Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Asigurări
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2532
Mărime: 10.98KB (arhivat)
Publicat de: Cornel Marin
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. 1. Noţiunea şi esenţa marketingului în asigurări.
  2. 2. Sistemul de constituire a marketingului în asigurări.
  3. 3. Serviciul marketing al asigurătorului.

Extras din referat

-1-

O importanţă deosebită în reglementare de către piaţă a activităţii de asigurare de peste hotare este acordată sistemului de marketing şi reclamă, ca o metodă integră de cercetare şi de influenţă asupra pieţei în scopul maximizării profitului.

Marketingul, ca metodă de gestionare a activităţilor desfăşurate de societăţi şi firme, în ultimii ani a obţinut o extindere considerabilă în Occident. Însăşi noţiunea provine de la cuvîntul englez market, ceea ce înseamnă piaţă (marketing – promovarea produselor pe piaţă). Această noţiune a obţinut recunoaşterea oficială în anul 1935, cînd a fost pentru prima dată aplicat de către Asociaţia Naţională a Lectorilor de Economie Politică din SUA. Ulterior, în această noţiune a fost inclus un sens tot mai vast şi din însemnătatea iniţială a acesteea a rămas doar denumirea.

Ca metodă de gestionare a activităţii comerciale desfăşurată de către societăţile de asigurare şi ca metodă de cercetare a pieţei asigurărilor, marketingul a început să fie aplicat nu de mult timp. La începutul anilor '60 ai secolului precedent asigurătorii din Occident au început să utilizeze în practică marketingul. Noţiunea de marketing pe piaţa asigurărilor a devenit mai amplă, fiind astfel imposibilă definitivarea acesteea pînă în prezent.

Deosebim două noţiuni semantice ale sensului acestuia. Prima noţiune, mai timpurie, determină marketingul ca una din funcţiile de bază ale asigurătorului – activitatea de realizare, orientată spre promovarea produselor de asigurare de la sigurător spre asigurat. A doua noţiune, mai actuală, defineşte marketingul ca o abordare complexă a problemelor ce ţin de organizarea şi gestionarea activităţii desfăşurate de către asigurător, orientată spre prestarea unor asemenea servicii de asigurare şi în asemenea cantităţi care va corespunde cererii potenţiale. Totodată, cererea este constituită prin eforturile depuse de către asigurător şi se satisface de către acesta.

Astfel, marketingul poate fi determinat ca o serie de fungţii a sigurătorului, care include în sine planificare, formarea preţurilor, reclama, constituirea cadrului promoţional a poliţelor de asigurare, reieşind din cererea real disponibilă şi cea potenţială în serviciile de asigurare. În planul conceptual al strategiei de afaceri a asigurătorului trebuie să se găsească interesul în asigurare.

Conceptul recunoaşte garanţia succesului prin faptul că asiguratul trebuie să fie satisfăcut de asigurătorul dat ca acesta să continuie şi în viitor întreţinerea relaţiilor cu acesta. Satisfacerea intereselor în asigurare a clienţilor constituie justificarea economică şi socială a existenţei asigurătorului.

Serviciul marketing al societăţii de asigurare este conceput ca un centru important, ca sursă de informaţie veridică şi de recomandări, privind soluţionarea unui vast spectru de probleme, ce vizează activitatea curentă şi de perspectivă a asigurătorului. Figura centrală a pieţei asiigurărilor devine asiguratul, interesele şi necesităţile in protejarea prin asigurare a căruia determină activitatea asigurătorului.

Analiza activităţii renumiţillor asigurători de peste hotare demonstrează că o serie de direcţii şi funcţii ale marketingului sunt comune în activităţile desfăţurate de către diverşi asigurători. La acestea se atribuie orientarea asigurătorilor la conjunctura pieţei, racordarea maximală a condiţiilor elaborate pe unele tipuri de asigurare , intereselor de asigurare nesatisfăcute, precum şi celor potenţiale.

