Referate pentru domeniul Astronomie

Magnetismul Terestru

In lipsa campului gravitational, omul are tendinta de crestere si ingrasare; creste in inaltime, iar intregul organism sufera transformari fundamentale. Se deterioreaza sistemul nervos, devenind labil, aparand starea de insomnie, dureri de cap, stari de amnezie, iar iritabilitatea creste pana cand se produce comotia cerebrala. Sistemul imunitar nu mai functioneaza normal, sistemul circulator este afectat prin cresterea de colesterol si modificarea tensiunii arteriale pana la infarct miocardic. Este de asemenea afectat si sistemul respirator, al glandelor endocrine, ca si articulatiile. Oame... vezi detalii

Planetele

Mercur este cea mai apropiata planeta de Soare, este si cea mai mica dintre planete. Ea are un relief de tip lunar , cu numeroase cra- tere- semne ale unei activitatii vulcanice, in trecut- depresiunii, ridica-turii, folii, munti nu prea inalti , atmosfera rarefianta , magnetosfera nucleu din fier. Din cauza temperaturii si a dilatatiilor puternice aici nu prea exista viata. VENUS Venus este cel mai stralucitor corp ceresc dupa Soare si Luna. Fiind o planeta interioara orbitei terestre. Venus poate fi vazuta seara la apus si dimineata la rasarit. Privita de pe Pamant planeta prezinta... vezi detalii

Planeta Neptun

Neptun a fost identificat ca planeta pentru prima data de catre astronomul german Johann Gottfrie Galle in 1846. Neptun este a patra planeta giganta gazoasa. Este putin mai mica decat Uranus. Face o miscare de spin la 16 ore. Temperatura la suprafata planetei este de aproximativ -218 C. Neptun este a 8-a planeta de la Soare, se gaseste la peste 4500 milioane de km de acesta. Este atat de indepartata de Soare, incat traseul sau orbital dureaza aproape 165 de ani. Neptun nu poate fi vazut cu ochiul liber, iar cu binoclul apare doar ca o stea. Chiar si prin telescoapele performante se vede doa... vezi detalii

Tu Hrana Si Planeta Resursele Planetei

Pana in anul 2010, populatia pamantului va creste cu 36%, sau cu 1, 9 miliarde de oameni. Dezvoltarea recenta a metodelor agricole a dus la cresterea productiei de cereale si de leguminoase la hectar - dar nu in suficienta masura ca sa tina pasul cu cresterea populatiei. In ultimii 10 ani, productia mondiala de cereale pe cap de locuitor a scazut cu 12%, de la 317 kg pentru o persoana la 303 kg pentru o persoana. In acelasi timp, rezervele mondiale de cereale au scazut, de la o cantitate suficienta pentru a hrani populatia globului timp de 87 de zile pana la una suficienta doar pentru 62 de... vezi detalii

Soarele

Soarele este centrul sistemului solar. Masa lui este de aproximativ 740 de ori mai mare decat masa tuturor planetelor. Imensa sa masa creaza gravitatia care atrage celelalte obiecte din jurul sau. Imensa minge de foc ce sustine cele noua planete este asemanatoare celorlalte stele din univers. Soarele este de departe cel mai mare corp din sistemul nostru solar. Soarele reprezinta 99,86 % din masa intregului sistem solar si asigura energia atat de folositoare dar si daunatoare noua. Energia solara provine in urma reactiilor termonucleare (conversia hidrogenului in heliu) din miez, unde tem... vezi detalii

Istoria Sistemului Solar

Soarele s-a format dintr-un imens nor de praf si pulbere provenit din urma exploziei unei stele mari din apropiere. Acest nor a inceput sa se prabuseasca sub propria sa greutate si sa se invarteasca in loc. Cu timpul s-a format un disc mai dens si mai cald la interior, materia a devenit suficient de calda si de densa incat noua stea sa capete lumina si caldura proprie. In urmatorii 100 de milioane de ani particule solide din imensul nor de praf si gaz, s-au aglomerat si-au format planetele. Cele din apropierea Soarelui s-au format din aglomerarea unor blocuri de roca, ca Mercur, venus, Pam... vezi detalii

Radioastronomia

Radioastronomia este o ramura a astronomiei. Ea studiaza obiectele ceresti cu ajutorul radioundelor emise de acestea. Radioastronomia a luat fiinta in 1931 cand in urma cercetariilor initale pentru originea diferitior paraziti radio a fost identificata radiatia radio a Caii Lactee. In 1942 s-a descoperit radiatia radio a Soarelui, iar in 1946 a fost descoperita prima radiosursa cereasca. Primii astronomi urmareau cerul cu ochiul liber. In secolul al XVII-lea au fost inventate instrumentele optice: luneta si telescopul. Primul care a folosit luneta pentru a observa cerul a fost italianul Gal... vezi detalii

Luna Ce S-ar Intampla Daca Nu Ar Exista Luna

Luna este satelitul natural al Pamantului (termenul este de asemenea folosit pentru satelitii altor planete din sistemul nostru solar) . Diametrul Lunii este de aproximativ 3. 480 Km, sau de 1/4 din cea a Pamantului, si volumul sau este de cca 1/5 din volumul Pamantului. Masa Pamantului este de 81 de ori mai mare decat masa Lunii. Astfel ca densitatea medie a Lunii este de doar 3/5, iar atractia gravitationala pe suprafata Lunii 3/6, din cea a Pamantului. Luna nu are apa si, esential nu are atmosfera, deci nu este climat care sa-i schimbe suprafata. Luna orbiteaza in jurul Pamantului la ... vezi detalii

