Asigurarile Maritime

Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I
ASIGURARI MARITIME-CADRU GENERAL
I.1. Scurt istoric.
Asigurarea maritima este prima forma de asigurare, inceputul ei datand inca din antichitate. Cercetarile istorice au scos la iveala ca primele forme de dispersie a riscurilor si, mai apoi, de asigurare isi au originea pe timpul chinezilor, si, mai tarziu, al fenicienilor, grecilor si romanilor, cunoscute ca popoare ce practicau comertul pe mare.
Aparitia asigurarilor maritime ca prima forma de asigurare are la baza stransa legatura dintre comert si navigatia maritima, descoperindu-se ca navele, marfurile, navlul si vietile omenesti erau expuse riscurilor marii.
Perioada de dezvoltare a asigurarilor maritime a debutat in secolul al XVI-lea in Italia, Anglia si Franta. Cunoscuta ca promotare principala a asigurarilor maritime, Anglia are un rol principal in acest domeniu. Arhivele industriei de asigurari se numara printre cele mai vechi si mai mari colectii de documente din Marea Britanie. Importanta lor este foarte mare pentru ca demonstreaza dezvoltarea asigurarilor incepand cu secolul al XVI-lea si reprezinta si o sursa importanta, pentru asiguratorii de astazi, de statistici si informatii detaliate pentru fiecare tip de risc. Aceste arhive fac posibila cunoasterea practicilor vremurilor, evolutia sectorului, navele si proprietatile asigurate, constituind o reflectare a schimbarilor economice si sociale oglindite clar si in istoria asigurarilor.
Primele asigurari maritime in Anglia au fost incheiate de catre negustorii englezi si negociate de catre brokerii de marfuri generale. Astfel, in anul 1574 la Londra erau in activitate 13 "brokeri jurati" care aveau drept ocupatie ajutarea notarilor publici in pregatirea si emiterea politelor de asigurare. 
Un pas important in evolutia asigurarilor maritime in Anglia l-a reprezentat adoptarea de catre parlamentul englez, in anul 1601, a unei legi prin care s-a infiintat Curtea de Arbitraj a carei menire era de a concilia si a rezolva disputele aparute ca urmare a producerii avariilor in baza politelor de asigurare maritime inregistrate la Camera de Asigurari.
Practica asigurarilor maritime s-a extins si s-a specializat, astfel incat, la inceputul secolului al XVIII-lea a devenit o profesie individuala, mai mult decat o practica la nivel de companie; in 1719, brokerul John Bourne a calculat obligatiile asumate de piata Londrei prin asigurarile maritime si astfel a ajuns la concluzia ca acestea totalizau " cateva milioane pe an", subscrise de peste 150 de subscriitori.
De o importanta remarcabila a fost Legea asigurarilor maritime din anul 1906, considerata biblia asigurarilor maritime din Anglia, prin care se codifica si se uniformizeaza practica asigurarilor maritime.
In anul 1909 a fost adoptata o noua lege a asigurarilor maritime care a adaugat prevederi privind speculatiile in asigurarile maritime. 
Importanta asigurarilor maritime este incontestabila pentru ca a influentat in mod determinant practicile asigurarilor in toate celelalte domenii, dar preponderent in asigurarile de transport. De asemenea, unii termeni utilizati in limbajul curent al asigurarilor isi au originea in termenii utilizati in asigurarile maritime.
I.2. Riscurile in asigurarea maritima.
Asigurarea maritima, ramura a asigurarilor de bunuri, are ca obiect de activitate protejarea navelor maritime si fluviale, alte ambarcatiuni si instalatii folosite in porturi, precum si incarcatura acestora impotriva unui complex de risc.
Asigurarea maritima reprezinta o parte esentiala a comertului si transportului maritime, evolutia sa a influentat si a fost influentata de schimbarile petrecute in navigatie si comert. Asigurarea maritima ofera protectie financiara pentru pierderea totala sau partiala a navelor si marfurilor. In schimbul platii unei prime de asigurare, subscriitorul unui risc maritime sau a unei clase de riscuri, asigura armatorul, navlositorul sau comerciantul pentru o parte sau pentru toata valoarea unei nave sau marfi. Navlul platit in avans putea fi asigurat de catre transportatorul marfii, iar navlul datorat la sosirea marfii putea fi asigurat de armator. Fiecare tip de asigurare maritima necesita o evaluare individula a naturii, dimensiunii si valorii riscului, iar subscriitorul calcula prima de asigurare in functie de calitatea navei sau a marfii, destinatia si voiajul supus riscului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurarile Maritime.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!