Extras din referat
1. Prezentare generală
1.1. ING la nivel mondial
ING Group este o instituţie financiară internaţională de origine olandeză care oferă servicii bancare, de asigurări şi de management al activelor unui număr de peste 60 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din 50 de ţări. Cu un personal de peste 120.000 de angajaţi, grupul deserveşte o gamă foarte variată de clienţi: indivizi sau familii, mici afaceri sau mari corporaţii, instituţii sau guverne. Luând în considerare capitalizarea de piaţă, ING se numără printre cele mai puternice 20 de instituţii financiare din lume şi printre primele 10 din Europa.
Top 20 global financial institutions
Istoria ING începe la jumătatea secolului trecut, când asigurările şi operaţiunile bancare au jucat un rol important în dezvoltarea sectorului financiar din Olanda.
Grupul a fost creat în 1991 prin fuziunea celei mai mari companii de asigurări olandeze, Nationale Nederlanden, cu una dintre cele mai mari bănci comerciale olandeze, NMB Postbank Group, compania care a rezultat fiind numită Internationale Nederlanden Group, pe scurt I-N-G. Formarea ING Group a fost rezultatul primei fuziuni depline din Europa între o bancă şi o companie de asigurări. Ulterior, compania şi-a schimbat numele, devenind ING Group N.V.
Din 1991, ING a evoluat de la stadiul de companie olandeză cu câteva activităţi internaţionale la cel de companie multinaţională de origine olandeză.
Acest lucru a fost realizat nu doar printr-o creştere organică, dar şi prin numeroase achiziţii importante, prima dintre acestea având loc în 1995, când ING a preluat Barings Bank. Această achiziţie a dus la recunoaşterea brandului ING în toată lumea şi a întărit prezenţa diviziei de servicii bancare corporative pe pieţele emergente.
De-a lungul anilor, ING s-a transformat într-o companie internaţională, cu o mare capacitate de adaptare la pieţele în care funcţionează. ING va continua acest drum, furnizând servicii excelente prin intermediul diviziilor existente dar şi concentrându-se asupra unor noi domenii de activitate.
ING Group este o companie orientată către client, având o organizare clară şi o strategie bazată pe managementul valorii. ING deţine o poziţie puternică pe pieţele mature, acolo unde se doreşte generarea creşterii prin aplicarea corectă a principiilor sale de business (satisfacerea clientului, controlul costurilor şi managementul riscului).
Misiunea ING este: “implementarea unui standard pentru a ajuta clienţii să-şi administreze viitorul financiar”.
ING are conducerea structurată pe două nivele, respectiv conducerea executivă (comitetul executiv) şi conducerea de supraveghere (comitetul de supraveghere). În opinia ING această structură pe două nivele este cea mai eficientă în a asigura un control cât mai corespunzător.
Comitetul executiv este responsabil cu administrarea activităţii de zi cu zi şi a strategiei pe termen lung.
Comitetul de sepraveghere este responsabil cu supravegherea şi controlul performanţelor legate de management, precum şi cu asitenţa acordată pe astfel de probleme consiliului executiv.
În 2004 ING a introdus o nouă structură constituită pe şase linii de activităţi. O clară concentrare a clientului şi o puternică logică de afaceri sunt elementele cheie în această structură.
ING Group desfăşoară operaţiuni de asigurări şi alte activităţi importante în mai multe ţări din Europa, America de Nord şi de Sud şi regiunea Asia-Pacific.
Preview document
Conținut arhivă zip
- ING Asigurari de Viata pe Exemplu.doc