Despre Luna

Odata cu observarea prin instrumente tehnice care au amplificat tot mai mult imaginea si detaliile astrului noptii, intrebarile si raspunsurile au evoluat rapid, si apoi la acest inceput de era cosmica, risipind miturile expeditiile lunare au condus la 1. Originea astrului noptii a fost intotdeauna un mister. Este oare Luna desprinsa candva din masa Pamintului, poate chiar din marea groapa a oceanului Pacific Sau poate este ea o sora mai mica a Terrei, desprinsa in urma cu peste 4, 5 miliarde de ani -odata cu globul planetei noastre-din marea nebuloasa a sistemului solar aflat in plina orga... vezi detalii

Temperatura soarelui

Sursele secundare de lumina nu reflecta toata lumina incidenta ci numai o parte a acesteia si, de regula, mai ales o anumita componenta (culoare); toate corpurile absorb o parte, mai mare sau mai mica, a luminii incidente. Astfel, de exemplu, corpurile albe reflecta puternic toate componentele luminii, in timp ce corpurile negre absorb puternic toate aceste componente. De fapt, "albul" si "negrul" nici nu sunt culori propriu-zise (componente ale luminii), ci sunt nume ale proprietatilor amintite. Despre componentele luminii vom discuta in alta parte; aici vom retine do... vezi detalii

Planetele

Mercur este o planeta prea aproape de Soare pentru a fi observata usor. Perioada ei de rotatie este 2/3 din cea de revoluite, deci 58, 65 de zile, cum rezulta din cercetarile cu ajutorul radarului. Pe fata insorita temperatura ajunge pana la 400~C, iar pe fata umbrita coboara la 200~C. Atmosfera este extrem de rarefiata, deoarece vitezele termice ale moleculelor sunt aproape de viteza de evadare. Suprafata este acoperita cu cenusa vulcanica. Viata pe aceasta planeta este imposivila. Orbita sa avand o mare excentricitate, diametrul sau aparent variaza de la unitate la triplul valorii sale. M... vezi detalii

Planetele Gigant

Dincolo de Marte se afla doua planete gigant: Jupiter si Saturn. Usor vizibile si cu ochiul li ber, ele au fost urmarite inca din Antichitate. Cele mai complete informatii au fost furnizate de son dele americane Voyager, care le-au survolat intre 1979 si 1981. spre deosebire de Pamant, Jupiter si Saturn nu au o suprafata solida: aceste planete sunt doua enorme sfere de gaz. Jupiter este cea mai mare din toate planetele sistemului solar: are un diametru de 11 ori mai mare decat cel al Pamantului, o masa de 318 ori mai mare si un volum de 1 300 de ori mai mare. Jupiter se afla la 778 milioane... vezi detalii

Interiorul Si Varsta Pamantului

In centrul Pamantului se afla miezul sau nucleul Pamantului (cu grosimea de aproximativ 3400 km, de consistenta fluida, alcatuit din elemente grele (metale grele mai ales fier), unde au loc reactii atomice de fuziune in conditiile unor temperaturi si presiuni ridicate. Stratul urmator este mantaua Pamantului cu grosimea de 2900 km. Mantaua este alcatuita din roci plastice, predominand silicatii si oxizii. Scoarta variaza considerabil in grosime, fiind mai subtire sub oceane si mai groasa sub continente. Miezul intern si Scoarta sunt solide. Miezul extern si mantalele sunt plastice sau semi... vezi detalii

Planetele Sistemului Solar

Planetele sunt repartizate in jurul Soarelui intr-o zona in forma de disc, cu o raza de aproximativ 6 miliarde de kilometri, pe care lumina Soarelui o strabate in sase ore. Chiar daca ar parea intins, la scara Universului, adica a intregii lumi sistemul solar este cu adevarat minuscul. Situat la circa 150 de milioane km de planeta noastra Soarele ne apare pe cer ca un disc orbitor. Lumina lui ajunge la noi in 8 minute. Ea acopera lumina tuturor celorlalti astri. Traversata de razele sale luminoase, atmosfera terestra da cerului frumoasa culoare albastra. Sa presupunem ca am reduce Soarele l... vezi detalii

Cosmosul

Universul este lumea intreaga, ansamblul a tot ceea ce exista, a tot ceea ce ne inconjoara, vazut si nevazut. Culoarea stelelor: In functie de temperatura lor, stelele sunt rosii, galbene sau albastre. Stelele rosii au o temperatura de circa 3. 000 C. Acestea mai sunt numite si stele reci. Stelele galbene, sunt cu ceva mai,, calde ajungand la 5. 500 C. Stelele albastre sunt stele fierbinti circa 30. 000 C. Numarul stelelor este foarte mare. Ceea ce cuprindem cu privirea este numai o mica parte din multimea stelelor care alcatuiesc Universul. Stelele vazute de noi sunt si cele mai apropiate... vezi detalii