Asigurari

Extras din referat Cum descarc?

Criza financiara incepand din anul 2007 a fost semnificativa si a redefinit sistemul financiar mondial. Impactul crizei financiare a fost resimtit de toate institutiile financiare si a pietelor financiare. Criza economica a afectat toate componentele sistemului financiar, inclusiv sistemul de asigurare, care este o componenta importanta in economie. 
Asigurarea riscurilor intr-o economie moderna este o activitate complexa, care interactioneaza cu multe aspecte ale vietii oamenilor. Importanta industriei de asigurare pentru o economie poate fi masurata, doar in parte, prin marimea absoluta a activitatii sale, numarul de angajati, active aflate in administrare, sau contributia sa la PIB-ul national. Ea joaca de fapt un rol fundamental in functionarea unei societati moderne, fiind o conditie necesara pentru multe activitati care nu ar avea loc daca nu ar exista asigurarea. 
Asigurarea ca aceasta industrie strategica este pregatita pentru provocari nu este doar sarcina societatilor de asigurare. Guvernele si institutiile publice au interesul de a elabora un cadru pentru piete de asigurari eficiente, durabile si echitabile. Industria are multe de oferit si experienta asiguratorilor in gestionarea riscurilor ar trebui sa fie extinsa si la alte elemente ale sectorului serviciilor financiare, cu accent deosebit pe testele de stres si pe tehnica scenariilor, completand astfel modelarea integrata a riscurilor.
Literatura economica releva cateva concluzii cu privire la efectele crizei asupra asigurarilor. Impactul economic al crizelor financiare, de obicei are ca rezultat un declin al productiei economice, deprecierea monedelor, cresterea inflatiei si a ratelor dobanzilor, si piata de valori. (Swiss Re, 2009)
In Romania se remarca o preocupare din ce in ce mai mare cu privire la asigurarile de viata si nu numai, criza financiara oferindu-ne o noua perspectiva asupra viitorului si asupra sigurantei financiare personale a fiecarui individ.
I.Asigurarile de bunuri in Europa
Asigurarea auto este cel mai larg produs de asigurare non-viata achizitionat in Europa, reprezentand 27,4% din asigurarile non-viata. Totalul veniturilor din prime ale asigurarilor non-viata pe sectorul vehiculelor cu motor sa ridicat la 123.5 miliarde EUR in 2013. In jur de 1 000 de societati au furnizat acoperire pentru 334 de milioane de vehicule, care ofera o varietate de produse de asigurare auto, adaptate la nevoile consumatorilor.
 Primele de mediu de asigurare auto difera intre statele membre ale UE, acest lucru este perceput uneori ca fiind in contradictie cu ideea unei piete unice a UE. Cu toate acestea, aceasta diversitate in prime reflecta factori care sunt legati de un stat membru de reglementare, risc si mediul economic, toate acestea au un impact asupra costurilor, revendicarilor, frecventa si gravitatea accidentelor.
Asiguratorii trebuie astfel sa tina cont de acesti factori in calcularea primelor, in scopul de a construi rezerve financiare corespunzatoare, acestea avand capacitatea de a-si acoperi riscurile.
 In primul rand, mediul de reglementare, cum ar fi legile, normele de raspundere nationala, litigiile si obligatiile de asigurare obligatorie RCA, forma tipul si cantitatea de compensare la care o parte vatamata, are dreptul, in urma unui accident de autovehicul la despagubiri si este diferita.
In al doilea rand, factorii ce tin de circulatia rutiera si de trafic influenteaza riscul de accidente. Datele demografice sau obiceiurile de conducere poate creste riscul accidentelor (ridicat unde densitatea traficului este mai mare sau unde exista o proportie semnificativa de soferi tineri, de exemplu), vremea severa poate afecta conditiile de conducere. Nivelul cheltuielilor pentru intretinerea drumurilor sau initiativele sigurantei rutiere pot avea, de asemenea, un impact asupra numarului de evenimente in care au rezultat accidente.
In al treilea rand, situatia economica a unui stat membru - sau a unei anumite regiuni - joaca un rol important in costul de risc, afectand cheltuielile pentru repararea autovehiculului fiind mult mai mari (inclusiv costurile fortei de munca si pretul de piese de schimb), a cheltuielilor medicale (de exemplu, spitalizare, costuri sau tratament), precum si tipul si valoarea de vehicule cu risc de furt.
Asiguratorii auto sunt din ce in ce mai mult adaptati la modelul lor de afaceri la inovatiile tehnologice, care se schimba in mod constant in mediul in care opereaza. Aceasta include


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurari.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Bibliografie:
1.Curs- Asigurari si reasigurari, Lect. univ. drd. Rozalia KICSI Asist. univ. Angela COZORICI, 2007
2.Curs-Sisteme moderne de asigurari -Carmen Toderascu, Iasi, 2016
Rapoarte:
1.European Insurance - Key Facts - August 2016
2.Raport anual -Autoritatea de supraveghere financiara, 2012
3.CRISIS EFFECTS TO INSURANCE MARKET, -Bogdan Fintescu, Journal of Public Administration, Finance and Law Business Administration, Department of Finance, Money and Public Administration, ,,Al. I. Cuza" University, Iasi, Romania, firtescu@uaic.ro
Adrese web:
1.www.wikipedia.ro 
2.https://www.insuranceeurope.eu
3.http://www.jopafl.com
4.http://europa.eu/european-union/documents-publications/reports-booklets_en
5.http://asfromania.ro/


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!