Asigurari Maritime

Extras din referat Cum descarc?

Uneori, riscul de dauna era transferat in schimbul achitarii unei prime, separat de cheltuielile implicate de transport. Desi reprezentau tranzactii individuale, aceste activitati erau atat de inrudite, incat deseori erau incheiate in momente si locuri apropiate. Contractele de asigurare maritima veneau in intampinarea necesitatilor comertului medieval, ele fiind utilizate doar in masura in care cele doua parti ajungeau la un acord asupra elementelor contractului. Era mai usor de incheiat asigurari intr-un oras in care exista o anumita experienta in domeniu. Aceste orase aveau reputatia unor piete de asigurare active. De-a lungul secolelor, pe masura ce schimbarile de ordin politic si tehnologic au influentat viata economica, centrele europene ale asigurarilor s-au orientat dinspre orasele italiene spre cele mai mari centre comerciale din nord-vestul Europei: Anvers, Amsterdam si Londra. aAsocierea - un mod de reducere a riscului 
Cel mai simplu mod de reducere a riscului este de a-l imparti. Pe baza contractelor comerciale s-au creat diverse tipuri de asocieri care ofereau protectie impotriva riscului. Cind unul din parteneri dorea sa transporte marfa, iar celalalt dispunea de o nava, ei se puteau asocia pentru a transporta marfurile la destinatie, a le vinde si a imparti profitul. Daca nava care efectua transportul nu ajungea la destinatie, partile imparteau pierderea. 
In evolutia asigurarilor, un rol important l-au avut negustorii italieni din Italia de Nord de la inceputul mileniului al doilea, iar activitatea lor a fost preluata si de Tarile de Jos si de Marea Britanie. In anul 1310, ducele de Flandra a decis infiintarea Camerei de Asigurari de la Burges pentru asigurari impotriva riscurilor maritime, iar la Londra, Parlamentul a elaborat reglementari privind asigurarile, emitand in anul 1601 ,,Legea privind politele de asigurare folosite intre negustori". Dezvoltarea asigurarilor este foarte strans legata de extinderea transporturilor pe mare si cu deosebire a asigurarilor maritime, care au influentat toate celelalte asigurari.
Asigurarile maritime s-au nascut in Italia, la Roma. In timpul evului mediu asigurarile maritime s-au dezvoltat in toate orasele italiene. Nici un transport maritim nu se facea fara sa fie asigurat. In politele de asigurare erau mentionate urmatoarele riscuri: calamitatile naturii, riscurile marii, incendiu, aruncarea incarcaturii peste bordul navei, confiscarea de catre autoritatile locale si alte obstacole. 
Pentru prima data, reasigurarile au aparut tot in domeniu maritim. Prima forma de reasigurare s-a practicat in Europa si s-a referit la transportul maritim, urmarind divizarea riscurilor si a daunelor foarte mari care nu puteau fi suportate de o singura societate de asigurari. Din cauza operatiunilor speculative, in Marea Britanie, prin Legea din 1746, reasigurarea a devenit ilegala, exceptie facand situatia in care societatea de asigurare devenea insolvabila, dadea faliment, sau patronul deceda. 
In procesul de dezvoltare a reasigurarilor, un rol important l-au avut brokerii de reasigurari, care la inceput erau persoane fizice, iar ulterior s-au infiintat societati de brokeraj. Initial, reasigurarile erau numai facultative, insa ulterior s-au dezvoltat reasigurarile numite conventional obligatorii si apoi cele mixte. O dezvoltare deosebita au dobandit-o reasigurarile privind incendiile, care dateaza din anul 1854. 
Concomitent cu asigurarile maritime, de transport, a reasigurarilor de toate felurile, au luat fiinta si asigurarile de persoane, in deosebi asigurarile de viata, urmand ca mai tarziu sa se instituie si reasigurarile de viata.aPolita de asigurare a navelor comerciale, de pescuit si a altor ambarcatiuni, instalatii si utilaje plutitoare asimilate navelor (NMA)aFata de asigurarea navelor fluviale avem pentru acest tip de polita si acoperirea daunelor cauzate de pericolele marilor (practic se asigura navele maritime, dar nu se exclud daunele produse pe fluvii, lacuri sau alte cai navigabile).
Asigurarea navelor comerciale specificate mai sus, inregistrate in Romania, acopera daunele materiale datorate unui accident acoperit prin una din conditiile de asigurare specifice. 
Asigurarea poate fi incheiata in una din conditiile de asigurare A, B, C, D, E (conform Institute Time Clauses Hulls), precum si prin Conditii Suplimentare.
Pentru asigurarea navelor sunt urmarite cateva elemente: nume, pavilion, an de constructie, felul si tipul navei, descrierea corpului si motorizarii, santierul naval constructor, precum si dotarile suplimentare. 
Acest tip de asigurare se adreseaza companiilor ce detin nave maritime sau utilaje plutitoare, precum: regii autonome, asociatii ale transportatorilor, companii de turism, santiere navale, companii petroliere, etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurari Maritime.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!