Politica de Marketing in Activitatea de Asigurare

Cuprins referat Cum descarc?

1. Notiunea si esenta marketingului in asigurari.
2. Sistemul de constituire a marketingului in asigurari.
3. Serviciul marketing al asiguratorului.


Extras din referat Cum descarc?

-1-
O importanta deosebita in reglementare de catre piata a activitatii de asigurare de peste hotare este acordata sistemului de marketing si reclama, ca o metoda integra de cercetare si de influenta asupra pietei in scopul maximizarii profitului.
Marketingul, ca metoda de gestionare a activitatilor desfasurate de societati si firme, in ultimii ani a obtinut o extindere considerabila in Occident. Insasi notiunea provine de la cuvintul englez market, ceea ce inseamna piata (marketing - promovarea produselor pe piata). Aceasta notiune a obtinut recunoasterea oficiala in anul 1935, cind a fost pentru prima data aplicat de catre Asociatia Nationala a Lectorilor de Economie Politica din SUA. Ulterior, in aceasta notiune a fost inclus un sens tot mai vast si din insemnatatea initiala a acesteea a ramas doar denumirea.
Ca metoda de gestionare a activitatii comerciale desfasurata de catre societatile de asigurare si ca metoda de cercetare a pietei asigurarilor, marketingul a inceput sa fie aplicat nu de mult timp. La inceputul anilor '60 ai secolului precedent asiguratorii din Occident au inceput sa utilizeze in practica marketingul. Notiunea de marketing pe piata asigurarilor a devenit mai ampla, fiind astfel imposibila definitivarea acesteea pina in prezent. 
Deosebim doua notiuni semantice ale sensului acestuia. Prima notiune, mai timpurie, determina marketingul ca una din functiile de baza ale asiguratorului - activitatea de realizare, orientata spre promovarea produselor de asigurare de la sigurator spre asigurat. A doua notiune, mai actuala, defineste marketingul ca o abordare complexa a problemelor ce tin de organizarea si gestionarea activitatii desfasurate de catre asigurator, orientata spre prestarea unor asemenea servicii de asigurare si in asemenea cantitati care va corespunde cererii potentiale. Totodata, cererea este constituita prin eforturile depuse de catre asigurator si se satisface de catre acesta.
Astfel, marketingul poate fi determinat ca o serie de fungtii a siguratorului, care include in sine planificare, formarea preturilor, reclama, constituirea cadrului promotional a politelor de asigurare, reiesind din cererea real disponibila si cea potentiala in serviciile de asigurare. In planul conceptual al strategiei de afaceri a asiguratorului trebuie sa se gaseasca interesul in asigurare.
Conceptul recunoaste garantia succesului prin faptul ca asiguratul trebuie sa fie satisfacut de asiguratorul dat ca acesta sa continuie si in viitor intretinerea relatiilor cu acesta. Satisfacerea intereselor in asigurare a clientilor constituie justificarea economica si sociala a existentei asiguratorului.
Serviciul marketing al societatii de asigurare este conceput ca un centru important, ca sursa de informatie veridica si de recomandari, privind solutionarea unui vast spectru de probleme, ce vizeaza activitatea curenta si de perspectiva a asiguratorului. Figura centrala a pietei asiigurarilor devine asiguratul, interesele si necesitatile in protejarea prin asigurare a caruia determina activitatea asiguratorului.
Analiza activitatii renumitillor asiguratori de peste hotare demonstreaza ca o serie de directii si functii ale marketingului sunt comune in activitatile desfaturate de catre diversi asiguratori. La acestea se atribuie orientarea asiguratorilor la conjunctura pietei, racordarea maximala a conditiilor elaborate pe unele tipuri de asigurare , intereselor de asigurare nesatisfacute, precum si celor potentiale.
Experienta utilizarii metodelor markentingului in activitatea asiguratorilor demonstreaza , ca acestea includ in sine o serie de actiuni care pot fi reduse la doua functii de baza :
a) constituirea cererii la produsele de asigurare;
b) satisfacerea intereselor asiguratilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Marketing in Activitatea de Asigurare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!