Referate pentru domeniul Astronomie

Calatoria In Timp

Calatoria in trecut sau in viitor considerata mult timp o tema de science fiction, este acum un subiect de serioase cercetari. Calatoria in timp a fost facuta, teoretic posibila odata cu teoria relativitatii a lui Einstein. Aceasta se bazeaza pe faptul ca spatiul si timpul nu sunt doua entitati distincte ci se unesc pentru a forma o a patra dimensiune: spatiu-timp. In aceasta dimensiune orice corp calatoreste cu o viteza constanta, viteza lumini. Daca un corp nu calatoreste in spatiu, atunci toata viteza sa (viteza luminii) este folosita pentru a calatorii prin timp. Astfel, un corp in repa... vezi detalii

Universul

O gaura neagra este un obiect prabusit, cum ar fi o stea, care a devenit invizibila. Este o forta gravitationala asa mare incat nimic nu poate scapa de pe suprafata ei. Gaurile negre sunt invizibile deoarece ele inghit pana si lumina. Cele mai mari gauri negre se afla in centrul unor Galaxii, dar originea lor nu este bine conoscuta. Gaurile negre sunt invizibile. Timpul nu exista in interiorul lor. Gravitatia unei gauri negre este atat de mare incat ea nu lasa nimic sa scape, nici chiar lumina. Odata prins de o gaura neagra, nu mai exista nici o sansa de iesire. Este ca un aspirator cosmi... vezi detalii

Despre Eclipse

Eclipsa este intunecarea unui corp ceresc. Apare cand umbra unui obiect din spatiu cade pe un altul sau cand un obiect trece prin fata altuia, blocand lumina. Eclipsa solara are loc cand luna trece printre Soare si Pamant. Eclipsa lunara are loc cand luna trece prin umbra Pamantului. Si alte corpuri ceresti, in afara de Pamant si Luna pot avea eclipse. Planeta Jupiter cateodata blocheaza lumina solara a lunilor sale. De asemenea, lunile planetei Jupiter pot umbri cateodata planeta. Eclipsa solara apare cand umbra lunii trece prin fata Pamantului. Umbra se misca de la vest la est in ju... vezi detalii

Astronomie Un Nume Romanesc Pe Harta Lunii Spiru Haret

Ne-am obisnuit sa spunem ca o mare personalitate a culturii universale intra, prin opera sa, in lumea nemuritorilor. Bibliotecile ii pastreaza cartile, istoria ii consemneaza opera. Putini sunt cei care isi gasesc insa imortalizarea in ceruri. Unul din ei este SPIRU HARET. Priviti intr-o noapte senina globul stralucitor al Lunii. Veti vedea aceiasi munti si aceleasi vai ca si cele ce puteau fi vazute cu mii de ani in urma. Nimeni nu a reusit sa-i vada insa si cealalta fata, nimeni pana in anul 1959, cand s-a obtinut prima ei fotografie din spatiul cosmic. Alti munti si alte vai, tot... vezi detalii

Pluto Charon

Pluto este a noua planeta de la Soare si cel mai indepartat membru al Sistemului Solar. A fost descoperit ca urmare a unor calcule din 1905, facute de catre astronomul american Percival Lowell, care prezisese existenta unei planete indepartate, dupa Neptun, ca urmare a micilor perturbatii in miscarile lui Uranus. Continuat de catre membrii observatorului Lowell, cercetarea s-a terminat cu succes in 1930, cand astronomul american Clyde William Tombaugh l-a gasit pe Pluto acolo unde calculase Lowell. Pluto se rote]te in jurul Soarelui in 247, 7 ani terestri la o distanta medie de 5, 9 miliar... vezi detalii

ppt

Sistemul Solar

Energia solara provine in urma reactiilor termonucleare (conversia hidrogenului in heliu) din miez, unde temperaturile ajung pana la 15-20 milioane grade. In prezent, Soarele este alcatuit din punct de vedere al masei din 75% hidrogen si 25% heliu. Aceasta compozitie se modifica in timp datorita conversiei hidrogenului in heliu. Soarele este centrul sistemului solar. Masa lui este de aproximativ 740 de ori mai mare decat masa tuturor planetelor. Imensa sa masa creaza gravitatia care atrage celelalte obiecte din jurul sau. Imensa minge de foc ce sustine cele noua planete este asemanatoare... vezi detalii

docx

Planeta Mercur

Micul Mercur este planeta cea mai apropiata de Soare.Numita de romani dupa mesagerul iute de picior care se adresa zeilor, Mercur este intr-adevar foarte rapid, realizand o rotatie complete in jurul soarelui in 88 de zile pamantesti. La periheliu, atunci cand se afla cel mai apoape de Soare, Mercur este la o distant de trei ori mai mica decat la cea la care se afla Pamantul, in timp ce la afeliu, cealalta extrema, Mercur se afla la aproape jumatate din distanta Pamant-Soare. Aceasta combinative dintre o orbita foarte eliptica si un timp mare de rotatie face ca temperature sa varieze extre... vezi detalii

ppt

Planeta Venus

Venus (La greci: Afrodita; la babilonieni: Ishtar) este zeita dragostei si a frumusetii. Planeta este numita astfel probabil din cauza faptului ca este cea mai stralucitoare dintre toate planetele cunoscute anticilor. (Cu putine exceptii, formele de pe suprafata planetei poarta nume feminine.) Ea straluceste puternic pe cer, fiind Luceafarul de seara si de dimineata. Se poate vedea numai vreo 3 ore dupa asfintit sau inaintea rasaritului. Dupa soare si Luna, Venus este cel mai stralucitor corp ceresc. Privita de pe Pamant planeta prezinta faze. Radiindu-se pe o orbita interioara celei terest... vezi detalii

