Extras din referat
Criza financiară începând din anul 2007 a fost semnificativă și a redefinit sistemul financiar mondial. Impactul crizei financiare a fost resimțit de toate instituțiile financiare și a piețelor financiare. Criza economică a afectat toate componentele sistemului financiar, inclusiv sistemul de asigurare, care este o componentă importantă în economie.
Asigurarea riscurilor într-o economie modernă este o activitate complexă, care interacţionează cu multe aspecte ale vieţii oamenilor. Importanţa industriei de asigurare pentru o economie poate fi măsurată, doar în parte, prin mărimea absolută a activităţii sale, numărul de angajaţi, active aflate în administrare, sau contribuţia sa la PIB-ul naţional. Ea joacă de fapt un rol fundamental în funcţionarea unei societăţi moderne, fiind o condiţie necesară pentru multe activităţi care nu ar avea loc dacă nu ar exista asigurarea.
Asigurarea că această industrie strategică este pregătită pentru provocări nu este doar sarcina societăţilor de asigurare. Guvernele şi instituţiile publice au interesul de a elabora un cadru pentru pieţe de asigurări eficiente, durabile şi echitabile. Industria are multe de oferit şi experienţa asigurătorilor în gestionarea riscurilor ar trebui să fie extinsă şi la alte elemente ale sectorului serviciilor financiare, cu accent deosebit pe testele de stres şi pe tehnica scenariilor, completând astfel modelarea integrată a riscurilor.
Literatura economică relevă câteva concluzii cu privire la efectele crizei asupra asigurărilor. Impactul economic al crizelor financiare, de obicei are ca rezultat un declin al producției economice, deprecierea monedelor, creșterea inflației și a ratelor dobânzilor, și piața de valori. (Swiss Re, 2009)
În România se remarcă o preocupare din ce în ce mai mare cu privire la asigurările de viață și nu numai, criza financiară oferindu-ne o nouă perspectivă asupra viitorului și asupra siguranței financiare personale a fiecărui individ.
I.Asigurările de bunuri în Europa
Asigurarea auto este cel mai larg produs de asigurare non-viață achiziționat în Europa, reprezentând 27,4% din asigurările non-viață. Totalul veniturilor din prime ale asigurărilor non-viață pe sectorul vehiculelor cu motor sa ridicat la 123.5 miliarde € în 2013. În jur de 1 000 de societăți au furnizat acoperire pentru 334 de milioane de vehicule, care oferă o varietate de produse de asigurare auto, adaptate la nevoile consumatorilor.
Primele de mediu de asigurare auto diferă între statele membre ale UE, acest lucru este perceput uneori ca fiind în contradicție cu ideea unei piețe unice a UE. Cu toate acestea, această diversitate în prime reflectă factori care sunt legați de un stat membru de reglementare, risc și mediul economic, toate acestea au un impact asupra costurilor, revendicărilor, frecvența și gravitatea accidentelor.
Asiguratorii trebuie astfel să țină cont de acești factori în calcularea primelor, în scopul de a construi rezerve financiare corespunzătoare, acestea având capacitatea de a-și acoperi riscurile.
În primul rând, mediul de reglementare, cum ar fi legile, normele de răspundere națională, litigiile și obligațiile de asigurare obligatorie RCA, forma tipul și cantitatea de compensare la care o parte vătămată, are dreptul, în urma unui accident de autovehicul la despăgubiri și este diferită.
În al doilea rând, factorii ce țin de circulația rutieră și de trafic influențează riscul de accidente. Datele demografice sau obiceiurile de conducere poate crește riscul accidentelor (ridicat unde densitatea traficului este mai mare sau unde există o proporție semnificativă de șoferi tineri, de exemplu), vremea severă poate afecta condițiile de conducere. Nivelul cheltuielilor pentru întreținerea drumurilor sau inițiativele siguranței rutiere pot avea, de asemenea, un impact asupra numărului de evenimente în care au rezultat accidente.
În al treilea rând, situația economică a unui stat membru - sau a unei anumite regiuni - joacă un rol important în costul de risc, afectând cheltuielile pentru repararea autovehiculului fiind mult mai mari (inclusiv costurile forței de muncă și prețul de piese de schimb), a cheltuielilor medicale (de exemplu, spitalizare, costuri sau tratament), precum și tipul și valoarea de vehicule cu risc de furt.
Asigurătorii auto sunt din ce în ce mai mult adaptați la modelul lor de afaceri la inovațiile tehnologice, care se schimbă în mod constant în mediul în care operează. Aceasta include
Bibliografie
Bibliografie:
1.Curs- Asigurări și reasigurări, Lect. univ. drd. Rozalia KICSI Asist. univ. Angela COZORICI, 2007
2.Curs-Sisteme moderne de asigurări -Carmen Toderașcu, Iasi, 2016
Rapoarte:
1.European Insurance - Key Facts - August 2016
2.Raport anual -Autoritatea de supraveghere financiară, 2012
3.CRISIS EFFECTS TO INSURANCE MARKET, -Bogdan Fințescu, Journal of Public Administration, Finance and Law Business Administration, Department of Finance, Money and Public Administration, „Al. I. Cuza” University, Iaşi, Romania, firtescu@uaic.ro
Adrese web:
1.www.wikipedia.ro
2.https://www.insuranceeurope.eu
3.http://www.jopafl.com
4.http://europa.eu/european-union/documents-publications/reports-booklets_en
5.http://asfromania.ro/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Asigurari.docx