Extras din referat
Conceptul expoziției cu o aparență opulentă, futuris4că, și în același 4mp în degradare, este
de a transforma interiorul spațiului ruinei abandonate din zona CUG, Cluj Napoca - prin picturile
colorate ale lui Takashi Murakami, instalațiile șocante create de Damien Hirst, arta ves4mentară
unică realizată de Yoshi Yamomoto, mobilierul luxos din colecția “Smoke Furniture” al lui Maarten
Baas, iar motocicletele si lămpile neobișnuite Philippe Starck, - intr-o adevarată senzație de
“călătorie” intr-un viitor hao4c, post-apocalip4c. Instalațiile ar4ș4lor impreună cu picturile de
dimensiuni mari, figura4ve si colorate, operele ves4mentare cu o negare totală a formelor
tradi4onale, duc cu gândul la deteriorare, mortalitate, cât si la șansa de a trăi pe marginea liniei
fine dintre o utopie și distopie, acestea fiind plasate in mijlocul unei hale industriale, părăsite si
spațioase, recondiționate pentru acest eveniment. Interiorul capătă o nuanța de gri deschis (cea
folosită si in galeriile de arte) pentru a avea capacitatea de a permite o vizibilitate perfectă
lucrărilor.
Am ales ar4ș4 din diferite domenii pentru a da evenimentului un caracter de “întreg”, mai
exact, o incercare de a construi din mai multe elemente o lume care să ducă cu gândul la un spa4u
intern viitoris4c. Aceste piese de artă apar ca fiind atât interesante, cât și foarte bine gândite în
aspectul lor vizual, dar capătă niște încărcături conceptuale profunde.
Toți aces4 ar4s4 au in comun un mesaj poli4c, câțiva dintre ei chiar si un mesaj cu un
aspect ecologic.
Având deja în câmpul nostru vizual o sarcină spinoasă de interpretat, expoziția nu are
nevoie de o deschidere “grandioasă” printr-un discurs lung și plic4sitor, considerând și faptul că
lucrările acestea plasate impreună dau naștere unei ambiențe foarte puternice. Par4cipanții sunt
liberi să vizualizeze lucrările, și să simtă atmosfera locului în momentul deschiderii.
1. Takashi Murakami
Takashi Murakami (村上 隆隆 Murakami Takashi, născut pe 1 februarie 1962) este un ar4st
contemporan japonez. Lucrează în arte plas4ce (cum ar fi pictură și sculptură), precum și in arta
comerciala (cum ar fi moda, mărfuri și animație). Este cunoscut pentru estomparea liniei dintre
high art si low art. El a inventat termenul "superflat", care descrie atât caracteris4cile este4ce ale
tradiției ar4s4ce japoneze, cât și natura culturii și a societății japoneze de după război, și este
folosit pentru s4lul ar4s4c al lui Murakami si ar4ș4lor japonezi pe care el le-a influențat.
Arta lui Murakami cuprinde o gamă largă de media și este în general descrisă ca superflat. A fost
remarcată pentru folosirea multor culori, încorporarea de mo4ve din cultura tradițională și
populară japoneză, suprafețele plane / lucioase și conținutul care putea fi descris imediat ca
"drăguț", "psihedelic" sau "sa4ric". Printre cele mai cunoscute mo4ve recurente se numără florile
zâmbitoare, personajele iconice, ciupercile, craniile, iconografia budistă și complexele sexuale ale
culturii otaku.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Semiotica.pdf