Experienţa utilizării metodelor markentingului în activitatea asigurătorilor demonstrează , că acestea includ în sine o serie de acţiuni care pot fi reduse la două funcţii de bază :

a) constituirea cererii la produsele de asigurare;

b) satisfacerea intereselor asiguraţilor.

Preview document

Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare - Pagina 1
Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare - Pagina 2
Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare - Pagina 3
Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare - Pagina 4
Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare - Pagina 5
Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare - Pagina 6
Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare - Pagina 7
Politica de Marketing în Activitatea de Asigurare - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Politica de Marketing in Activitatea de Asigurare.doc

Alții au mai descărcat și

Sistemul de asigurări sociale în Germania

Introducere – sistemul public de pensii german Sistemul de pensii german este apreciat ca fiind unul dintre cele mai performante sisteme de...

Analiză comparatorie între asigurările tip RCA oferite de companiile ARDAF și OTP Garancia Asigurări

I.1 Descrierea asigurarii de tip RCA Asigurarea de raspundere civila auto - cunoscuta sub numele de RCA, reprezinta in momentul de fata una din...

ING Groupe

Grupul ING este unul dintre cele mai mari gupuri financiare din lume oferind o gama larga de servicii financiare integrate clientilor individuali...

Teste Grilă

TESTE GRILĂ 1. Se fac următoarele afirmaţii legate de prima de asigurare: A) Prima de asigurare reprezintă suma de bani dinainte stabilită,...

Asigurări

CAP I Def: Asigurarea este un mijloc de a acoperi o parte a riscurilor cu care se confruntă persoanele sau firmele în activitatea lor de zi cu zi...

Asigurări internaționale

1) Subiectele asigurarii: asigurarea implica o serie de factori: persoane fizice si juridice intre care se nasc raporturi sau sau relatii juridice...

Asigurări și Reasigurări

1. OBIECTIVELE CURSULUI Cursul oferă bazele teoretice referitoare la cunoaşterea necesităţii apariţiei activităţii de asigurare, la sensul unor...

Asigurări Sociale

Statul „bunăstării”: concept şi modele Politicile sociale reprezintă o disciplină de studiu a serviciilor sociale şi a statului bunăstării....

Te-ar putea interesa și

Strategii și Tehnici de Vânzare în Asigurări

ARGUMENT Un aspect esenţial în viaţa şi evoluţia omului, încă din cele mai vechi timpuri l-a constituit grija faţă de viitor, teama combinată cu...

Strategii în marketingul internațional al asigurărilor - studiu de caz SC Allianz-Tiriac Asigurări SA

CAPITOLUL 1. MIXUL DE MARKETING IN ASIGURĂRI 1.1 CONŢINUTUL ŞI CARACTERISTICILE SERVICIILOR DE ASIGURĂRI Asigurarea reprezintă un serviciu prin...

Strategie ANT

România a reprezentat o destinatie turistica importanta pentru piata zonala, promovând, cu precadere, produsele turistice de litoral, statiunile...

Planul De Afaceri

1.Afacerea 1.1 Definirea afacerii Planul de afaceri întocmit serveste pentru estimarea posibilitatii de desfacere a unei afaceri pe suprafetele...

Raport de practică în managementul resurselor umane la SC Rom West JNA SRL

Sinteza raportului de practică Stagiul de practica la management a fost efectuat pe o perioada de trei saptamani intre 01.07.2009 - 22.07.2009 si...

Mediul de Marketing al SC Pol Distribution SRL

INTRODUCERE Această lucrare intitulată “Mediul de marketing al S.C. Pol Distribution S.R.L.” are drept scop relevarea şi analizarea principalelor...

Distribuția prin Supermarket

Cuvânt înainte Prezentarea lucrarii se adreseaza atat studentilor,cu precadere celor de la „Facultatea de marketing”,cat si masteranzilor...

Estetica și Exprimarea unui Magazin

I. INTRODUCERE Punctul de vânzare se poate defini ca fiind locul de vânzare permanent în care pătrunde clientul şi unde el îşi efectuează...

Ai nevoie de altceva?