Asigurarea de Protectie si Indemnizatie

Cuprins referat Cum descarc?

1. NOTIUNI GENERALE 3
2. SCURT ISTORIC 17
3. ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA CLUBURILOR P&I 20
4. RISCURILE ACOPERITE LA CLUBURILE P&I 25
5. REZOLVAREA SOLICITARILOR PRIVIND DESPAGUBIRILE 34
6. CONCLUZII 35
7. BIBLIOGRAFIE 37


Extras din referat Cum descarc?

1. NOTIUNI GENERALE
Asigurarea maritima, ca ramura a asigurarilor de bunuri, protejeaza navele maritime si fluviale, celelalte ambarcatiuni si instalatii folosite in porturi, precum si incarcatura acestora impotriva unui complex de riscuri.
Este vorba de o multitudine de riscuri care pot surveni in timpul incarcaturii, descarcarii si transbordarii, precum si in timpul transportului, respectiv al stationarilor intermediare. Riscurile la care ne referim pot fi provocate de forta majora: uragan, furtuna, incendiu s.a. Aici intra, de asemenea, naufragiul navei dintr-un motiv sau altul; esuarea navei; ciocnirea dintre doua nave (abordaj), precum si ciocnirea navei cu un corp fix plutitor, altul decat o nava (coliziune). De exemplu, in timpul navigatiei, o nava care, in drumul sau, se ciocneste cu un ghetar, sufera avarii. Alt exemplu: o ambarcatiune fluviala, lacustra sau maritima, navigand pe timp de ceata, se poate lovi de un mol, de un dig, de o epava etc., si se poate avaria. La bordul navei pot sa intervina explozii la masini sau poate sa survina un incendiu, care sa provoace pagube navei si incarcaturii de pe aceasta.
In afara de intamplarile mai sus mentionate, provocate din cauze independente de vointa oamenilor (deci de forta majora), sunt de mentionat pagubele pe care le pot suferi nava si incarcatura din cauza neglijentei echipajului navei, precum si actele frauduloase savarsite de comandant sau echipaj cu intentie, spre a prada, a avaria ori a distruge nava si incarcatura acesteia, ca si alte acte ilegale comise fara incuviintarea armatorului.
In sfarsit, pot surveni pagube care sunt determinate de persoane straine de nava respectiva. In urma acestor intamplari sau riscuri ale transportului, se inregistreaza anumite pagube (pierderi), denumite intr-un cuvant "avarii".
Prin avarie se intelege o paguba materiala sau o degradare a unui obiect, indiferent de marimea si de cauza acesteia. Pierderea obiectului considerat poate sa fie; a. totala, ca in cazul scufundarii unei nave sau in cel al aruncarii in mare a incarcaturii, sau b. partiala, ca in cazul deteriorarii unor instalatii de pe nava, al luarii de valuri a unor obiecte aflate la bord, al deteriorarii unor produse facand parte din incarcatura, ca urmare a patrunderii apei de mare in cala sau a izbucnirii unui incendiu pe nava. In notiunea de avarie, se includ si cheltuielile exceptionale facute pentru salvarea navei si a incarcaturii. Asadar, se disting avarii - pagube (pierderi) si avarii - cheltuieli. Din punctul de vedere al asigurarilor, se face deosebire intre avaria particulara si avaria comuna sau generala.
Avaria particulara se caracterizeaza prin aceea ca paguba materiala adusa unor bunuri este consecinta directa a fortei majore (furtuna, incendiu, esuare etc.), a unei greseli de navigatie (abordaj, coliziune etc.), a viciilor proprii bunurilor respective (autoaprindere, degradare in anumite conditii etc.). Pagubele si cheltuielile care se incadreaza in avaria particulara privesc interesul uneia dintre partile care participa la expeditia maritima, adica fie numai interesul navei, fie numai pe cel al incarcaturii. Avaria particulara are un caracter accidental, iar nu deliberat, si este efectul unor riscuri produse in afara vointei oamenilor.
Avaria comuna sau generala se caracterizeaza prin aceea ca paguba sau cheltuiala extraordinara a fost facuta de comandant in mod intentionat si rational pentru salvarea de la pericolul care le ameninta interesele tuturor celor care participau la expeditia maritima.
Pentru ca o paguba sau o cheltuiala sa fie acceptata ca avarie comuna, ea trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
-paguba (sacrificiul) sau cheltuiala extraordinara sa fie rezultatul unei actiuni intreprinse cu intentie de catre comandant, iar masura luata sa fie rationala;
-actiunea sa aiba drept scop salvarea de la o primejdie comuna a navei, a incarcaturii acesteia, precum si a navlului (cand este cazul). Sacrificiul sa fie neaparat necesar, prin el urmarindu-se salvarea de la pericol a proprietatii aflate in primejdie;
-sacrificiul sa fie real, adica sa nu fie vorba de aruncarea peste bord a unor obiecte considerate ca pierdute si lipsite de valoare;
-actiunea sa aiba loc intr-o situatie exceptionala, iar nu in conditii normale de navigabilitate;
-sacrificarea voluntara a unei parti din averea aflata in pericol, cheltuielile de salvare, ca si toate cheltuielile care intra in avaria comuna, se suporta atat de bunurile salvate, cat si de cele sacrificate, in mod proportional cu valoarea lor neta, la data si la locul unde expeditia maritima s-a incheiat.
-cateva precizari vizand conditiile aratate mai sus in legatura cu caracterul constient, deliberat al masurii luate, este de mentionat ca pierderea suferita va fi considerata avarie comuna daca ea este rezultatul direct al masurilor luate de comandant, iar nu al unor factori independenti de vointa acestuia. Astfel, in situatia in care o nava, luata de furtuna, este impinsa in mod inevitabil spre stanci, unde va esua, actiunea comandantului de a esua nava intr-o pozitie mai favorabila, spre exemplu, pe un loc nisipos, nu va fi considerata o actiune de avarie comuna; cheltuielile ulterioare de dezesuare a navei, insa, vor fi acceptate ca facand parte din avaria comuna.
Masura luata de comandant trebuie sa fie nu numai cu intentie, dar si chibzuita. Astfel, daca in timpul fluxului o nava esueaza, iar comandantul, in loc sa astepte refluxul, incearca sa o readuca pe linia de plutire fortand masinile de la bordul navei sau aruncand peste bord o parte din inventarul navei ori din incarcatura, aceste masuri vor fi socotite nechibzuite, iar pierderea suferita de pe urma lor nu va fi considerata avarie comuna.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurarea de Protectie si Indemnizatie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!