demersuri si masuri se face cu ajutorul unui document esential al planificarii, numit Strategia generala de audit. Dobandirea cunostiintelor generale in ceea ce priveste activitatea clientului este o parte importanta a planificarii activitatii de audit, iar in urma acestui process vor fi identificate domeniile si operatiunile economic-financiare care pot avea un efect semnificativ asupra situatiilor financiare. In functie de marimea entitatii, complexitatea auditului, auditorul trebuie sa elaboreze un plan general de audit care va cuprinde aspecte precum: - Cunoasterea domeniului de activitate al clientului; - Riscul si pragul de semnificatie; - Natura, perioada si amploarea resurselor; - Descrierea sistemelor contabile si de control; Pentru documentarea activitatilor de stabilire a Strategiei generale de audit auditorul se poate folosi de informatiile prezentate in Ghidul pentru un audit de calitate, acest lucru oferindu-le in acelasi timp auditorilor capacitatea de a desfasura un audit in conformitate cu Standardele Internationale de Audit. Stabilirea planului general de audit este urmata de stabilirea strategiei generale de audit.Aceste doua procese sunt strans legate intre ele, intrucat o modificare survenita in una din ele va determina o modificare in consecinta a celuilalt . In intocmirea strategiei generale de audit, auditorul trebuie sa stabileasca natura, plasarea in timp si intinderea procedurilor de audit pe care le solicita planul de audit, insa planificarea acestor proceduri poate avea loc in timpul desfasurarii misiunii, pe masura ce se dezvolta planul de audit si nu obligatoriu la inceputul procesului de audit . Strategia generala de audit are in componenta sa un set de intructiuni menit sa ajute asistentii implicati in audit in controlul desfasurarii activitatii. Programul de audit stabileste pentru fiecare domeniu timpul necesar aferent procedurilor de audit, evaluarile specifice ale riscurilor inerente si de control si nivelul necesar de asigurare garantata de procedurile de fond. In aceasta etapa de orientare si planificare, auditorul comporta urmatoarele responsabilitati: 1) Delimitarea caracteristicilor proprii ale entitatii; 2) Identificarea domeniilor semnificative, a sistemelor semnificative, a riscurilor auditului si importanta lor; 3) Stabilirea pragului de seminificatie; 4) Intocmirea Strategiei generale de audit si a planului de audit; Delimitarea caracteristicilor proprii ale entitatii Potrivit Standardului de Audit nr 310 ,,Cunoasterea clientelei", auditorul trebuie sa dobandeasca cunostiinte suficiente despre client, astfel incat sa poata sa inteleaga toate tranzactiile si practicile pe care le considera semnificative in situatiile financiare sau in raportul de audit. Este important ca, inainte de acceptarea angajamentului, auditorul sa obtina informatii despre sectorul, structura proprietatii, despre conducere, precum si operatiunile derulate de catre firma ce va fi auditata. Aceste informatii vor fi evidentiate de auditor in 'Dosarul permanent', sectiunea 'Generalitati'.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).