Planificarea unui audit al situatiilor financiare

Extras din referat Cum descarc?

Auditorul trebuie sa planifice activitatea de audit astfel incat auditul sa fie efectuat intr-un mod cat mai eficient. Prin "planificare" se intelege construirea unei strategii generale si a unei abordari detaliate in ceea ce priveste natura, durata si intinderea preconizate ale unui angajament de auditului. Auditorul planifica efectuarea auditului intr-un mod eficient si oportun. 
Activitati preliminare misiunii
In aceasta etapa, auditorul trebuie sa analizeze si sa decida asupra unor aspecte, cum ar fi:
a) Daca este cazul sa accepte un client nou sau sa continue cu o noua misiune la un client cu care colaboreaza deja. 
Aceasta alegere revine de regula, la auditori cu experienta care sunt si in masura sa ia decizii de acest fel. Sub acest aspect, auditorul trebuie sa ia decizii rapide, inainte de a se efectua cheltuieli care in anumite circumstante nu ar mai putea fi recuperate.
Inainte de a accepta un nou client auditorul trebuie sa faca o analiza a respectivei entitati pentru a evalua daca misiunea poate fi acceptata. La aceasta evaluare se are in vedere:
-  reputatia entitatii;
-  stabilitatea financiara;
-  relatiile care le-a avut cu alti auditori sau experti. 
O atentie deosebita se acorda entitatilor nou infiintate sau care opereaza in ramuri sau sectoare economice nou create expuse mai mult unui esec financiar care ar putea angrena si auditorul la un risc de raspundere juridica semnificativa.
Daca entitatea a mai fost auditata, auditorul trebuie sa comunice cu auditorul precedent pentru luarea unei decizii asupra acceptarii misiunii de audit. Aceasta comunicare se refera la integritatea clientului, dispute care au avut loc cu privire la principiile contabile, procedurile de audit, onorariile practicate.
Numerosi auditori isi evalueaza in fiecare an clientii curenti pentru a stabili daca sunt motive de a inceta misiunea de audit cu o parte din acestia, si in aceasta evaluare auditorul va avea in vedere:
-  conflicte aparute in legatura cu proceduri de audit, probe administrate, tipul de opinie exprimat;
-  onorariul 
-  nivelul acestuia;
-  restante in achitarea onorariilor.In cazul in care exista onorarii neplatite cu o vechime de peste 1 an, auditorul trebuie saintrerupa colaborarea. 
Dar chiar daca nu avem situatii din cele prezentate, un auditor daca considera ca exista un risc semnificativ de aparitie a unui conflict cu administratia pe linia achitarii obligatiilor fiscale poate sa ia in considerare incetarea misiunii de audit.
b) Identificarea motivelor pentru care clientul doreste un audit 
Identificarea motivelor care au determinat clientul sa solicite efectuarea auditului ajuta auditorul in estimarea nivelului riscului de audit acceptabil.
Spre exemplu:
-  Daca clientul doreste cotarea entitatii pe o piata de valori mobiliare sau la bursa inseamna ca utilizatorii situatiilor financiare vor fi foarte numerosi, aceasta impunand auditorului sa colecteze o cantitate foarte mare de probe.
-  Entitatile care urmeaza sa fie vandute in viitorul apropiat obliga auditorul sa-si reevalueze riscul de audit acceptabil.
c) Realizarea acordului cu clientul privind termenii si conditiile misiunii de audit. 
,,Scopul efectuarii acestor activitati preliminare misiunii este de a facilita obtinerea asigurarii ca auditorul a luat in considerare orice evenimente sau imprejurari care pot afecta in mod negativ capacitatea auditorului de a planifica si efectua misiunea de audit pentru a reduce riscul de audit la un nivel acceptabil de scazut. Efectuarea acestor activitati preliminare ajuta la asigurarea ca auditorul planifica o misiune de audit pentru care:
-  Auditorul mentine independenta necesara si capacitatea de a efectua misiunea;
-  Nu exista aspecte legate de integritatea conducerii care pot afecta dorinta auditorului de a continua misiunea;
-  Nu exista nicio intelegere cu clientul in legatura cu termenii misiunii."


Fisiere in arhiva (1):

  • Planificarea unui audit al situatiilor financiare.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

-  ISA 300 ,,Planificarea unui audit al situatiilor financiare"
-  https://ru.scribd.com/document/45955567/ISA-300-Planificarea-Unui-Audit-Al-Situatiilor-Financiare-Covariu-Galation


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!