Asigurarea Aeronavelor

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul 1. Asigurarea aeronavelor- caracterizare generala.3
1.1 Clasificarea aparatelor de zbor.5
1.2 Conventii si organizatii internationale.7
Capitolul 2. Practici interne si internationale.9
2.1Asigurarea aeronavelor pentru pierderea si avarierea navei .9
2.2 Asigurarea aeronavelor pentru raspunderea legala fata de terti.10
Concluzii .14
Bibliografie .15


Extras din referat Cum descarc?

Capitolu1. Asigurarea aeronavelor- caracterizare generala
In aviatie la fiecare contract de asigurare, se examineaza calitatile pilotului, tipul aparatului de zbor, dotarea electronica de la bord, aspectele geografice ale zborurilor, precum si scopul folosirii aparatului de zbor.
Aparatele de zbor si riscurile implicate, luate fiecare in parte , sunt unice, dar nici unul nu este atat de important ca expunerea permanenta la riscul de catastrofa. In evaluarea acestui risc, dat fiind natura zborului, un rol important il au caracteristicile fizice ale avionului - intrucat avionul este un aparat de constructie usoara, robusta si foarte sofisticata. Ingineria aviatica este deosebit de complexa, avand in vedere conceptia, constructia si conditiile de functionare. Se poate constata ca avioanele sunt mult mai susceptibile la pierderi catastrofice decat orice alt vehicul terestru sau orice alta nava maritima. Accidentele aviatice au demonstrat cat de predispuse sunt avioanele la daune totale si cat de rapid, unele accidente, pot deveni catastrofe. pe masura ce creste capacitatea de transport si se imbunatatesc parametri de zbor (viteza si altitudine), creste frecventa accidentelor majore.
Societatile de asigurare se confrunta cu o situatie mai complicata decat cazul pierderii catastrofice, si anume numarul limitat de unitati expuse riscului. Numarul avioanelor expuse la pierderi este relativ mic, in comparatie cu alte tipuri de bunuri (autoturisme, case, etc.). De aceea societatile de asigurari care practica asigurari pentru aviatie nu dispun, pentru anumite clase de risc, de suficiente unitati expuse la risc pentru a permite calcule statistice corecte, pe baza carora sa se stabileasca probabilitatea producerii riscului. Ca si in cazul asigurarilor maritime, societatile de asigurare, trebuie sa se bazeze mai mult pe rationamente logice decat pe o baza de date statistice.
Societatilor de asigurari le-ar fi mai usor daca aparatele de zbor ar fi tipizate si usor clasificate pe categorii de risc. Chiar si atunci cand doua avioane sunt asemanatoare, varietatea factorilor de risc la care sunt expuse face ca asigurarea lor sa fie particularizata. Valoarea contractelor de asigurare este diferita de la un avion la altul, in functie de echipamentele electronice de bord si de sistemele de ghidare instalate.
Valoarea contractelor de asigurare depinde foarte mult de abilitatea expertilor societatii de asigurari de a evalua cat mai corect probabilitatea producerii riscului. Cele patru criterii majore de evaluare a riscului sunt:
o caracteristicile aparatului de zbor care urmeaza a fi asigurat;
o abilitatile pilotului;
o considerente geografice;
o scopul in care urmeaza sa fie folosit aparatul de zbor.
De regula valoarea contractului de asigurare este determinata in functie de tipul aparatului de zbor si numarul persoanelor care pot zbura in calitate de pasageri sau membri ai echipajului. Probabilitatea daunei totale depinde de vechimea aparatului, caracteristicile constructive si configuratia generala.
Vechimea aparatului de zbor priveste atat deteriorarea structurii sale cat si uzura motoarelor. Fiecare aparat de zbor are propria lui durata de viata proiectata, durata ce poate varia de la cativa ani la cateva decenii.
Cunoasterea caracteristicilor constructive ale unui aparat de zbor, este importanta nu numai in stabilirea probabilitatii de dauna, dar si in evaluarea reparatiilor necesare dupa o eventuala avarie a aparatului. In industria aviatica, diversitatea de tipuri constructive este mai mare decat in industria de automobile . De aceea fiecare aparat reprezinta un unicat din punct de vedere al reparatiilor. La avioane cu structuri mai sofisticate, daune relativ minore pot necesita inlocuirea unui element structural ce implica costuri deosebite. Din acest motiv se prefera sa se declare o pierdere totala a aparatului de zbor, in cazul in care cheltuielile pentru reparatii devin excesiv de mari.
Configuratia aparatelor de zbor determina modul de manevrare a aeronavelor. Practic fiecare aparat de zbor prezinta propriile sale riscuri generate de specificul configuratiei sale.
Faptul ca peste 70% din accidentele produse in aviatia generala implica erori de pilotaj demonstreaza importanta deosebita a pilotilor. Acest procent justifica existenta societatii de asigurari la incheierea contractelor de asigurare. Societatea de asigurare ia in calcul varsta pilotului, atat celor foarte tineri cat si celor mai in varsta li se vor solicita prime mai mari. In legatura cu starea de sanatate a pilotului este importanta data ultimului control medical. De asemenea, cu cat examinarile medicale sunt mai recente, cu atat ele sunt mai semnificative pentru societatea de asigurari. Avand in vedere experienta pilotului, in cazul in care un pilot schimba aparatul de zbor cu unul nou, mai sofisticat, el trebuie reatestat. Daca pilotul nu este reatestat imediat pentru noul aparat, societatea de asigurari va impune limite de asigurare asupra numarului de ore de zbor sau poate limita acoperirea la zborurile efectuate numai ziua si pe timp favorabil.
Elementele de referinta foarte importante in evaluarea expunerilor la daune sunt reprezentate de conditiile de teren, conditiile atmosferice si alti parametri geografici, ce impun amplasarea aeroporturilor si frecventa de zbor. In acest sens, amplasarea aeroportului are o semnificatie deosebita. Fiecare avion are o distanta minima necesara de rulare, atat la decolare cat si la aterizare. Aceasta distanta se stabileste pentru un aeroport conventional, situat la nivelul marii, la o temperatura a aerului la sol de 15 grade. Pentru un aeroport situat la o anumita altitudine fata de nivelul marii, cu o temperatura a aerului la sol mai mare, distanta minima de rulare se modifica.
Alti factori de influenta sunt fenomenele atmosferice, cum ar fi: furtunile foarte puternice, tornadele, furtunile de nisip sau ploile cu grindina. Toti acesti factori contribuie la cresterea riscului de avariere a aparatelor de zbor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurarea Aeronavelor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!