Semiotică

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Artă
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1446
Mărime: 191.07KB (arhivat)
Publicat de: Varvara Jianu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Conceptul expoziției cu o aparență opulentă, futuris4că, și în același 4mp în degradare, este

de a transforma interiorul spațiului ruinei abandonate din zona CUG, Cluj Napoca - prin picturile

colorate ale lui Takashi Murakami, instalațiile șocante create de Damien Hirst, arta ves4mentară

unică realizată de Yoshi Yamomoto, mobilierul luxos din colecția “Smoke Furniture” al lui Maarten

Baas, iar motocicletele si lămpile neobișnuite Philippe Starck, - intr-o adevarată senzație de

“călătorie” intr-un viitor hao4c, post-apocalip4c. Instalațiile ar4ș4lor impreună cu picturile de

dimensiuni mari, figura4ve si colorate, operele ves4mentare cu o negare totală a formelor

tradi4onale, duc cu gândul la deteriorare, mortalitate, cât si la șansa de a trăi pe marginea liniei

fine dintre o utopie și distopie, acestea fiind plasate in mijlocul unei hale industriale, părăsite si

spațioase, recondiționate pentru acest eveniment. Interiorul capătă o nuanța de gri deschis (cea

folosită si in galeriile de arte) pentru a avea capacitatea de a permite o vizibilitate perfectă

lucrărilor.

Am ales ar4ș4 din diferite domenii pentru a da evenimentului un caracter de “întreg”, mai

exact, o incercare de a construi din mai multe elemente o lume care să ducă cu gândul la un spa4u

intern viitoris4c. Aceste piese de artă apar ca fiind atât interesante, cât și foarte bine gândite în

aspectul lor vizual, dar capătă niște încărcături conceptuale profunde.

Toți aces4 ar4s4 au in comun un mesaj poli4c, câțiva dintre ei chiar si un mesaj cu un

aspect ecologic.

Având deja în câmpul nostru vizual o sarcină spinoasă de interpretat, expoziția nu are

nevoie de o deschidere “grandioasă” printr-un discurs lung și plic4sitor, considerând și faptul că

lucrările acestea plasate impreună dau naștere unei ambiențe foarte puternice. Par4cipanții sunt

liberi să vizualizeze lucrările, și să simtă atmosfera locului în momentul deschiderii.

1. Takashi Murakami

Takashi Murakami (村上 隆隆 Murakami Takashi, născut pe 1 februarie 1962) este un ar4st

contemporan japonez. Lucrează în arte plas4ce (cum ar fi pictură și sculptură), precum și in arta

comerciala (cum ar fi moda, mărfuri și animație). Este cunoscut pentru estomparea liniei dintre

high art si low art. El a inventat termenul "superflat", care descrie atât caracteris4cile este4ce ale

tradiției ar4s4ce japoneze, cât și natura culturii și a societății japoneze de după război, și este

folosit pentru s4lul ar4s4c al lui Murakami si ar4ș4lor japonezi pe care el le-a influențat.

Arta lui Murakami cuprinde o gamă largă de media și este în general descrisă ca superflat. A fost

remarcată pentru folosirea multor culori, încorporarea de mo4ve din cultura tradițională și

populară japoneză, suprafețele plane / lucioase și conținutul care putea fi descris imediat ca

"drăguț", "psihedelic" sau "sa4ric". Printre cele mai cunoscute mo4ve recurente se numără florile

zâmbitoare, personajele iconice, ciupercile, craniile, iconografia budistă și complexele sexuale ale

culturii otaku.

Preview document

Semiotică - Pagina 1
Semiotică - Pagina 2
Semiotică - Pagina 3
Semiotică - Pagina 4
Semiotică - Pagina 5
Semiotică - Pagina 6
Semiotică - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Semiotica.pdf

Te-ar putea interesa și

Identitatea corporativă și campaniile de advertising - analiza semiotică a printurilor McDonald's

Prin această analiză ne propunem să evidenţiem legătura existentă între identitatea unei organizaţii şi realizarea campaniilor de advertising...

Aplicarea Modelului Semiotic al Lui Roland Barthes

Privind o imagine, ne aflăm în faţa unor fotografii care par a imita (imitari) realitatea prin forţa persuasivă a unei relaţii analogice. Aceasta...

Analiza semiotică a brand-ului Panzani

este lider de piaţă în Franţa pentru industria pastelor, sosurilor, orezului şi grişului, având un portofoliu complet şi puternic de produse şi...

Analiza semiotică a reclamelor print Heidi Chocolat

1. Introducere Propunându-şi să definească noţiunea de imagine, Martine Joly porneşte de la următoarea constatare : „Termenul de imagine este atât...

Semiotica minciunii

1. Scurtă introducere Lucrul cel mai evident despre conversații este că oamenii vorbesc pe rând. Este neobișnuit ca două persoane să vorbească în...

Semiotica interfeței în interacțiunea om-calculator

• Human-Computer Interaction (HCI) - studierea si ameliorarea factorilor care influenteaza utilizarea efectiva si eficienta a calculatoarelor: o...

Semiotica urmelor

Ştiinţa actuală se caracterizează printr-un ansamblu de mutaţii profunde ce afectează atât trăsăturile sale imanente (noi concepte precum: model,...

Analiza semiotică - Ruy Blas, Victor Hugo, Actul I, Scena I

Fragmentul debutează cu didascaliile care echivalează cu descrierea romanescă a spaţiului, timpului şi personajelor. Atât detaliile privind...

Ai nevoie de altceva?