Reabilitare urbană

Referat
7/10 (2 voturi)
Domeniu: Artă
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1877
Mărime: 17.16KB (arhivat)
Publicat de: Anonymous A.
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Strada Lapusneanu a reprezentat un nod de circulatie cu semnificatie speciala in configuratia orasului Iasi

, in zona limitrofa existand importanti poli de atractie ai orasului.

Primind actuala denumire incepand cu anul 1866, strada a cunoscut la sfarsitul sec. al XIX-lea o perioada de maxima inflorire datorita marii diver¬sitati de functiuni si comertului cu produse unicat, adapostite in spatiile des¬chise spre aceasta artera preponderent pietonala.

Strada era pavata, iar pe laterale erau trotuare strajuite de felinare cu gaz.

Mutarea capitalei la Bucuresti a determinat inceputul unei accentuate perioade de decadere a urbei noastre din toate punctele de vedere. Si in plan urbanistic nu mai inregistram constructii de amploare, exceptie fiind Palatul de Justitie. Vechiul farmec al fostei capitale a Moldovei a inceput, cu timpul, sa se piarda. O parte din cladiri din diverse motive si-au schimbat destinatia originala si si-au modificat arhitectura. Datorita conditiilor obiective (distrugerilor datorate razboiului) sau planurilor de transformare urbanistica fortata au dus la situatia actuala in care orasul nu mai dispune de un fond de cladiri vechi care sa-l reprezinte.

Incepand cu a doua jumatate a sec. al XX-lea, strada Lapusneanu, prin schimbarile economice si sociale, si-a pierdut destinatia initiala de strada comerciala si de promenada. Configuratia tesutului urban in zona a suferit modificari insemnate in timp, in special la extremitatile axului. Trama stradala prin constructiile realizate in Piata Unirii (anii 1960-1970) si in zona Centralei telefonice dupa 1990, sunt interventii ce au adus modificari importante spa¬tiului ambiental. Actualmente, traseul strazii Lapusneanu este pastrat intre Piata Eminescu si Hotelul Traian.

In anul 1866, in mandatul primarului orasului Iasi, Dimitrie Gusti, au fost redenumite mai multe strazi, printre care, Ulita Sarbeasca care a devenit Strada Lapusneanu.

Casa cea mai insemnata de pe aceasta strada, devenita simbol istoric, este astazi Muzeul Unirii. A fost construita intre anii 1806-1809 de Costache si Eliza Catargiu.

De strada Lapusneanu se leaga numele unor mari personalitati ale istoriei romanilor domnitorul Al. I. Cuza, regele Ferdinand si culturii, Mihai Eminescu, Ion Creanga , Ion Luca Caragiale, George Enescu, Haricleea Harticulari Darclee.

Preview document

Reabilitare urbană - Pagina 1
Reabilitare urbană - Pagina 2
Reabilitare urbană - Pagina 3
Reabilitare urbană - Pagina 4
Reabilitare urbană - Pagina 5
Reabilitare urbană - Pagina 6
Reabilitare urbană - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Reabilitare Urbana.doc

Alții au mai descărcat și

Desen Tehnic

CAPITOLUL 1 DISPUNEREA PROIECŢIILOR 1.1 Reguli generale STAS 614-76 Desenul tehnic industrial foloseşte ca metodă de reprezentare proiecţia...

Design

CAPITOLUL 1. PROBLEMATICA DESIGNULUI TEHNOSFERA SI FENOMENUL TEHNIC Peste tot, in sec 20, apare evidenta preocuparea ca obiectul produs...

Conservarea Bunurilor Culturale

Conservarea, preocuparea de baza a cercetarilor actuale, insumeaza intreaga activitate de descoperire si aplicare a celor mai potrivite mijloace...

Evoluția gândirii peisagiste

EVOLUTIA GANDIRII PEISAGISTE Evolutia artei gradinilor – o dezvoltare care ia in calcul 2 tipuri de compunere : geometrica(a dominat pana in...

Fotografie Film

Exprima valori estetice. Arta vizuala cuprinde toate artele care se exprima prin imagine. Ca orice arta, foloseste mijloace de exprimare cu...

Arhitectură

ARHITECTURA – este definită ca o activitate umană ce îmbină caracteristici şi practici ale producţiei materiale – cu valenţele creaţiei artistice....

Predimensionare săli

DATE GENERALE 1. Zăpada • Zona A : 100 kg/m2 • Zona B : 150 kg/m2 • Zona C : 200 kg/m2 • Zona D : 400 kg/m2 Coeficienţi de siguranţă pentru...

Te-ar putea interesa și

Primaria Municipiului București

Primaria Municipiului Bucuresti este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii administratiei publice locale nr. 215/2001 si in...

Analiza Comparativă a Politicilor de Mediu din Statele Uniunii Europene și din România

INTRODUCERE Preocuparea pentru mediu dobândeşte un caracter distinct odată cu semnalarea, de către Clubul de la Roma (1970) a diminuării...

Managementul Fondurilor Comunitare

ARGUMENT Procesul integrării europene afectează în prezent întregul continent, care, la rândul lui, face parte dintr-o lume în evoluţie rapidă şi...

Beneficiile Economice și Sociale ale Transportului Rutier

CAP. 1. TRANSPORTURILE RUTIERE 1.1. Evoluţia transporturilor rutiere Transportul reprezinta un domeniu al activitatii social-economice prin care...

Planul operațional regional

1. Programul Operational Regional – Prezentare generală Programul Operational Regional 2007-2013 este un program care implementează elemente...

Proiect de practică în cadrul unei instituții publice - Primăria Sectorului 5 București

1.Prezentarea institutiei publice in care se desfasoara practica 1.1 Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala Primaria...

Reabilitare și Modernizare Străzi Urbane în Municipiul Botoșani

Cap. I Fondul European de Dezvoltare RegionalA 1.1. Fondul European de Dezvoltare Regională - istoric Fondul European de Dezvoltare Regională...

Perspectivă asupra Orașului Slatina ca viitoare zonă metropolitană

VIZIUNEA ASUPRA DEZVOLTARII ZONEI METROPOLITANE SLATINA Abordarea dezvoltării la nivel urban și metropolitan urmărește preluarea și rezolvarea...

Ai nevoie de altceva?