Miscarile Planetelor Si Satelitilor

Miscarile corpurilor din sistemul solar pot fi deduse din legile miscarii si din legea atractiei universale. Dupa cum a aratat Kepler, toate planetele se misca pe orbite eliptice, Soarele fiind intr-unul din focare. Putem afla o multime de lucruri despre miscarea planetelor considerand cazul particular al orbitelor circulare. Vom neglija fortele dintre planete, considerand numai interactia dintre Soare si o planeta data. Aceste consideratii se aplica la fel de bine miscarii unui satelit (natural sau artificial) in jurul unei planete. Se considera doua corpuri sferice de mase M si m miscandu... vezi detalii

Sistemul solar

Sistemul solar Regiunea universului in care se afla Pamantul depinde de Soare . Din acest motiv ea se numeste sistemul solar. Acesta cuprinde Soarele , planete , comete , meteoriti si pulberi . Planetele si asteroizii Principalele corpuri ale sistemului solar sunt cele care , asemenea Pamantului , se invartesc in jurul Soarelui si reflecta lumina acestuia ; ele se numesc planete. De la cea mai apropiata de soare pana la cea mai indepartata , cele noua planete sunt : Mercur , Venus , Pamant , Marte , Jupiter , Saturn , Uranus , Neptun , si Pluto . Cinci dintre acestea pot fi urmarite ... vezi detalii

Planetele Telurice

Chiar daca la prima vedere cele patru planete telurice (Mercur, Venus, Pamantul si Marte) sunt diferite, ele se aseamana prin dimensiuni si structura. Inca de la inceputul anilor 60, au fost trimise spre Venus si Marte sonde spatiale pentru a le studia. Mercur se afla la 58 de milioane de kilometri de Soare si face inconjurul acestuia in 88 de zile. Cum aceasta planeta este situata aproape de Soare si se invarteste lent in jurul propriei sale axe (in 58, 6 zile), ziua este foarte cald (pana la 4000 C), iar noaptea foarte frig. Aceasta este cea mai mica dintre planetele telurice (4 880 km in... vezi detalii

Prezentare Generala A Cosmosului Indepartat

Dincolo de atmosfera terestra se intinde o lume diferita si plina de mister. Nimic material nu poate intrece frumusetea Cosmosului. Va invit sa calatorim impreuna spre cele mai tainice profunzimi ale Universului. Haideti sa visam la astri. Am decis sa prezint Cosmosul indepartat deoarece cu cat ne indepartam mai mult, cu atat misterul creste si cantitatea de informatii detinute de noi scade. Terra, casa noastra, este doar un corp ceresc de mici dimensiuni care se roteste la nesfarsit in jurul unei stele la fel de neinsemnate la scara cosmica, Soarele. Pe langa miscarea de revolutie Pamantu... vezi detalii

Mercur

Mercur este cea mai apropiata planeta de Soare si a opta ca marime. Aceasta planeta este mai mica in diametru chiar si decat Ganymede si Titan si este rareori vazuta datorita luminozitatii soarelui. In mitologia romana, Mercur este zeul comertului, fiind echivalentul lui Hermes in mitologia greaca. Mercur a fost vizitat de o singura naveta spatiala, Mariner 10. Aceasta a survolat planeta de trei ori intre 1974 si 1975. Cu toate acestea doar 45% din suprafata sa a fost cartografiata (si, din pacate, este prea aproape de Soare pentru a fi efectuate masuratori sigure). Variatia temperaturii la... vezi detalii

Planeta Jupiter

Inca de la observarea lor pe cer, planete au primit diverse definitii care s-au schimbat de-a lungul anilor de nenumarate ori. In anul 2006, IAU (Uniunea Astronomica Internationala) cu o noua definitie oficiala, astfel, planeta este un corp ceresc ce orbiteaza in jurul Soarelui si care are o masa suficienta pentru ca propria garvitatie pentru a-I permite sa ajunga la o forma cvasi sferica. Jupiter este a cincea planeta de la Soare, cea mai mare din sistemul nostru solar si prima din randul planetelor gazoase, urmandu-i Saturn, Uranus, si Neptun. Celelalte planete mai apropiate de Soare: Me... vezi detalii

Zodiac

Ati cunoscut cumva recent o persoana neobisnuit de prietenoasa, cu o energie debordanta, o ferma stringere de mina si un zimbet instant? Pregatiti-va pentru o cursa nebuna intr-un montaigne russe ametitor. Probabil ca tocmai ati fost "adoptati" de un Berbec, mai ales daca nu ati apucat sa scoateti prea multe silabe in decursul conversatiei cu el. Fie ca e barbat sau femeie, Berbecul va lupta cu ardoare impotriva a tot ce considera nedrept, va sari intr-o clipa in apararea nedreptatitilor si a cauzelor idealiste, chiar daca asta inseamna sa se ia la cearta cu politistul de la circu... vezi detalii