Cuprins
- 1. Noţiunea şi esenţa marketingului în asigurări.
- 2. Sistemul de constituire a marketingului în asigurări.
- 3. Serviciul marketing al asigurătorului.
Extras din referat
-1-
O importanţă deosebită în reglementare de către piaţă a activităţii de asigurare de peste hotare este acordată sistemului de marketing şi reclamă, ca o metodă integră de cercetare şi de influenţă asupra pieţei în scopul maximizării profitului.
Marketingul, ca metodă de gestionare a activităţilor desfăşurate de societăţi şi firme, în ultimii ani a obţinut o extindere considerabilă în Occident. Însăşi noţiunea provine de la cuvîntul englez market, ceea ce înseamnă piaţă (marketing – promovarea produselor pe piaţă). Această noţiune a obţinut recunoaşterea oficială în anul 1935, cînd a fost pentru prima dată aplicat de către Asociaţia Naţională a Lectorilor de Economie Politică din SUA. Ulterior, în această noţiune a fost inclus un sens tot mai vast şi din însemnătatea iniţială a acesteea a rămas doar denumirea.
Ca metodă de gestionare a activităţii comerciale desfăşurată de către societăţile de asigurare şi ca metodă de cercetare a pieţei asigurărilor, marketingul a început să fie aplicat nu de mult timp. La începutul anilor '60 ai secolului precedent asigurătorii din Occident au început să utilizeze în practică marketingul. Noţiunea de marketing pe piaţa asigurărilor a devenit mai amplă, fiind astfel imposibilă definitivarea acesteea pînă în prezent.
Deosebim două noţiuni semantice ale sensului acestuia. Prima noţiune, mai timpurie, determină marketingul ca una din funcţiile de bază ale asigurătorului – activitatea de realizare, orientată spre promovarea produselor de asigurare de la sigurător spre asigurat. A doua noţiune, mai actuală, defineşte marketingul ca o abordare complexă a problemelor ce ţin de organizarea şi gestionarea activităţii desfăşurate de către asigurător, orientată spre prestarea unor asemenea servicii de asigurare şi în asemenea cantităţi care va corespunde cererii potenţiale. Totodată, cererea este constituită prin eforturile depuse de către asigurător şi se satisface de către acesta.
Astfel, marketingul poate fi determinat ca o serie de fungţii a sigurătorului, care include în sine planificare, formarea preţurilor, reclama, constituirea cadrului promoţional a poliţelor de asigurare, reieşind din cererea real disponibilă şi cea potenţială în serviciile de asigurare. În planul conceptual al strategiei de afaceri a asigurătorului trebuie să se găsească interesul în asigurare.
Conceptul recunoaşte garanţia succesului prin faptul că asiguratul trebuie să fie satisfăcut de asigurătorul dat ca acesta să continuie şi în viitor întreţinerea relaţiilor cu acesta. Satisfacerea intereselor în asigurare a clienţilor constituie justificarea economică şi socială a existenţei asigurătorului.
Serviciul marketing al societăţii de asigurare este conceput ca un centru important, ca sursă de informaţie veridică şi de recomandări, privind soluţionarea unui vast spectru de probleme, ce vizează activitatea curentă şi de perspectivă a asigurătorului. Figura centrală a pieţei asiigurărilor devine asiguratul, interesele şi necesităţile in protejarea prin asigurare a căruia determină activitatea asigurătorului.
Analiza activităţii renumiţillor asigurători de peste hotare demonstrează că o serie de direcţii şi funcţii ale marketingului sunt comune în activităţile desfăţurate de către diverşi asigurători. La acestea se atribuie orientarea asigurătorilor la conjunctura pieţei, racordarea maximală a condiţiilor elaborate pe unele tipuri de asigurare , intereselor de asigurare nesatisfăcute, precum şi celor potenţiale.
Experienţa utilizării metodelor markentingului în activitatea asigurătorilor demonstrează , că acestea includ în sine o serie de acţiuni care pot fi reduse la două funcţii de bază :
a) constituirea cererii la produsele de asigurare;
b) satisfacerea intereselor asiguraţilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politica de Marketing in Activitatea de Asigurare.doc