Etica in Asigurari

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins 2
Cap. 1 Abordari generale ale eticii 3
1.1 Principii ale codului de etica 3
Cap. 2 Norme de conduita in activitatea de asigurare 7
2.1 Principiile de baza ale activitatii brokerilor de asigurare/reasigurare respectiv a agentilor de asigurare 7
2.2 Principiile activitatii in relatiile cu clientii 10
2.3 Principiile activitatii in relatiile cu societatile de asigurare 11
Bibliografie 12


Extras din referat Cum descarc?

Cap. 1 Abordari generale ale eticii 
1.1 Principii ale codului de etica
La prima vedere, este usor de inteles ca ,,etica in asigurari" este un domeniu care urmareste sa clarifice problemele de natura morala ce se ridica in mod curent in activitatea agentilor. Observam cu usurinta ca ,,etica in asigurari" este o expresie compusa, al carei sens poate fi inteligibil numai in masura in care cititorul neavizat stie ce inseamna cuvintele ,,etica" si ,,asigurari". La noi, termenul etica are cel putin trei semnificatii diferite. In primul rand, etica se refera la asa-numitele moravuri, cutume si obiceiuri traditionale specifice diferitelor culturi.
Etica promoveaza anumite valori, precum cinstea, dreptatea, sinceritatea, corectitudinea, altruismul etc., incercand sa faca respectate norme de genul: ,,Sa nu minti!", ,,Sa nu furi!", ,,Respecta-ti intotdeauna promisiunile!"
Modul de intelegere a corectitudinii in asigurari nu face exceptie in ceea ce priveste diversitatea culturala. De exemplu, nu toata lumea acorda aceeasi importanta si valoare contractelor scrise. In vreme ce americanii si germanii insista pentru incheierea unor contracte redactate minutios pe multe pagini, pe care le respect meticulos in litera legii, in alte parti ale lumii - indeosebi acolo unde relatiile personale sunt la mare pret, iar legislatia contractuala destul de precara, asa cum se intampla in Rusia, in China sau Nigeria - contractele sunt privite mai degraba ca declaratii de intentii decat ca obligatii formale, insotite de penalitati severe in cazul nerespectarii lor. Pe cand un german sau un american considera ca incalcarea unui contract scris este moralmente inacceptabila, apeland de indata la serviciile unei firme de avocatura pentru clarificarea situatiilor litigioase, un rus sau un nigerian nu au insomnii daca nu isi respecta obligatiile contractuale - nu pentru ca ar fi lipsiti de constiinta, ci pentru ca societatile din care fac parte nu condamna cu mare asprime nerespectarea contractelor scrise .
Profesionalismul este termenul folosit pentru a descrie comportamentul, scopurile si calitatile care marcheaza sau caracterizeaza un profesionist. Un "profesionist" este o persoana care se conformeaza standardelor de specialitate si etica ale unei profesiuni, iar calitatea de membru intr-o asociatie profesionala nu confera in mod obligatoriu calitatea de profesionist . Se poate argumenta ca un profesionist are obligatia etica de a mentine si spori standardele profesionale ale ocupatiei sale.
Caracteristicile de baza ale unui profesionist adevarat ar putea fi reduse la urmatoarele doua: un inalt nivel de competenta si aderarea la standarde etice inalte . Aceste doua calitati disting profesionalismul adevarat de vanzatorul obisnuit de produse sau servicii .
In ultimul timp, se pune accent pe obligativitatea continuarii instruirii ca rezultat direct al fundamentalei necesitati de competenta profesionala. Acest criteriu poate oferi o perspectiva asupra diferitelor tipuri, grade si surse ale competentei profesionale. In orice ocupatie, competenta profesionala reprezinta cultul ideei de profesionalism.
Comitetul European al Asigurarilor a publicat ,,Ghidul obligatoriu al practicilor pentru asigurari", care a stabilit cateva directii principale pe care asiguratorii trebuie sa le respecte in momentul lansarii ofertelor de asigurare prin intermediul site-urilor. Acestea se refera la informarea detaliata a consumatorilor, securizarea tranzactiei si garantarea respectarii regulilor comerciale in momentul derulari tranzactiei, astfel incat potentialii clienti sa poata alege in deplina cunostinta de cauza si sa-si dezvolte increderea in aceasta tehnica de distributie .
- identificarea asiguratorului
Orice propunere de asigurare care este furnizata clientilor trebuie sa contina permanent urmatoarele informatii: numele asiguratorului; tara in care asiguratorul este autorizat; detalii despre autoritatea competenta in tara respectiva; numele tarii in care isi desfasoara activitatea consiliul de conducere al asiguratorului si detalii despre acesta (adresa, numere de telefon, fax, adresa de posta electronica; detalii despre persoana/serviciul de contact.
- informatii generale despre oferta de produse
Potentialii clienti trebuie sa aiba acces direct si rapid la un glosar de termeni tehnici si legali, insotiti de definitiile aferente. Pe langa acestea, trebuie sa existe si urmatoarele informatii: conditiile generale ale ofertei de contracte; limba oficiala in care se incheie contractul; aria teritoriala de acoperire a asigurarii; modalitatile de plata; procedurile de despagubire (persoana/serviciul de contact, documentele necesare, termenele); serviciul responsabil pentru rezolvarea aspectelor legale;
Orice asigurator care trimite propunere de asigurare prin intermediul postei electronice trebuie: sa tina seama de legislatia tarii si sa aibe acceptul potentialului client asupra acestei modalitati de comunicare; sa se identifice in antentul e-mail-ului; sa se asigure ca ofertele sunt usor accesibile si prezentate intr-o forma precisa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etica in Asigurari.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!